Στοχεμένη ανάπτυξη με προτεραιότητα στους πελάτες

Η Γ. ΚΥΡΛΑΚΗΣ Α.Ε.Α.Π. αποτελεί ένα δείγμα παραδοσιακής διαμεσολαβητικής εταιρείας, που δεν παρασύρεται από ευκαιριακές τάσεις και που πατάει γερά στα δικά της πόδια. Τα οικονομικά της αποτελέσματα είναι αξιοζήλευτα, η σύνθεση του χαρτοφυλακίου της σταθμισμένη και αντιπροσωπευτική, οι πελάτες της συνεχώς αυξανόμενοι και πιστοί.

Η ελεγχόμενη ανάπτυξη, που στηρίζεται κυρίως σε ποιοτικά και λιγότερο σε ποσοτικά κριτήρια, έχει δικαιώσει μέχρι σήμερα τον ιδρυτή και επικεφαλής της Γ. ΚΥΡΛΑΚΗΣ Α.Ε.Α.Π., κ. Γιώργο Κυρλάκη. Η επέκταση εκτός Αττικής, δηλαδή στην περιφέρεια, περιορίζεται σε τρεις μόνο μονάδες, στην Αίγινα, στη Θεσσαλονίκη και στο Ηράκλειο της Κρήτης και αποτελεί συνειδητή επιλογή.

Η εταιρεία, με οικογενειακά χαρακτηριστικά, είναι δομημένη στα πρότυπα μιας μικρής ασφαλιστικής, ανά κλάδο ασφάλισης, με πελατοκεντρική δομή και με προσωπικό εξειδικευμένο και έμπειρο. Συνεργάζεται με 10 μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες της αγοράς και προωθεί τα συγκριτικά καλύτερα προγράμματα ανά αντικείμενο ασφάλισης, έτσι ώστε να ωφελείται καταρχήν ο πελάτης. Η μακροχρόνια παρουσία του κ. Γιώργου Κυρλάκη στην ασφαλιστική αγορά, επί 38 συνεχή έτη, βασίζεται, σύμφωνα με τον ίδιο, στη στήριξη που προσφέρει στον πελάτη του τη στιγμή της ζημιάς. Το πλήθος των 60.000 πελατών, μεταξύ των οποίων πολλές μεγάλες και επώνυμες επιχειρήσεις και αλυσίδες καταστημάτων, επιβεβαιώνει, με τον καλύτερο τρόπο, τη σωστή δουλειά που γίνεται.

Ο έμπειρος κ. Γιώργος Κυρλάκης ανησυχεί για τη συνεχιζόμενη μείωση αφενός του αριθμού των ελληνικών ασφαλιστικών επιχειρήσεων στην αγορά, που οδηγεί σε μονοπωλιακές καταστάσεις, και αφετέρου του ποσοστού εργασιών που κατέχουν, αλλά, όπως δηλώνει, προέχει η εξασφάλιση του πελάτη. Επικροτεί την αθόρυβη, αλλά ουσιαστική δουλειά που κάνει η Τράπεζα της Ελλάδος και είναι σίγουρος ότι θα έρθουν νέες, δυσάρεστες εκπλήξεις, που θα οδηγήσουν, όμως, στην τελική, πολυπόθητη εξυγίανση.

Από την άλλη, είναι αισιόδοξος για το ρόλο των διαμεσολαβητών στην αυριανή ασφαλιστική αγορά, με προϋπόθεση βέβαια τον απόλυτο επαγγελματισμό όσον αφορά στη λειτουργία τους. Η συσπείρωση και η δημιουργία μεγάλων διαμεσολαβητικών σχημάτων πιστεύει ότι αποτελεί μονόδρομο, με γνώμονα όμως την ποιότητα των συνεργατών, τη φερεγγυότητά τους και τον έλεγχο της παραγωγής.

 

Γ. Κυρλάκης: Τα ετήσια μικτά ασφάλιστρα το 2010 ανήλθαν σε 27 εκατ. ευρώ και σημείωσαν αύξηση 10% έναντι του 2009

Τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας και τα παραγωγικά μεγέθη που διαχειρίζεται ο κ. Γιώργος Κυρλάκης δεν τον έχουν αποξενώσει από την καθημερινότητα της αγοράς και την επαφή με τον πελάτη. Αντιθέτως, παρακολουθεί, συμμετέχει στις εξελίξεις, εκφράζει τις απόψεις του και παρέχει ελεύθερα, σε όποιον του το ζητήσει, την εμπειρία του. Για την εταιρεία του φαίνεται να είναι ξεκάθαρος και κατασταλαγμένος, τόσο για το παρόν όσο και για το μέλλον της. Για την αγορά όμως και τους συναδέλφους του διαμεσολαβούντες, παρά τη συνολική αισιοδοξία του, εκφράζει ανησυχίες και προβληματισμούς.
Όπως ο ίδιος λέει, «οι μέχρι σήμερα κινήσεις μου, με έχουν δικαιώσει. Πιστεύω στην ασφάλιση και αγαπώ αυτή τη δουλειά. Δεν ήμουν περαστικός, δούλεψα σκληρά, πήρα ρίσκα, αλλά στάθηκα και τυχερός».

iw? Θα μας μιλήσετε κ. Κυρλάκη για την παρουσία σας στην ασφαλιστική αγορά και για την πορεία της εταιρείας σας, από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα;

Γ.Κ.: Ξεκίνησα τη σταδιοδρομία μου το Νοέμβριο του 1973, με μια ατομική επιχείρηση. Στη συνέχεια διορίστηκα γενικός πράκτορας σε τρεις ασφαλιστικές εταιρείες. Όπως ξέρετε, τότε λειτουργούσε ο θεσμός του γενικού πράκτορα, ο οποίος στη συνέχεια καταργήθηκε. Το 1982 διορίστηκα νόμιμος αντιπρόσωπος της λιβανέζικης εταιρείας FIDELITY S.A. Σήμερα είμαι διευθύνων σύμβουλος της Γ. ΚΥΡΛΑΚΗΣ Α.Ε.Α.Π. (Τhe first Company of Insurance Agency).

iw? Και πάντοτε σταθερός στον Πειραιά…

Γ.Κ.: Ναι, η έδρα της εταιρείας βρισκόταν πάντα στον Πειραιά και από το 1975 στα ιδιόκτητα γραφεία μας, στην οδό Καραΐσκου 117. Απασχολούμε 25 άτομα προσωπικό – δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στο θέμα των προσόντων – και το 35% εξ αυτών είναι πτυχιούχοι.

iw? Πείτε μας για την εξέλιξη των παραγωγικών και οικονομικών μεγεθών της εταιρείας.

Γ.Κ.: Τα ετήσια μικτά ασφάλιστρα το 2010 ανήλθαν στα 27 εκατ. ευρώ και σημείωσαν αύξηση 10% έναντι του 2009). Αντίστοιχα, οι προμήθειες ανήλθαν σε 4.800.000 ευρώ και τα καθαρά κέρδη της εταιρείας προ φόρων έφτασαν τις 700 χιλ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 30% έναντι του 2009, παρά την κρίση. Το αποτέλεσμα αυτό οφείλεται στην ευελιξία και τα άμεσα αντανακλαστικά που δείξαμε ως εταιρεία, που είχε ως αποτέλεσμα να περιορίσουμε τα έξοδά μας, να συστηματοποιήσουμε τις εργασίες μας και να προσαρμοσθούμε στο τρέχον οικονομικό περιβάλλον, με μοναδικό στόχο την περαιτέρω εδραίωση της οικονομικής μας θέσης.

iw? Πώς εξελίσσονται τα πράγματα το 2011; Από παντού ακούγεται γκρίνια.

Γ.Κ.: Δεν είναι έτσι. Είναι αλήθεια ότι οι καταναλωτές, στο σύνολό τους, έχουν προβλήματα ρευστότητας, όπως και οι επιχειρήσεις άλλωστε. Είναι όμως και μια μεγάλη ευκαιρία για τους πραγματικούς επαγγελματίες της διαμεσολάβησης να εξυγιάνουν το χαρτοφυλάκιό τους. Στόχος σε αυτές τις δύσκολες καταστάσεις πρέπει να είναι η ενδυνάμωση της κεφαλαιακής επάρκειας, η δραστική μείωση των επισφαλειών και η αύξηση της κερδοφορίας. Με αυτές τις σκέψεις συνεχίζουμε το 2011 και τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου μας δικαιώνουν, αφού δείχνουν αυξητικές τάσεις της κερδοφορίας κατά 35%, παρά το γεγονός της μείωσης των ασφαλίστρων κατά 5%.

iw? Ποιο είναι το μοντέλο της περαιτέρω ανάπτυξης, μέσω συνεργατών ή μέσω απευθείας πωλήσεων;

Γ.Κ.: Το μοντέλο μας συνδυάζει και τα δύο κανάλια. Δίνουμε έμφαση στις απευθείας πωλήσεις, γιατί όπως αντιλαμβάνεστε, οδηγούν στο καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα, αλλά παράλληλα στηρίζουμε, οργανώνουμε και εξυπηρετούμε και το δίκτυο των συνεργατών μας, χωρίς να υπάρχει κλίμα ανταγωνισμού. Υπάρχει όμως και ένα πιο σημαντικό στάδιο, αυτό της επιλογής των συνεργατών μας, για τους οποίους έχουμε αυστηρά κριτήρια. Γι’ αυτό και έχουμε μόνο 120 συνεργάτες.

iw? Οι εξελίξεις στο χώρο της διαμεσολάβησης σάς δίνουν μεγάλες ευκαιρίες πρόσκτησης και νέων συνεργατών. 

Γ.Κ.: Θέλει όμως πολύ μεγάλη προσοχή. Τα αριθμητικά μεγέθη συνεργατών και παραγωγών δεν είναι αυτοσκοπός. Δεν υπάρχει λόγος να στεγάσουμε ή να συνεργαστούμε με μονάδες που θα αλλοιώσουν την εικόνα και τα αποτελέσματα της εταιρείας. Η σωστή επιλογή, οι ξεκάθαρες θέσεις και η συνετή οικονομική διαχείριση, φέρνουν τα αποτελέσματα. Πολύ φοβάμαι ότι, στο χώρο της διαμεσολάβησης, κάποιοι θα προσπαθήσουν να αναπτυχθούν γρήγορα, είτε εκμεταλλευόμενοι την κατάσταση είτε από άγνοια, αλλά τα αποτελέσματα γρήγορα θα είναι αρνητικά. Η σημερινή κατάσταση δεν επιτρέπει λάθη και όσοι αγνοήσουν τα «σημεία των καιρών», θα τιμωρηθούν από την ίδια την αγορά.

iw? Απευθύνεστε στον ιδιώτη πελάτη ή στην επιχείρηση; Σε ποιους κλάδους επικεντρώνετε την προσοχή σας; 

Γ.Κ.: Εξυπηρετούμε περίπου 60.000 πελάτες. Η σύνθεση του χαρτοφυλακίου μας είναι 65% κλάδος αυτοκινήτων, 20% κλάδος πυρός και 15% οι υπόλοιποι κλάδοι. Όπως βλέπετε και από τη σύνθεση, απευθυνόμαστε και στον ιδιώτη πελάτη, ο οποίος αποτελεί σταθερή αξία για κάθε διαμεσολαβούντα και συμβάλλει σημαντικά στην αύξηση του πελατολογίου, αλλά και στον εμποροβιομηχανικό κίνδυνο. Έχουμε τη δυνατότητα να μελετήσουμε και να προτείνουμε τον τρόπο διασφάλισης των συμφερόντων μιας επιχείρησης. Για να σου εμπιστευθεί όμως μια επιχείρηση τα περιουσιακά της στοιχεία και τη δυνατότητα της συνέχισης της λειτουργίας της, αν συμβεί ένας κίνδυνος, πρέπει, αφενός να συνεργάζεσαι με τις πλέον σοβαρές ασφαλιστικές εταιρείες και αφετέρου να μπορείς να προσφέρεις ανταγωνιστικά ασφάλιστρα. Η εταιρεία μας τα εγγυάται και τα προσφέρει και τα δύο.

iw? Ποια είναι τα συγκριτικά σας πλεονεκτήματα, έναντι του ανταγωνισμού; Γιατί δηλαδή, ένας πελάτης να εμπιστευθεί εσάς για την ασφάλισή του;

Γ.Κ.: Τα πλεονεκτήματα που μας διακρίνουν είναι η συνέπεια, η εμπειρία, η τεχνογνωσία, ο επαγγελματισμός μας, αλλά το κυριότερο είναι ότι βρισκόμαστε κοντά στον πελάτη τη στιγμή της ζημιάς. Έχουμε δώσει «δείγματα γραφής» σε μεγάλες ζημίες. Σας θυμίζω την τελευταία ζημιά της εταιρείας Ι. & Σ. ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ Α.Α.Ε., τον Αύγουστο του 2009, που έφθασε τα 8 εκατ. ευρώ. Τη συνέπεια που επιδείχθηκε και την ορθολογική διαχείριση της ζημιάς αυτής προέβαλε η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών στη γενική της συνέλευση το 2010, για να αναδείξει το αγαθό της ιδιωτικής ασφάλισης. Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο το ότι έχουμε μεγάλους και σοβαρούς πελάτες στον τομέα των επιχειρήσεων, που μας εμπιστεύονται από τη δεκαετία του ’70.

iw? Και ένας επαγγελματίας του χώρου, το διαμεσολαβούν πρόσωπο δηλαδή, γιατί να επιλέξει να συνδεθεί με την Γ. ΚΥΡΛΑΚΗΣ Α.Ε.Α.Π. για τη συνέχιση της επαγγελματικής του καριέρας;

Γ.Κ.: Γνωρίζετε πολύ καλά ότι, στην εποχή που ζούμε, τα μεγάλα σχήματα έχουν το «πάνω χέρι». Εμείς προσφέρουμε στο διαμεσολαβούντα 17 διαφορετικά προϊόντα με ένα τηλεφώνημα, προσδιορίζοντας τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα κάθε προσφοράς και, όπως αντιλαμβάνεστε, το κόστος για το διαμεσολαβούντα ελαχιστοποιείται.
Ταυτόχρονα, με τις γνώσεις μας και την ισχύ μας, στηρίζουμε το πελατολόγιο των συνεργατών μας και συμβάλλουμε στην άμεση και δίκαιη αποζημίωσή τους, αν επέλθει ο κίνδυνος.

iw? Ως μεσιτική εταιρεία επηρεάζεστε άμεσα από το εκάστοτε περιβάλλον της ασφαλιστικής αγοράς. Πώς βλέπετε σήμερα τα πράγματα; Η αγορά του 1980 ή του 1990 δεν έχει καμία σχέση με τη σημερινή. Ως παλιός και έμπειρος του χώρου, τι διαισθάνεστε συνολικά για την αγορά;

Γ.Κ.: Η αγορά του 1970, του 1980 και του 1990 ήταν τελείως διαφορετικές από τη σημερνή. Όμως, παρά τις σημερινές δυσκολίες, εγώ εκτιμώ ότι η δεκαετία του ’70 ήταν η χειρότερη δεκαετία, «τα πέτρινα χρόνια» της ασφαλιστικής αγοράς, θα έλεγα.
Σήμερα βέβαια, αντιμετωπίζουμε την κρίση, οι κανόνες είναι πιο αυστηροί και σίγουρα θα έχουμε αυστηρότερο έλεγχο από την εποπτική αρχή. Οι κανόνες όμως του παιχνιδιού είναι πιο ξεκάθαροι και ισχύουν για όλους τους εμπλεκόμενους στο χώρο. Οι καλοί επαγγελματίες θα επιβιώσουν και θα βγουν ενισχυμένοι από την κρίση. Θα ήθελα να επισημάνω και να τονίσω το σωστό, αθόρυβο και ουσιαστικό τρόπο με τον οποίο λειτουργεί, από τις αρχές του χρόνου, η Τράπεζα της Ελλάδος, ως εποπτεύουσα της ασφαλιστικής αγοράς. Πιστεύω δε, ότι η εξυγίανση, όχι μόνο δεν τελείωσε, αλλά μόλις άρχισε…

iw? Και ως προς την ανάπτυξη, θα τη δούμε σύντομα ή θα δικαιωθούν όσοι εκτιμούν ότι η ασφαλιστική αγορά, για πολλούς λόγους, θα διανύσει ένα ακόμα δύσκολο διάστημα και η ανάπτυξη θα έρθει, αν έρθει, σε μια διετία;

Γ.Κ.: Η ασφαλιστική αγορά αντέχει. Παρά τη βαθιά κρίση που περνάει η χώρα μας, με βάση τα στατιστικά στοιχεία του 2010, η μείωση της παραγωγής συνολικά ήταν μόλις 2,12 %. Πολύ μικρή, αν αναλογιστούμε τη συρρίκνωση των εργασιών πολλών άλλων κλάδων της οικονομίας.
Προσωπικά πιστεύω ότι θα υπάρξει μια μικρή στασιμότητα για έναν ακόμα χρόνο και από τις αρχές του 2013 η ασφαλιστική αγορά θα μπει σε πραγματική τροχιά ανάπτυξης. Οι καταναλωτές θα βρουν πραγματικές λύσεις στις αυξημένες ασφαλιστικές τους ανάγκες και πολλά νέα, καινοτόμα θα έλεγα, προϊόντα θα κάνουν την εμφάνισή τους, εμπλουτίζοντας το «καλάθι» της ασφαλιστικής αγοράς.

iw? Δηλαδή, σε ποια προϊόντα, σε ποιες ασφαλιστικές ανάγκες πιστεύετε ότι θα στηριχθεί η ανάπτυξη; Φυσικά, η υποχρεωτική κάλυψη της αστικής ευθύνης των οχημάτων, όσα ασφάλιστρα και αν εισφέρει στην αγορά, δεν μπορεί να θεωρηθεί «ανάπτυξη»…

Γ.Κ.: Σίγουρα η αύξηση της παραγωγής δε θα επέλθει από τα ασφάλιστρα της αστικής ευθύνης των αυτοκινήτων. Εξάλλου, πιστεύω ότι, λόγω της κρίσης, θα αυξηθούν τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα και ο στόλος των ασφαλισμένων οχημάτων θα μειωθεί. Αν, πάλι, δούμε τα στατιστικά του 2010 θα αντιληφθούμε ότι κλάδοι όπως των ομαδικών ασφαλίσεων προσωπικού και των συνταξιοδοτικών προγραμμάτων, θα συμβάλουν σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη της αγοράς και στη συνολική αύξηση της παραγωγής. Παράλληλα, οι αυξημένες ανάγκες για προγράμματα υγείας και οι κάθε μορφής αστικές ευθύνες προς τρίτους θα συμβάλουν θετικά στην επερχόμενη ανάπτυξη του κλάδου.

iw? Ποιος είναι ο ρόλος των διαμεσολαβούντων σε αυτήν, την αυριανή αγορά; Σήμερα ο χώρος σας δέχεται πολλές πιέσεις, τόσο από τις ασφαλιστικές εταιρείες όσο και λόγω της οικονομικής δυσπραγίας των καταναλωτών. Ποια είναι η άποψή σας;

Γ.Κ.: Πράγματι ο κλάδος μας σήμερα δέχεται ταυτόχρονα απίστευτες πιέσεις, από πολλές πλευρές. Από τη μία, οι ασφαλιστικές εταιρείες εξορθολογίζουν τα κόστη τους και μειώνουν το χρόνο απόδοσης των ασφαλίστρων. Από την άλλη οι πελάτες, που αντιμετωπίζουν τα δικά τους προβλήματα, ζητούν αύξηση του χρόνου αποπληρωμής του ασφαλιστηρίου τους ή αναζητούν φθηνότερες λύσεις. Συγχρόνως, τα κόστη λειτουργίας και τα χρηματοοικονομικά κόστη διαχείρισης αυξάνονται και ο ανταγωνισμός οξύνεται.
Θεωρώ, όμως, ότι «στο τέλος της ημέρας», όταν όλα αυτά που σήμερα αντιμετωπίζουμε κατακαθίσουν, όταν τελειώσει η μεταβατική αυτή περίοδος, οι διαμεσολαβούντες θα βρεθούν σε πολύ καλύτερη, υγιέστερη, θα έλεγα, θέση από αυτήν που είναι σήμερα. Το στοίχημα είναι ποιος θα αντέξει μέχρι το τέλος του χρόνου, γιατί μετά ο οργανωμένος επαγγελματίας δεν έχει να φοβηθεί τίποτα.
Σημαντικός είναι ο ρόλος που θα παίξουν οι ασφαλιστικές εταιρείες τη μεταβατική αυτή περίοδο. Κάποιες πιέζουν ασφυκτικά, λες και δεν έχουν και αυτές μερίδιο ευθύνης για την κατάσταση της αγοράς όλα τα προηγούμενα χρόνια. Υπάρχουν όμως, αρκετές εταιρείες που μας στηρίζουν, μας σέβονται, εκτιμούν το έργο μας και αντιλαμβάνονται τις οικονομικές δυσκολίες των πελατών μας. Ας βασιστούμε σε αυτές τις εταιρείες. Το δικαίωμα της επιλογής συνεργασιών το έχουμε εμείς και στο χέρι μας είναι αυτό το χαρτί να το παίξουμε σωστά.

iw? Σχετικά με το θέμα της επιθετικής ανάπτυξης των απευθείας πωλήσεων, μέσω internet και call center, από πλευράς ασφαλιστικών εταιρειών, τι πιστεύετε; Αποτελούν πράγματι απειλή για τα παραδοσιακά διαμεσολαβούντα πρόσωπα;

Γ.Κ.: Η πρώτη εικόνα είναι απειλητική, εκτιμώ όμως ότι στο εγγύς μέλλον τα πράγματα θα ανατραπούν. Όταν κάνουν ταμείο αυτές οι εταιρείες και δουν το κόστος της απευθείας πώλησης, θα αλλάξουν πολιτική.
Δείτε τι συνέβη με τα γραφεία ζωής: κάποια εταιρεία το 2009 είχε 120 γραφεία και την 01/01/2011, μόλις 19. Δε νομίζω ότι ήταν επιλογή της να κλείσουν τα υπόλοιπα…
Επίσης, πολύ σύντομα, οι καταναλωτές θα αντιληφθούν πόσο διαφορετικές είναι οι υπηρεσίες που προσφέρει ο φίλος διαμεσολαβών, σε περίπτωση ζημιάς, σε συγκριση με τον άγνωστο και «απρόσωπο» υπάλληλο. Γιατί θέλω να ξέρετε, ότι όλοι οι πελάτες των διαμεσολαβούντων έχουν προσωπική σχέση μαζί τους, καθώς βρίσκονται σε άμεση επικοινωνία.

iw? Ας επιστρέψουμε στην εταιρεία σας. Με βάση όλα τα προηγούμενα, ποιοι είναι οι στόχοι σας, οι άμεσοι αλλά και οι μεσοπρόθεσμοι;

Γ.Κ.: Στόχος μας είναι να διατηρήσουμε την παραγωγή μας προς το παρόν και μεσοπρόθεσμα θα στοχεύσουμε ξανά στην ποιοτική αύξηση της παραγωγής, αλλά και στις δύο περιπτώσεις θα φροντίσουμε το καθαρό αποτέλεσμα της εταιρείας να έχει μια αυξητική τάση, γιατί, όπως αντιλαμβάνεστε, το θετικό αποτέλεσμα μάς κάνει βιώσιμους και δυνατούς στο χώρο μας. Μόνο με θετικά αποτελέσματα μπορούμε να αναπτυχθούμε περαιτέρω και να αυξήσουμε το επίπεδο εξυπηρέτησης προς τους πελάτες μας.

iw? Με ποια εργαλεία πιστεύετε ότι θα πετύχετε τους στόχους σας; Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός.

Γ.Κ.: Εκτιμούμε ότι θα τους πετύχουμε με την εμπειρία μας, τη συνέπειά μας, με τη συνεχή ενημέρωση, την άρτια εκπαίδευση των στελεχών και των συνεργατών μας και με τη σκληρή δουλειά.

iw? Ποιες αξίες διέπουν τη λειτουργία της επιχείρησής σας και με ποια κριτήρια επιλέγετε τους συνεργάτες σας, είτε διοικητικούς είτε διαμεσολαβούντες;

Γ.Κ.: Σε μια περίοδο κρίσης, τα κριτήρια επιλογής των συνεργατών θα πρέπει να είναι πολύ αυστηρά. Θα πρέπει ο συνεργάτης να έχει ήθος, ύφος, γνώση και όρεξη για πολλή δουλειά.
Όλοι ξέρουμε ότι καθημερινά δίνουμε εξετάσεις στη δουλειά μας, γι’ αυτό πρέπει να είμαστε πιο προσεκτικοί. Όπως γνωρίζετε, οι διαμεσολαβούντες απαντούν στο κινητό όλο το 24ωρο. Τα ατυχήματα, όπως όλοι γνωρίζουμε, συμβαίνουν και μετά τα μεσάνυχτα και ο πελάτης μάς χρειάζεται και τότε.

iw? Και η επόμενη μέρα για την εταιρεία;

Γ.Κ.: Η επόμενη μέρα για την Γ. ΚΥΡΛΑΚΗΣ Α.Ε.Α.Π. είναι ήδη οριοθετημένη. Η διάδοχη κατάσταση θα ακολουθήσει από την κόρη μου Τάνια, που φρόντισε, από νωρίς, όχι μόνο να ζυμωθεί με το αντικείμενο της διαμεσολάβησης, αλλά και να ασχοληθεί με την ασφαλιστική επιστήμη. Μετά την αποφοίτησή της, το 2004, από το Deree College of Athens, με BA στο Marketing Management, συνέχισε τον επόμενο χρόνο στο City University-London UK, από όπου έλαβε Master of Science in Insurance and Risk Management. Συνεπώς, παράλληλα με την ενασχόλησή της καθημερινά στην εταιρεία, έχει όλα τα εχέγγυα για τη συνέχεια, στο πλαίσιο της αγοράς που αλλάζει ραγδαία και απαιτεί, πλέον, όχι μόνο αγώνα και σκληρή εργασία, αλλά και επιστημονική κατάρτιση.

iw? Ο Έλληνας καταναλωτής, όμως, κ. Κυρλάκη, είναι ανασφάλιστος. Σε πολλούς εξακολουθεί να κυριαρχεί η άποψη ότι «αυτό δε θα συμβεί σε μένα», ενώ συγκροτημένη εκπαίδευση για το αγαθό της ασφάλισης δεν υπάρχει. Εσείς τι έχετε να τους συμβουλεύσετε, ιδίως τώρα, που κάθε νοικοκυριό και κάθε επιχείρηση προσπαθεί να περιορίσει τα ετήσια έξοδά του;

Γ.Κ.: Πράγματι, ο Έλληνας καταναλωτής δεν διαθέτει ασφαλιστική συνείδηση, η ευθύνη όμως δε βαραίνει τον ίδιο. Η ευθύνη βαραίνει όλους εμάς που ασχολούμαστε με την ασφαλιστική αγορά και βεβαίως την πολιτεία.
Είναι γεγονός ότι κάθε νοικοκυριό και κάθε επιχείρηση στοχεύει στη μείωση των εξόδων του, γι’ αυτό καλό θα ήταν να περιορίσουν τα περιττά έξοδα ή ακόμα και να τα μηδενίσουν.
Η συμβουλή μου, όμως, είναι να προστατέψουν τις περιουσίες τους από το τυχαίο γεγονός και μόνο ένα ασφαλιστικό πρόγραμμα μπορεί να τους καλύψει σε αυτό. Αντιθέτως, εάν δεν έχουν κάποια ασφαλιστική κάλυψη και επέλθει ο κίνδυνος, τότε ίσως συμβεί και η ολική καταστροφή. Ας μην ξεχνάμε, ότι σε περιόδους κρίσης, ο κίνδυνος είναι αυξημένος.