Ενημερώστε σωστά…και φτιάξτε πελατολόγιο!

Μπορεί για κάποιες ασφαλιστικές εταιρείες η διαφήμιση και τα έξοδα προβολής να θεωρήθηκαν, αιφνιδίως, πολυτέλεια και περιττή δαπάνη ή – καλύτερα – κόστος που μπορεί και πρέπει να περικοπεί. Ωστόσο, δεν είναι ένα απλό θέμα. Η διαφήμιση κάνει γνωστή την παρουσία μιας εταιρείας στην αγορά και αποτελεί ένα μέσο επικοινωνίας της με το ευρύ κοινό που, μέσα από μια εικόνα, «μαθαίνει» για την εταιρεία ότι υπάρχει, ότι παρουσιάζεται, ότι επιχειρεί να τραβήξει τα βλέμματα, να κινητοποιήσει τη σκέψη και – γιατί όχι – να οδηγήσει κάποιον στο να ρωτήσει και να μάθει για ό,τι προβάλλει μέσα από τη διαφήμισή της. 

Μπορεί βέβαια η διαφήμιση – όπως σωστά θα παρατηρούσε κάποιος – να μην αποτελεί τον προσφιλέστερο τρόπο πώλησης προϊόντων και το πιθανότερο μάλλον είναι ότι δεν μπορεί να το επιτύχει. Αυτό όμως που εύκολα επιτυγχάνει, είναι η γνωστοποίηση της εταιρείας, η αποτύπωσή της στο πίσω μέρος του μυαλού αυτών που θα τη δουν και, μακροπρόθεσμα, όταν χρειαστούν κάποιο ασφαλιστικό προϊόν θα την ανασύρουν, για να ρωτήσουν έστω για την ποιότητά της. Ποιον όμως θα ρωτήσουν; Κάποιον στον γκισέ μιας τράπεζας ή έναν υπάλληλο στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας που θα αναζητήσουν στο google ή σε κάποια τηλεφωνική εταιρεία; Μήπως κάποιον συνάδελφο, φίλο ή γείτονα; Έναν τυχαίο ή κάποιον κοντινό ασφαλιστή; Έναν άγνωστο ή ένα γνωστό πράκτορα ή μεσίτη; 

Σίγουρα κάποιον θα ρωτήσουν, που και αυτός θα απαντήσει ανάλογα με τις γνώσεις του από τα όσα, τυχαία ή μεθοδευμένα, ακούσει. Γίνεται ξεκάθαρο το ότι υπάρχει ένα έλλειμμα και μάλιστα μεγάλο, το οποίο αφορά τη «γνωριμία» των καταναλωτών με τις ασφαλιστικές εταιρείες. Υπάρχει επίσης ακόμα ένα έλλειμμα που έπεται του πρώτου και αφορά τη γνωριμία, καθώς και την ενημέρωση για τα ασφαλιστικά προϊόντα. Ίσως ήλθε η ώρα μιας καλής παρέμβασης. 

Συγκεκριμένα, ίσως να μπορούσε να αναλάβει τη «γενική» ενημέρωση των ενδιαφερομένων πολιτών κάποιος φορέας του κράτους που ασχολείται με την προστασία των καταναλωτών. Ίσως και κάποια οργάνωση καταναλωτών. Καλύτερα βέβαια θα ήταν να τρέξουν και οι εταιρείες για δικό τους όφελος και γιατί, έτσι, όσοι τα καταφέρουν πρώτοι, θα κάνουν τη διαφορά. Και θα ξεσκουριάσουν τα πελατοσέντουκα…