Ασφαλίσεις «παντός καιρού» για ήρεμες διακοπές

Οι κίνδυνοι του καλοκαιριού μπορεί να χαλάσουν τις διακοπές που για μήνες προγραμματίζαμε. Προκειμένου λοιπόν να είμαστε προετοιμασμένοι, καλό είναι να γνωρίζουμε τους κινδύνους και τις ασφαλιστικές λύσεις, όπου υπάρχουν, που ισχύουν βέβαια όλο το έτος.

Η ασφάλιση των ποδηλάτων
Ασφαλίζονται τα ποδήλατα; Τι θα συμβεί, αν έχω ένα ατύχημα, αν προξενήσω μια ζημιά; Ποιος θα με πληρώσει, αν τραυματιστώ; Ερωτήματα που συνεχώς ανταλλάσσουν μεταξύ τους οι ποδηλάτες, πολλές γνώμες ακούγονται και πολλές πληροφορίες διακινούνται. Ας τα πάρουμε με τη σειρά:

– Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που ισχύει, ποδήλατο είναι «το όχημα δύο τουλάχιστον τροχών, το οποίο κινείται με τη μυϊκή δύναμη εκείνων που επιβαίνουν και μπορεί να υποβοηθείται με βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης συνεχούς ονομαστικής ισχύος 0,25 KW, η ισχύς του οποίου μειώνεται σταδιακά και τελικά μηδενίζεται, όταν η ταχύτητα του οχήματος φθάσει τα 25 χλμ/ώρα ή νωρίτερα, εάν σταματήσει η ποδηλάτηση».

– Σύμφωνα με τον Κώδικα, επίσης, δεν προβλέπεται υποχρέωση ταξινόμησης ενός ποδηλάτου, ώστε να λάβει αριθμό κυκλοφορίας. Προαιρετικά, μπορεί ο κάτοχος ενός ποδηλάτου να απευθυνθεί στο αρμόδιο αστυνομικό τμήμα της περιοχής του και να ζητήσει αριθμό κυκλοφορίας, προσκομίζοντας τα δικαιολογητικά που θα του ζητηθούν. Το πιθανότερο, βέβαια, είναι να του πουν ότι δεν είναι υποχρεωτικό, δεν προβλέπεται από τον Κ.Ο.Κ. και να τον αποτρέψουν από το να λάβει αριθμό κυκλοφορίας. Επίσης, δεν διαχωρίζονται τα κλασικά ποδήλατα από τα ηλεκτρικά, εφόσον βέβαια, η παραγόμενη ισχύς και η τελική ταχύτητα που αναπτύσσουν δεν τα εντάσσουν στα μοτοποδήλατα.

– Η έννοια των κινδύνων για ένα ποδήλατο που κινείται στους δρόμους, έχει τις εξής βασικές πλευρές:
• Ζημιές (υλικές ζημιές ή σωματικές βλάβες), που μπορεί να προξενήσει το ποδήλατο σε τρίτους, πεζούς, οχήματα ή άλλα αντικείμενα.
• Ζημιές (υλικές ζημιές ή σωματικές βλάβες), που μπορεί να προξενηθούν στο ποδήλατο και τον ποδηλάτη από ένα τρίτο όχημα.
• Σωματικές βλάβες του ποδηλάτη από πτώση ή άλλο ατύχημα, χωρίς την ύπαρξη «τροχαίου ατυχήματος».
• Κλοπή του ποδηλάτου ή καταστροφή του από άλλη αιτία.

Οι κίνδυνοι αυτοί, σχεδόν όλοι, μπορούν να καλυφθούν μέσω ασφαλιστικών προγραμμάτων. Όμως, έχει σημασία να κατανοήσουμε, ότι υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες τις οποίες θα πρέπει να γνωρίζουμε και να συζητήσουμε με την ασφαλιστική μας εταιρεία ή τον διαμεσολαβούντα (πράκτορα, ασφαλιστικό σύμβουλο κ.λπ.) με τον οποίο συνεργαζόμαστε. 

Συγκεκριμένα:

1. Αν το ποδήλατο έχει αριθμό κυκλοφορίας, τότε ασφαλίζεται κανονικά ως «όχημα» από τις ασφαλιστικές εταιρείες, με ασφαλιστήριο συμβόλαιο αστικής ευθύνης του κλάδου αυτοκινήτων, με καταχώριση της χρήσης «ποδήλατο» (ή μοτοποδήλατο για κάποιες εταιρείες) και ισχύουν όλα όσα προβλέπει η ασφαλιστική νομοθεσία. Συνεπώς, στην περίπτωση αυτή ισχύουν και τα ασφαλιζόμενα κεφάλαια των 750.000 ευρώ για σωματικές βλάβες ανά παθόντα και των 750.000 ευρώ για υλικές ζημίες ανά ατύχημα. Το συμβόλαιο αυτό όμως αφορά σε συγκεκριμένο ποδήλατο, γιατί εκδίδεται με βάση τον αριθμό κυκλοφορίας του.
Οι υπόλοιπες καλύψεις, πέραν της αστικής ευθύνης, μπορούν να προστεθούν στο ασφαλιστήριο (όπως αντίστοιχα γίνεται για ένα αυτοκίνητο ή μια μοτοσυκλέτα) πάντοτε, όμως, σύμφωνα με την πολιτική και τις προϋποθέσεις που θέτει η κάθε ασφαλιστική εταιρεία.

Σε κάθε περίπτωση, αν δεν υπάρξει κάλυψη μέσω του ασφαλιστηρίου αυτοκινήτων, τότε υπάρχει η δυνατότητα αναζήτησης λύσεων μέσω των ανεξάρτητων επιλογών που αναφέρονται στη συνέχεια. 

2. Αν το ποδήλατο δεν έχει αριθμό κυκλοφορίας, που είναι το πιθανότερο, τότε πρέπει να αναζητήσουμε τα εξής:

-1. Συμβόλαιο αστικής ευθύνης προς τρίτους, ιδιώτη ή οικογενειάρχη, στις καλύψεις του οποίου να προσέξουμε ότι περιλαμβάνεται (ή δεν εξαιρείται) και η οδήγηση ποδηλάτου. Στην περίπτωση αυτή, τα ασφαλιζόμενα κεφάλαια είναι πολύ μικρότερα, αλλά διαπραγματεύσιμα με την κάθε εταιρεία. Ένα σύνηθες πακέτο ασφάλισης έχει την εξής μορφή:
Το συμβόλαιο αυτό δεν αφορά σε συγκεκριμένο ποδήλατο, αλλά καλύπτονται οι τυχόν ζημιές που θα προξενηθούν από οποιοδήποτε ποδήλατο χρησιμοποιεί οποιοδήποτε μέλος της οικογένειας,
γιατί το συμβόλαιο καλύπτει τη γενική αστική ευθύνη του ιδιώτη ή του οικογενειάρχη και όχι την αστική ευθύνη από την οδήγηση συγκεκριμένου ποδήλατου.

-2. Συμβόλαιο προσωπικών ατυχημάτων του ποδηλάτη, για ποσό που ο ίδιος θα επιλέξει. Η κάλυψη αυτή μπορεί:
• να είναι αυτόνομο συμβόλαιο με επιμέρους κεφάλαια για σωματικές βλάβες (ή θάνατο), νοσηλεία και ιατροφαρμακευτικά έξοδα πρώτων βοηθειών, 

• να μην είναι αυτόνομο συμβόλαιο, αλλά να περιλαμβάνεται σε ένα ευρύτερο πρόγραμμα υγείας, είτε ως συμπληρωματική κάλυψη «προσωπικών ατυχημάτων» είτε στο πλαίσιο της νοσοκομειακής και εξωνοσοκομειακής περίθαλψης. Φυσικά, πρέπει να προσέξει ο ενδιαφερόμενος τις τυχόν απαλλαγές ανά νοσηλεία ή περιστατικό, ώστε να ξέρει αν π.χ. τα έξοδα ενός μικρού τραυματισμού από μια πτώση καλύπτονται ή εμπίπτουν στο απαλλασσόμενο ποσό.

-3. Συμβόλαιο περιουσίας, στο οποίο να περιλαμβάνεται το ή/τα ποδήλατα. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν ασφαλίζουν για κλοπή τα ποδήλατα που σταθμεύουν στους δρόμους και τα πεζοδρόμια. Πρέπει όμως να σημειώσουμε ότι το ποδήλατο αποτελεί περιουσιακό στοιχείο και συνεπώς μπορεί να περιλαμβάνεται στο περιεχόμενο (οικοσκευή) μιας κατοικίας που ασφαλίζεται. Όμως, για την επέκταση της ασφάλισης και εκτός κατοικίας θα πρέπει, αν το αποδέχεται η ασφαλιστική εταιρεία, να γίνει ειδική αναφορά στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο και να τεθούν και οι τυχόν προϋποθέσεις (μέτρα ασφαλείας, χώροι στάθμευσης κ.λπ.).
Ένα πρόσθετο σημείο προσοχής είναι η ηλικία του ποδηλάτη, αν δηλαδή είναι ενήλικο ή ανήλικο άτομο, όχι ως προς τις καλύψεις, αλλά ως προς τη δυνατότητα να συνάψει την ασφάλιση. Άδεια
οδήγησης για ποδήλατα δεν προβλέπεται, συνεπώς δεν τίθεται και θέμα ηλικίας του ποδηλάτη. Δικαίωμα, όμως, να «αγοράσουν» μια ασφάλιση έχουν τα ενήλικα άτομα και συνεπώς, αν ο ποδηλάτης είναι ανήλικος, πρέπει να ασφαλίζεται ο ενήλικας (πατέρας, μητέρα, κηδεμόνας κ.λπ.), ο οποίος άλλωστε φέρει και την ευθύνη σε περίπτωση πρόκλησης βλαβών και να δηλώνει, ως προστατευόμενο μέλος, το ανήλικο άτομο.

-4. Τέλος, σε περίπτωση που κάποιο τρίτο όχημα προκαλέσει σωματικές βλάβες ή υλικές ζημίες στον ποδηλάτη ή το ποδήλατο, τότε ο ποδηλάτης αποζημιώνεται από την ασφαλιστική εταιρεία
του οχήματος αυτού, με την προϋπόθεση βέβαια των όσων ορίζει ο Κ.Ο.Κ., τον οποίον ο ποδηλάτης πρέπει να σέβεται.

Θαλάσσια σπορ
Το καλοκαίρι στην Ελλάδα είναι άμεσα συνδεδεμένο με τη θάλασσα και τα θαλάσσια σπορ. Πολλοί είναι αυτοί που έχουν ένα ιδιόκτητο μέσο, όπως ένα μικρό σκάφος αναψυχής, ένα jet ski, ένα θαλάσσιο ποδήλατο, ένα κανό ή ένα windsurfing, αλλά ακόμα περισσότεροι αυτοί που τα νοικιάζουν στις παραλίες για λίγη ψυχαγωγία ή αυτοί που απολαμβάνουν το θαλάσσιο σκι τους ή την αιώρηση με ένα αλεξίπτωτο που έλκεται από ένα ταχύπλοο.

Πόσοι όμως γνωρίζουν τους κινδύνους που κρύβονται και τις ευθύνες που αναλαμβάνουν;

Σε ό,τι αφορά το σκάφος, το ποδήλατο, το jet ski κ.λπ, ως περιουσιακά στοιχεία, η ασφάλισή τους ή όχι αφορά τους ιδιοκτήτες τους και η καταστροφή τους από ένα τυχαίο γεγονός, αποτελεί μεν απώλεια, αλλά περιορίζεται στην εμπορική τους αξία, στη δαπάνη για την αντικατάστασή τους. Αντίθετα, οι μεγάλοι κίνδυνοι κρύβονται στις αστικές ευθύνες προς τρίτους, που μπορεί να προκύψουν από τη χρήση των αντικειμένων αυτών. Και στην περίπτωση αυτή, υπεύθυνος δεν είναι μόνο ο ιδιοκτήτης, αλλά και ο χρήστης τη στιγμή του ατυχήματος. Είναι συνυπεύθυνοι και ταυτόχρονα είναι άγνωστο το ύψος των απαιτήσεων που μπορεί να προκύψουν, από ένα τυχαίο γεγονός, μια αμέλεια, ένα λάθος. 

Η ασφαλιστική αγορά προσφέρει και στις περιπτώσεις αυτές τις λύσεις για ένα ανέμελο καλοκαίρι και για διακοπές με λιγότερες έννοιες. Θα πρέπει λοιπόν να γνωρίζουμε κάποια βασικά γεγονότα, όπως:

-1. Είναι υποχρεωτική η ασφάλιση των σκαφών αναψυχής μήκους άνω των 7 μέτρων, των ταχύπλοων όπως ο ίδιος νόμος τα ορίζει, των θαλάσσιων ποδηλάτων, των water jet, των hover craft, κ.λπ. Ο νόμος 2743/1999 προβλέπει την ασφάλιση της αστικής ευθύνης προς τρίτους και συγκεκριμένα: 

• Σωματικές βλάβες έναντι τρίτων και επιβαινόντων από πρόσκρουση, σύγκρουση, ναυάγιο ή άλλη αιτία, για κεφάλαιο 300.000 ευρώ ανά ατύχημα,
• Υλικές ζημιές έναντι τρίτων και επιβαινόντων, από πρόσκρουση, σύγκρουση, ναυάγιο ή άλλη αιτία, για κεφάλαιο 150.000 ευρώ ανά ατύχημα,
• Υλικές ζημιές-Ρύπανση. Αφορά αποκλειστικά δαπάνες καθαρισμού της θαλάσσιας περιοχής που ρυπάνθηκε, για κεφάλαιο  90.000 ευρώ ανά ατύχημα.

-2. Ακόμα και αν ένα ταχύπλοο σκάφος είναι ασφαλισμένο, δεν καλύπτονται οι ζημιές που θα προκαλέσει σε τρίτους ο σκιέρ ή ο αλεξιπτωτιστής που σύρονται από το σκάφος, αν δεν υπάρχει
ρητή αναφορά στις καλύψεις ή συγκεκριμένη επέκταση του συμβολαίου και για τις περιπτώσεις αυτές.

-3. Ασφαλίζεται, επίσης, ακόμα και αν δεν είναι υποχρεωτικό από το νόμο, η αστική ευθύνη προς τρίτους από τη χρήση κανό, θαλάσσιων ποδηλάτων, ιστιοσανίδων και κάθε άλλου σχετικού αντικειμένου. 

Το κόστος για όλες τις προαναφερόμενες περιπτώσεις είναι μικρό και αμελητέο μπροστά στις απαιτήσεις που μπορούν να προκύψουν από μια κακιά στιγμή. Αν έχουμε ιδιόκτητο κάποιο από τα
αντικείμενα αυτά, πρέπει άμεσα να το ασφαλίσουμε. Αν έχουμε σκοπό να νοικιάσουμε ή να κάνουμε χρήση κάποιων υπηρεσιών, τότε καλό είναι να ρωτάμε αν υπάρχει ασφάλιση αστικής ευθύνης από τον ιδιοκτήτη. Θα γλιτώσουμε από πολλούς μπελάδες.

Eνοικιαζόμενα δωμάτια
Τα ενοικιαζόμενα δωμάτια αποτελούν για τη χώρα μας μια τόσο διαδεδομένη μορφή “επιχειρηματικότητας” που, ίσως, δε συγκρίνεται με καμία άλλη. Κάθε χωριό, κάθε κωμόπολη, κάθε πόλη διαθέτει δωμάτια προς ενοικίαση. Ακόμα και σε απομακρυσμένες περιοχές, έξω από οικισμούς, κοντά σε παραλίες ή στο βουνό, είναι σύνηθες το φαινόμενο να συναντήσει ο επισκέπτης ενοικιαζόμενα δωμάτια. Τα τελευταία χρόνια, μάλιστα, εκτός από τα γνωστά σε όλους ενοικιαζόμενα δωμάτια στα νησιά, η ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού και του αγροτουρισμού οδήγησε χιλιάδες ιδιοκτήτες στην ανέγερση ή στην ανακατασκευή παλαιών κτισμάτων και τη μετατροπή τους σε χώρους τουριστικών καταλυμάτων. 

Όταν αναφερόμαστε σε ενοικιαζόμενα δωμάτια, βέβαια, θεωρούμε αυτά που είναι δηλωμένα και έχουν άδεια λειτουργίας από τον ΕΟΤ, αυτά δηλαδή που καλύπτουν συγκεκριμένες προδιαγραφές εγκατάστασης και λειτουργίας. Συνήθως είναι σε συγκροτήματα από 5 μέχρι 20 δωμάτια, με ελάχιστη δυναμικότητα 10 κρεβατιών. Συνεπώς, στα ενοικιαζόμενα δωμάτια δεν συμπεριλαμβάνονται τα «δωμάτια» ενός σπιτιού, που ο καθένας μπορεί να νοικιάσει σε κάποιον για μικρό ή μεγάλο χρονικό διάστημα.
Από ασφαλιστικής πλευράς, στα προγράμματα ενοικιαζομένων δωματίων συμπεριλαμβάνονται συνήθως και οι μικρές ξενοδοχειακές μονάδες και οι τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες, είτε είναι μεμονωμένες είτε βρίσκονται σε συγκρότημα, με αυτοτέλεια λειτουργίας. Θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι, πέρα από τα κλασικά, μεγάλα ξενοδοχεία οποιασδήποτε βαθμίδας, και η ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση των λοιπών τουριστικών καταλυμάτων, αποτελεί  επιχειρηματική δραστηριότητα και ως επιχείρηση πρέπει να την αντιμετωπίζουμε.

Σημαντική παράμετρος για τη σωστή επιλογή ασφαλιστικού προγράμματος, είναι η λεπτομερής καταγραφή των υπηρεσιών που προσφέρει η επιχείρηση. Για παράδειγμα, η τυχόν ύπαρξη, πέρα από τα δωμάτια ύπνου, χώρων υποδοχής, πισίνας, αθλητικών εγκαταστάσεων, ταβέρνας ή εστιατορίου, μεταφορικών μέσων κ.λπ., η ύπαρξη ή όχι προσωπικού στις εγκαταστάσεις και η προσφορά αντίστοιχων υπηρεσιών, διαφοροποιεί και τις ασφαλιστικές ανάγκες.

Σε κάθε περίπτωση, οι ασφαλιστικές καλύψεις που προστατεύουν από τους υπάρχοντες κινδύνους σε μια τέτοια επιχείρηση μπορούν να ταξινομηθούν στις εξής κατηγορίες:

-1. Καλύψεις περιουσίας
Στην κατηγορία αυτή ασφαλίζονται το κτίριο, οι εγκαταστάσεις, ο εξοπλισμός και το περιεχόμενο, από κινδύνους όπως:
• φωτιά, κεραυνός, έκρηξη
• φωτιά από δάσος, φωτιά από βραχυκύκλωμα, καπνός
• τρομοκρατικές ενέργειες, στάση, απεργία, οχλαγωγία, πολιτικές ταραχές
• πρόσκρουση οχήματος, πτώση αεροσκάφους
• πλημμύρα, θύελλα, καταιγίδα, χιόνι, χαλάζι, παγετός, πτώση δέντρων
• καθίζηση, κατολίσθηση συνεπεία καλυπτομένων κινδύνων
• διαβροχή λόγω διάρρηξης σωληνώσεων κάθε μορφής
• θραύση υαλοπινάκων, ζημιές εξωτερικών πινακίδων και επιγραφών
• μηχανικές βλάβες και βλάβες ηλεκτρονικών συσκευών
• κακόβουλες ενέργειες
• κλοπή περιεχομένου και ζημιές κτιρίου λόγω διάρρηξης
• σεισμός, πυρκαγιά συνεπεία σεισμού κ.λπ.

-2. Καλύψεις έναντι αστικών ευθυνών προς τρίτους
Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται:
• Γενική αστική ευθύνη προς τρίτους από τη λειτουργία των χώρων και των εγκαταστάσεων. Καλύπτονται, δηλαδή, οι σωματικές βλάβες ή ο θάνατος και οι υλικές ζημιές που θα υποστεί κάποιος (πελάτης, επισκέπτης, προμηθευτής κ.λπ.), λόγω ατυχήματος για το οποίο θα θεωρηθεί υπεύθυνος, λόγω πράξεων ή παραλείψεων, ο ιδιοκτήτης ή ο επιχειρηματίας ή το προσωπικό του.
Στην κατηγορία αυτή των αστικών ευθυνών περιλαμβάνονται επίσης καλύψεις (συνήθως με πρόσθετες πράξεις), όπως η κάλυψη της τροφικής δηλητηρίασης, αν διατίθενται τρόφιμα ή ποτά, η κάλυψη των κινδύνων από τη χρήση ανελκυστήρων, η κάλυψη των κινδύνων από τη λειτουργία χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων, ακόμα και η κάλυψη κινδύνων εκτός των εγκαταστάσεων, αν π.χ. διοργανώνονται εκδρομές ή άλλες περιηγήσεις για τους πελάτες.
Επίσης, μπορούν να καλυφθούν και οι κίνδυνοι αστικής ευθύνης προς τρίτους λόγω πυρκαγιάς, έκρηξης, βραχυκυκλώματος, διαρροής υδάτων, κ.λπ., αν βέβαια δεν περιλαμβάνονται οι καλύψεις
αυτές στα ασφαλιστήρια περιουσίας.
• Περιβαλλοντική αστική ευθύνη. Καλύπτονται, δηλαδή, οι ζημιές που μπορεί να προκληθούν στο περιβάλλον ή σε τρίτους από πράξεις ή παραλείψεις της επιχείρησης, όπως για παράδειγμα η ρύπανση λόγω λυμάτων.

-3. Καλύψεις έναντι χρηματοοικονομικών κινδύνων
 Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται χρηματοοικονομικές απώλειες, ζημιές ή έξοδα που μπορεί να προκύψουν λόγω της επέλευσης ενός κινδύνου, όπως:
• Απώλεια κερδών λόγω διακοπής λειτουργίας των εγκαταστάσεων, εξαιτίας της επέλευσης ενός από τους ασφαλισμένους κινδύνους (π.χ. διακοπή λειτουργίας λόγω πυρκαγιάς και απώλεια της τουριστικής περιόδου). Η αποζημίωση καλύπτει συνήθως την απώλεια των μικτών κερδών για μια περίοδο έως 12 μηνών.
• Απώλεια χρημάτων από τους χώρους των εγκαταστάσεων συνεπεία ένοπλης ληστείας, κατά τις ώρες λειτουργίας ή από το χρηματοκιβώτιο εκτός ωρών λειτουργίας ή ενώ μεταφέρονται από και προς τo ξενοδοχείο.
• Έξοδα για αμοιβές τρίτων για αποκατάσταση ζημιών (π.χ. αρχιτεκτόνων, μηχανικών, δημοσίου, άντλησης υδάτων, αποκομιδής συντριμμάτων κ.λπ.).

-4. Καλύψεις εργαζομένων
Οι επιχειρήσεις αυτές συνήθως έχουν ελάχιστο προσωπικό ή δεν
έχουν προσωπικό, αλλά εξυπηρετούνται από τον ίδιο τον επιχειρηματία και την οικογένειά του. Αν υπάρχει προσωπικό, τότε αυτό μπορεί να ασφαλισθεί με ομαδικό συμβόλαιο ατυχημάτων ή/και ασθενειών. Επίσης ο επιχειρηματίας μπορεί, με επέκταση του ασφαλιστηρίου αστικής ευθύνης έναντι τρίτων, να καλυφθεί για τις πέραν του Ι.Κ.Α. υποχρεώσεις του, σε περίπτωση σωματικών βλαβών ή θανάτου εργαζομένου.

Επιπλέον, υπάρχει η ασφάλιση των τυχόν οχημάτων της επιχείρησης ή του ιδιοκτήτη, η οποία αποτελεί υποχρέωσή τους με βάση το νόμο, ανάλογα με το είδος του κάθε οχήματος και ανεξάρτητα από τη λειτουργία και τις εγκαταστάσεις των ενοικιαζομένων δωματίων.

Οι καλύψεις όλων των κατηγοριών μπορεί να διαφέρουν από εταιρεία σε εταιρεία, σε θέματα εξαιρέσεων, ασφαλιζομένων κεφαλαίων, ορίων ευθύνης και παρέχονται με τις προϋποθέσεις που
θέτει η κάθε εταιρεία. Επίσης, η κάθε εταιρεία διαμορφώνει διαφορετικά τα πακέτα ασφάλισης και περιλαμβάνει βασικές και προαιρετικές καλύψεις κατά την κρίση της. Τέλος, επειδή τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και τα μικρά ξενοδοχεία είναι διασκορπισμένα σε όλη τη χώρα και όχι μόνο εντός οργανωμένων πόλεων ή οικισμών, η αποδοχή μιας αίτησης ασφάλισης ή όχι και το εύρος
των καλυπτομένων κινδύνων εξαρτάται από την πολιτική ανάληψης κινδύνων της κάθε εταιρείας.