back to top
15.2 C
Athens
Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2024

Allianz: Μεγάλες καθυστερήσεις στις πληρωμές

της Ελενας Ερμείδου

Οι παγκόσμιες απαιτήσεις κεφαλαίου κίνησης (WCR) το 2023 αυξήθηκαν για τρίτη συνεχή χρονιά, φτάνοντας τις 76 ημέρες κύκλου εργασιών (+2 ημέρες έναντι του 2022), λόγω της ήπιας οικονομικής ανάπτυξης και του υψηλότερου λειτουργικού και χρηματοδοτικού κόστους, σύμφωνα με έρευνα της Allianz.

- Advertisement -

Συνολικά, οι μισές χώρες στην έρευνα της Allianz σημείωσαν αύξηση του WCR το 2023 και δύο στις πέντε ξεπέρασαν τον παγκόσμιο μέσο όρο, κυρίως η Γαλλία (+5 ημέρες) και η Γερμανία (+5) στη Δυτική Ευρώπη και η Κίνα (+3 ) και την Ιαπωνία (+3)στην Δυτική Ευρώπη και τον Ειρηνικό.

Ευρώπη συν μία ημέρα

- Advertisement -

Το WCR έφτασε τις 81 ημέρες στο τέλος του 2023 στην Δυτική Ασία και τον Ειρηνικό (+2 ημέρες), 69 ημέρες στη Δυτική Ευρώπη (+1 ημέρα) και 70 ημέρες στη Βόρεια Αμερική (+1 ημέρα). Επιπλέον, το 34% των εταιρειών κατέγραψε WCR που ξεπέρασε τις 90 ημέρες κύκλου εργασιών το 4ο τρίμηνο, σε σύγκριση με 32% και 36% το 4ο τρίμηνο του 2021 και το 4ο τρίμηνο του 2022, αντίστοιχα.

Άλμα εις ύψος

Πρόκειται για το μεγαλύτερο άλμα από το 2008 και σχεδόν διπλάσιο της ανόδου του από το 2022, γεγονός που σημαίνει ότι περισσότερες εταιρείες περιμένουν περισσότερο χρόνο για να πληρωθούν, αυξάνοντας τον κίνδυνο ζητημάτων ταμειακών ροών. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 42% των εταιρειών δημοσίευσε όρους πληρωμής άνω των 60 ημερών κύκλου εργασιών στο τέλος του 2023.

Στην Ευρώπη αυτό το μερίδιο ήταν σύμφωνο με τον παγκόσμιο μέσο όρο, ενώ ήταν υψηλότερο στην Ασία (46%) και χαμηλότερο στη Βόρεια Αμερική (33%). Τις μεγαλύτερες καθυστερήσεις είχε ο τομέας εξοπλισμού μεταφορών (114 ημέρες κύκλου εργασιών), τα ηλεκτρονικά (114) και ο εξοπλισμός  μηχανημάτων (113), ακολουθούμενοι  από τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα, τα φαρμακευτικά προϊόντα, τα μέταλλα και χημικά – όλα με WCR άνω των 90 ημερών

Συμπίεση κερδοφορίας και καθυστερήσεις πληρωμών

Η Allianz Tradeτονίζει  ότι η κερδοφορία είναι η κινητήριος δύναμη των όρων πληρωμής στην Ευρώπη. Σε αυτό το πλαίσιο, η επιβράδυνση της παγκόσμιας ζήτησης το 2024 σε συνδυασμό με την αύξηση του λειτουργικού  κόστους  δύναται να επιδεινώσει τους όρους πληρωμής, ειδικά στην Ευρώπη.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Τι λέει η Allianz για το νόμο ΑΙ και την διασφάλιση των πελατών της

Ο νόμος επιδιώκει να μειώσει κινδύνους, όπως είναι η μεροληψία, οι τεχνικές που χειραγωγούν ανθρώπινες συμπεριφορές ...

Η Allianz αναδεικνύεται Loyalty Leader για 9η συνεχόμενη χρονιά

Για 9η συνεχή χρονιά, η Allianz αναδεικνύεται Loyalty Leader του ασφαλιστικού κλάδου, κατακτώντας τον υψηλότερο Δείκτη Καθαρών Υποστηρικτών

Allianz: Ρεκόρ λειτουργικής κερδοφορίας 14% το 3ο τρίμηνο 2024

Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν 13,6% φτάνοντας τα 3,9 δισεκατομμύρια ευρώ, μεγάλο μέρος των οποίων αποδίδεται στον κλάδο Περιουσίας και Ατυχημάτων

Προβλέψεις Allianz Trade, ποιο το χειρότερο σενάριο από την εκλογή του Τράμπ

Στο δυσμενέστερο σενάριο αύξησης των εμπορικών δασμών το παγκόσμιο ΑΕΠ θα συρρικνωθεί κατά -0,8%, στο 1/3 της παγκόσμιας ανάπτυξης.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Γιάννης Τοζακίδης: Οι ασφαλιστικές και η Διαμεσολάβηση οφείλουν να κάνουν κατανοητά στους πολίτες τα μεγάλα πλεονεκτήματα της ασφάλισης  

το τελευταίο διάστημα γίνονται βήματα προόδου και οι εξελίξεις κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση και ότι η ασφαλιστική συνείδηση των πολιτών πρέπει να ξεφύγει από την κρατική ομπρέλα

Τι λέει η Allianz για το νόμο ΑΙ και την διασφάλιση των πελατών της

Ο νόμος επιδιώκει να μειώσει κινδύνους, όπως είναι η μεροληψία, οι τεχνικές που χειραγωγούν ανθρώπινες συμπεριφορές ...

Ανακοίνωση του Β. Μουντάκη, Προέδρου ΠΕΚΑΠ, μετά τις Εκλογές του Ε.Ε.Α.

Καλώ τον Πρόεδρο να ορίσει την πρώτη επιτροπή αφιερωμένη στο καταναλωτικό κίνημα. Είμαι έτοιμος να αναλάβω πρωτοβουλίες ως πρόεδρος της ΠΕΚΑΠ

Γιατί ζήτησε η ΕΑΕΕ την υποχρεωτική ασφάλιση και των οχημάτων σε ακινησία

Στο θέμα όμως των φυσικών καταστροφών, η συλλογιστική της ΕΑΕΕ ήταν ότι ένα αυτοκίνητο που έχει καταθέσει πινακίδες περιέχει κίνδυνο.

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Η Eurolife FFH υποδέχτηκε για ακόμη μια χρονιά τους επαγγελματίες του αύριο

H Eurolife FFH συμμετείχε για 8η χρονιά φέτος στον καθιερωμένο θεσμό των Business Days, την επιτυχημένη πρωτοβουλία που διοργανώνει το Πανόραμα Επιχειρηματικότητας και Σταδιοδρομίας.

ΣΦΕΕ: SOS για τις τροποποιήσεις διατάξεων τιμολόγησης φαρμάκων

Την έντονη ανησυχία του εκφράζει ο ΣΦΕΕ για την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης σχετικά με τις τροποποιήσεις στις «Διατάξεις τιμολόγησης φαρμάκων»

Στο +10,8% στην παραγωγή ασφαλίστρων – Eνισχυμένα τα unit linked

Στην αναφορά που ακολουθεί, η παραγωγή ασφαλίστρων καταγράφεται αναλυτικά...

Γιάννης Τοζακίδης: Οι ασφαλιστικές και η Διαμεσολάβηση οφείλουν να κάνουν κατανοητά στους πολίτες τα μεγάλα πλεονεκτήματα της ασφάλισης  

το τελευταίο διάστημα γίνονται βήματα προόδου και οι εξελίξεις κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση και ότι η ασφαλιστική συνείδηση των πολιτών πρέπει να ξεφύγει από την κρατική ομπρέλα

Ποιο είναι το νέο όριο ημερήσιων συναλλαγών στο IRIS

Αλλάζει το ημερήσιο όριο συναλλαγών μέσω IRIS και από 500 ευρώ που ισχύει με τα τωρινά δεδομένα, ανεβαίνει στα 1000 ευρώ με διαχωρισμό έως 500 ευρώ