Σε σταθερή πορεία η εταιρεία «ΚΑΝΑΚΗΣ»

Η ενίσχυση της παρουσίας της εταιρείας «Κανάκης» στις αγορές του εξωτερικού και η κάλυψη των τάσεων της αγοράς με επιλεκτική διεύρυνση της γκάμας των προϊόντων της, μέσω της σύναψης συνεργασιών, είναι οι στόχοι της διοίκησής της για το 2011. 

Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της, Θ. Σύρμο, το ποσοστό του τζίρου που πραγματοποιείται εκτός συνόρων, αυτή τη στιγμή υπολογίζεται στο 2%, αλλά επιδίωξη της διοίκησης είναι να ξεπεράσει το 5% μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Βέβαια η εγχώρια κρίση είναι, σύμφωνα με τον κ. Σύρμο, ένας από τους παράγοντες που καθυστερούν την επέκταση στις γειτονικές αγορές, καθώς οι αποφάσεις για την πραγματοποίηση επενδύσεων λαμβάνονται πιο δύσκολα. 

Για παράδειγμα, η εταιρεία, πρόσφατα, ανέβαλε για αργότερα την απόφασή της να πραγματοποιήσει επένδυση στη Βουλγαρία, καθώς «κάθε επενδυτική προσπάθεια σε αυτή τη φάση ενέχει ρίσκο, αφού αποδίδει πολύ αργότερα». Εξάλλου, σύμφωνα με τον κ. Σύρμο, όποιος κάνει υπομονή και λειτουργήσει αμυντικά σήμερα, είναι σίγουρο ότι θα έχει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτεί ακόμα πιο σημαντικές ευκαιρίες αύριο. Παρόλα αυτά, η συστηματική επέκταση-διείσδυση στις αγορές των Βαλκανίων παραμένει ένας από τους στρατηγικούς εταιρικούς στόχους. 

Σε ό,τι αφορά τη διεύρυνση της γκάμας της, η εταιρεία «Κανάκης» έχει λανσάρει από την αρχή του χρόνου έως σήμερα 25 καινούριους κωδικούς προϊόντων, με πιο σημαντική τη συνεργασία της με την ισπανική Caro Import, της οποίας ανέλαβε τη διανομή των προϊόντων κρέμας με γεύση καραμέλας-βουτύρου σε Ελλάδα, Κύπρο, Αλβανία, Σκόπια και Κόσσοβο. Επίσης, ξεκίνησε συνεργασία με τη γαλλική Caullet και την ιταλική Mamma Mia, ενώ σύναψε αποκλειστική συμφωνία με κυπριακή εταιρεία για τη διανομή των προϊόντων της στην Κύπρο. 

Στους στόχους για το 2011 συγκαταλέγονται επίσης η παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών προς τον πελάτη, με τη συνεχή επιμόρφωση και εκπαίδευση του προσωπικού, τη διαρκή αναβάθμιση των υποδομών και του εξοπλισμού και την πρόσληψη ικανών στελεχών, ενώ στόχος είναι και η σταθεροποίηση της μικτής κερδοφορίας σε υψηλά επίπεδα. 

Όπως αναφέρει ο πρόεδρος της εταιρείας Στ. Κανάκης, «ο σχεδιασμός που κάνουμε έχει ορίζοντα πενταετίας και όχι ενός χρόνου. Προσπαθούμε να διαφυλάξουμε κεφάλαια, ώστε να είναι πιο ισχυρή η εταιρεία». Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που, στην πρόσφατη γενική συνέλευση, προτάθηκε από τη διοίκηση η μη διανομή μερίσματος για την τρέχουσα χρήση, παρά το γεγονός ότι πέρσι είχε δοθεί στους μετόχους επιστροφή κεφαλαίου ύψους 1,2 εκατ. ευρώ.