Οι προκλήσεις στον κλάδο αυτοκινήτου

Σαμουήλ Αμάρ, Προϊστάμενος Διεύθυνσης Ασφαλίσεων Κλάδου Αυτοκινήτων, Εθνική Ασφαλιστική

Οι εξελίξεις των ασφαλιστικών εργασιών στο αδιαμφισβήτητα δυσμενές οικονομικό περιβάλλον διαμορφώνουν μια συνισταμένη προκλήσεων για όλους τους πυλώνες της αγοράς μας, πολλώ δε μάλλον για τις συναφείς με το αυτοκίνητο λειτουργίες της.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της Αστικής Ευθύνης από χερσαία οχήματα αναλαμβάνουν από φέτος οργανωτικές υποχρεώσεις, οι οποίες ορίζουν νέες διαδικασίες στο διακανονισμό ζημιών. 

Συγκεκριμένα, για κάθε ασφαλιστική περίπτωση (ζημία) θα τηρείται, πλήρως, τόσο φυσικός φάκελος όσο και ηλεκτρονικό αρχείο με όλα τα συναφή με τη ζημία έγγραφα. Στα αρχεία αυτά, θα συμπεριλαμβάνονται πλέον και οι αποδείξεις παράδοσης και παραλαβής των σχετιζομένων εγγράφων, έτσι ώστε να υπάρχει, ανά πάσα στιγμή, απόλυτη τεκμηρίωση και ακριβής καταγραφή της ιστορικότητας σε κάθε βήμα της διαχείρισης ζημίας. Ταυτόχρονα, θα τηρείται και πλήρες ηλεκτρονικό αρχείο, με αναλυτικά στατιστικά στοιχεία κάθε περίπτωσης, το οποίο θα είναι ηλεκτρονικά προσβάσιμο από την Εποπτική Αρχή. Το σημαντικότερο όλων είναι ότι καθορίζονται σαφείς προθεσμίες κατά το διακανονισμό ζημιών, προς όφελος των οργανωμένων ασφαλιστικών εταιρειών, αλλά πολύ περισσότερο προς όφελος των ασφαλισμένων-ζημιωθέντων από τροχαία ατυχήματα.

Προς αρωγή της επιτάχυνσης των διαδικασιών υπεισέρχεται η Φροντίδα Ατυχήματος, η οποία διαδραματίζει πλέον καταλυτικό ρόλο στην εξυπηρέτηση του ασφαλισμένου και περαιτέρω στην ενδυνάμωση της σχέσης του με την ασφαλιστική εταιρεία. 

Από την 1η/9/2011 ενισχύεται και ο ρόλος του Συστήματος Άμεσης Πληρωμής (Φιλικού Διακανονισμού), καθώς αυξάνονται τόσο τα χρηματικά όρια στα οποία εντάσσονται οι ζημίες όσο και ο αριθμός των εμπλεκομένων σε ατύχημα οχημάτων. Είναι πρόδηλο ότι, πλέον, η συντριπτική πλειοψηφία των ασφαλισμένων θα εξυπηρετείται από την ασφαλιστική εταιρεία την οποία έχει επιλέξει για να ασφαλιστεί και προφανώς μεγιστοποιείται η ευθύνη της ασφαλιστικής εταιρείας για την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση του πελάτη που την εμπιστεύεται. 

Επίσης, το δημιουργούμενο Κέντρο Πληροφοριών θα αποτελέσει μία απτή εφαρμογή της συνεργασίας θεσμικών οργάνων, ασφαλιστικών εταιρειών και της πολιτείας, προκειμένου να ωφελούνται όλοι, από κοινή βάση αναφοράς και πληροφόρησης, επί του πραγματικού στόλου αυτοκινήτων και επί της νομιμότητας της κυκλοφορίας αυτών. 

Στα προαναφερθέντα θέματα, αυτονόητο είναι ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες οφείλουν να αντεπεξέλθουν a priori, θωρακισμένες με δυναμική τεχνολογική υποδομή, πολυσχιδή τεχνογνωσία και προπαντός σεβασμό προς τις ανάγκες του ασφαλισμένου κοινού.
Στην Εθνική Ασφαλιστική γνωρίζουμε ότι δεν αντιμετωπίζουμε ελλειμματικές καταστάσεις, αλλά προκλήσεις. Είμαστε πεπεισμένοι ότι η δυσμενής οικονομική συγκυρία αποτελεί έναυσμα για την προώθηση σύγχρονων ασφαλιστικών προϊόντων και τη σύσφιξη των δεσμών μας με τους ασφαλισμένους μας, που εκ των πραγμάτων αποτελούν τη βάση της ισχυρής μας θέσης στην αγορά.