Η ιδιωτική ασφάλιση αξιόπιστη λύση στο συνταξιοδοτικό πρόβλημα

Η ιδιωτική ασφάλιση αποτελεί τη μοναδική αξιόπιστη λύση για τον καταναλωτή που θέλει να εξασφαλίσει μια σίγουρη και εγγυημένη σύνταξη σε συγκεκριμένο χρόνο και με εναλλακτικές επιλογές ως προς το ύψος της και τον τρόπο είσπραξής της. Αυτό ήταν το κεντρικό μήνυμα στο πρώτο πάνελ της ημερίδας Ιδιωτικής Ασφάλισης στη Λάρισα με τίτλο «Νέα Συνταξιοδοτικά προγράμματα και προγράμματα υγείας», όπου κατέθεσαν τις απόψεις τους οι κ.κ. Σπύρος Λευθεριώτης, Εντεταλμένος Σύμβουλος, Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών, Τάσος Παπαδόπουλος, Περιφερειακός Διευθυντής Πωλήσεων Κεντρικής & Βόρειας Ελλάδος, INTERAMERICAN, Μωϋσής Μανουάχ, Γενικός Γραμματέας Συλλόγου Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ν. Λάρισας και Κώστας Καραγιάννης, Αντιπρόεδρος Συλλόγου Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ν. Λάρισας.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης τονίστηκε ότι η αγορά προσφέρει και συνταξιοδοτικά προγράμματα με συμμετοχή του ασφαλισμένου στο είδος και στην εξέλιξη των επενδύσεων, για όσους επιθυμούν επενδυτικά ρίσκα. Ιδιαίτερα δε στις παρούσες συνθήκες, που οι κοινωνικές συντάξεις περικόπτονται ή αμφισβητούνται, η σύναψη ενός συνταξιοδοτικού προγράμματος με εγγυημένες παροχές, αποτελεί τη μόνη λύση αναπλήρωσης του μελλοντικού εισοδήματος που χάνεται. Στο θέμα της υγείας στη συζήτηση αναφέρθηκε ότι υπάρχει πλήθος προγραμμάτων που προσφέρονται στον καταναλωτή και καλύπτουν κάθε ανάγκη, από την απλή επίσκεψη σε έναν γιατρό, μέχρι την πιο δύσκολη χειρουργική επέμβαση στην Ελλάδα ή το εξωτερικό. Στη συνέχεια Ημερίδα Ιδιωτικής Ασφάλισης στη Λάρισα - Πάνελ Iαναπτύχθηκαν τα νέα προγράμματα υγείας της αγοράς, οι διαφορές τους με τα ήδη υφιστάμενα και οι δυνατότητες που έχει ο καταναλωτής να επιλέξει το πρόγραμμα που αφενός καλύπτει τις προσωπικές και οικογενειακές του ανάγκες και αφετέρου αντιστοιχεί στις οικονομικές του δυνατότητες. Τονίστηκε ιδιαίτερα ότι η ασφαλιστική αγορά καταβάλλει δισεκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο, για την κάλυψη των ασφαλισμένων της, ποσά που θα αδυνατούσαν να καταβάλουν οι ίδιοι οι ασφαλισμένοι, σε βάρος βέβαια της προσωπικής τους υγείας. 

Σχετικά με το θέμα των αυξήσεων και της αλλαγής των τιμολογίων αναφέρθηκε πως το κόστος διαμορφώνεται από τα ιδιωτικά νοσοκομεία, τις αμοιβές των γιατρών και τα κόστη των φαρμάκων και όχι από τις ασφαλιστικές εταιρείες που καλούνται να καταβάλουν τις αποζημιώσεις. Τέλος, αναφέρθηκε ότι, λόγω της οικονομικής κρίσης, πολλοί ασφαλισμένοι προχωρούν σε ακύρωση των ασφαλιστηρίων τους, αλλά τονίστηκε ότι αυτό είναι μεγάλο λάθος, ότι υπάρχουν τρόποι για τη μείωση των ασφαλίστρων χωρίς τη διακοπή των συμβολαίων και ότι ο κάθε ασφαλισμένος θα πρέπει να απευθυνθεί στον προσωπικό του ασφαλιστικό σύμβουλο και να του ζητήσει εναλλακτικές λύσεις, ώστε και ασφαλισμένος να παραμείνει και να περιορίσει τα ασφάλιστρα που πληρώνει. 

Σπύρος Λευθεριώτης

Καταρχήν θα πρέπει να επισημάνουμε ότι ή όποια ανάπτυξη της ασφαλιστικής αγοράς όλα τα προηγούμενα χρόνια δεν έχει προέλθει από την άνοδο της ασφαλιστικής συνείδησης του έλληνα, αλλά από την προσπάθεια που έχουν καταβάλει οι άνθρωποι που διαμεσολαβούν στο ασφαλίσεις. Από έρευνες που έχουν γίνει είναι σαφές ότι οι εργασίες στους τομείς ζωής και υγείας, παρά την κρίση, θα ανοίξουν. Θα υπάρξουν όμως μεταβολές στα συμβόλαια, τόσο στον τρόπο πληρωμής και το ύψος των ασφαλίστρων, αλλά και το ύψος π.χ. των συντάξεων. 

Τα ποσά επαναπροσδιορίζονται, μπαίνουν σε νέα τάξη και τα πράγματα θα πάνε καλά. Δυστυχώς στην Ελλάδα εκπαιδεύσαμε πωλητές και όχι συμβούλους, με πραγματικές γνώσεις που θα μπορεί να συμβουλεύει τον πελάτη, πράγμα πολύ δύσκολο. Όποιος πωλητής θέλει να κερδίσει την εμπιστοσύνη του πελάτη, θα πρέπει να κάνει σωστή διαχείριση χαρτοφυλακίου και να ξαναπλησιάζει τους πελάτες του.

Ημερίδα Ιδιωτικής Ασφάλισης στη Λάρισα Στο θέμα της υγείας ο χώρος της ιδιωτικής ασφάλισης προσφέρει πολλά και σήμερα. Τολμώ να πω ότι, αν υπάρχει ένα τμήμα του πληθυσμού, που απολαμβάνει υπηρεσίες υγείας, αυτό είναι οι ασφαλισμένοι στην ιδιωτική ασφάλιση. Δυστυχώς όμως τα νοσοκομεία, που είναι ο πόλος που διαμορφώνει και το κόστος νοσηλείας, δεν είδαν τις ασφαλιστικές εταιρίες ως στρατηγικούς εταίρους, αλλά ως ευκαιρία για να ανεβάσουν τις τιμές, με αποτέλεσμα την δημιουργία μεγάλων ζημιών, στα αποτελέσματα των ασφαλιστικών εταιριών. Άρα κάτι πρέπει να αλλάξει.  Σήμερα όμως, είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τον καταναλωτή να βρεί ότι συμβόλαιο υγείας επιθυμεί, ισόβιο ή όχι και να το αγοράσει. Αύριο, η αγορά θα αλλάξει.

Τάσος Παπαδόπουλος

Σε πολλά σεμινάρια ρωτάμε τους νέους εκπαιδευόμενους: τι σύνταξη θα πάρεις; και γελάνε, πότε θα την πάρεις; δεν ξέρω, εκεί φθάσαμε, να μην ξέρει ο νέος άνθρωπος τι θα γίνει με τη σύνταξή του. Μήπως θα έπρεπε να αρχίσουμε να εκπαιδεύουμε την κοινωνία για το συνταξιοδοτικό θέμα; Οι άνθρωποι των πωλήσεων πρέπει να πάνε στους πελάτες και να τους πουν την αλήθεια για τις συντάξεις, όχι ψεύτικες προσδοκίες, αλλά την αλήθεια, τα λίγα και σίγουρα, την συμπληρωματική σύνταξη που θα πάρουν. Στο μέλλον θα υπάρχουν επιλογές, φοροαπαλλαγές και ευέλικτα προγράμματα. Ένα ακόμα σοβαρό θέμα είναι όλοι οι νέοι άνθρωποι, που δεν εργάζονται και συνεπώς δεν έχουν οποιαδήποτε κάλυψη σε περίπτωση ατυχήματος. Πρέπει να σοκάρουμε τον κόσμο, να τον ξυπνήσουμε, να μάθει και να προστατευθεί.

Οι ασφαλιστικές συνεργάζονται με τους καλύτερους γιατρούς και παρέχουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες. Αυτή είναι και η διαφορά.

Μωϋσής Μανουάχ

Τα προϊόντα επένδυσης είναι γνωστό ότι χωρίζονται στα εγγυημένης απόδοσης και στα προϊόντα ρίσκου. Παλαιότερα ο καταναλωτής ζητούσε τα προϊόντα ρίσκου αναζητώντας υψηλές αποδόσεις. Σήμερα, με ότι βλέπει και ακούει, ζητά τα προϊόντα εγγυημένων αποδόσεων. Υπάρχει όμως το πρόβλημα της δυσπραγίας, δεν μπορεί να πληρώσει μεγάλα συμβόλαια. Εμείς, ως διαμεσολαβούντες θα πρέπει να πουλήσουμε στον πελάτη αυτό που θα μπορεί να πληρώσει και τα επόμενα χρόνια. Σήμερα γίνονται βελτιώσεις σε όλα τα επίπεδα, των προγραμμάτων, των εγγυήσεων, της προστασία του καταναλωτή, είμαστε σε ένα πολύ καλό δρόμο.

Ημερίδα Ιδιωτικής Ασφάλισης στη Λάρισα - Πάνελ ΙΗ ασφαλιστική αγορά πληρώνει πολλά εκατομμύρια κάθε χρόνο σε αποζημιώσεις υγείας. Για τα ψιλά γράμματα η ευθύνη πέφτει στα διαμεσολαβούντα πρόσωπα, πρέπει να ενημερώνουν τους υποψήφιους πελάτες για τις εξαιρέσεις και για τα πιθανά προβλήματα. Η πλειοψηφία των πελατών δεν διαβάζει τα ασφαλιστήρια, για αυτό ο ασφαλιστής πρέπει να ενημερώνει.

Κώστας Καραγιάννης

Ο καταναλωτής ζει για πρώτη φορά την αβεβαιότητα ως προς την σύνταξη του. Πρώτη φορά αρχίζει να ακούει, με θετική προσέγγιση, τι καλό θα ήταν να είχε και μια συμπληρωματική ιδιωτική σύνταξη. Γίνεται κατανοητό πλέον ότι από την ιδιωτική ασφάλιση, σε αντίθεση με την κοινωνική, θα έχει έσοδα και κάποιος που θα μείνει άνεργος ή κάποιος που θα μεταναστεύσει ή κάποιος που θα σταματήσει να εργάζεται. Σήμερα, είναι ευκαιρία για σύναψη ασφάλισης που υπάρχουν ακόμα εγγυημένες συντάξεις και εγγυημένα εφάπαξ.

Ο καταναλωτής πολλές φορές παρακάμπτει το ταμείο κοινωνικής ασφάλισης και προστρέχει μόνο στην ιδιωτική κάλυψη. Σήμερα, τα πράγματα έχουν αλλάξει και, κυρίως λόγω κόστους, αγοράζει προγράμματα με απαλλαγές έτσι ώστε να αξιοποιεί και το ταμείο κοινωνικής ασφάλισης. Πολλοί δεν πηγαίνουν στην κοινωνική ασφάλιση και λόγω χαμηλού επιπέδου υπηρεσιών και χρόνου. Για το λόγο αυτό πολλές γραφειοκρατικές διαδικασίες τις αναλαμβάνουν οι ίδιες ασφαλιστικές εταιρίες.

Το video του πρώτου πάνελ μπορείτε να δείτε εδώ