Πρόστιμα express για ασφαλιστικές

Διαδικασίες express για την επιβολή κυρώσεων σε βάρος ασφαλιστικών εταιρειών που παραβιάζουν το νόμο περί προστασίας του καταναλωτή επιχειρεί να καθιερώσει το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.
 
Ειδικότερα, στο νομοσχέδιο για την τροποποίηση του ν.2251/94 η γενική γραμματεία Καταναλωτή έχει συμπεριλάβει τροπολογία που προβλέπει προθεσμία 10 ημερών, αντί των δύο μηνών που ορίζει σήμερα ο νόμος, ώστε οι αρμόδιες αρχές να γνωμοδοτούν επί κάθε σχεδίου απόφασης της γενικής γραμματείας περί επιβολής προστίμων σε βάρος ασφαλιστικών εταιρειών.
 
Πρόκειται για τροπολογία που, αν ισχύσει, θα μειώσει στο 1/3 το χρόνο που απαιτείται βάσει του ισχύοντος καθεστώτος για την επιβολή των προστίμων. Ο απαιτούμενος χρόνος είναι σήμερα περίπου τρεις μήνες: δύο μήνες για την Τράπεζα της Ελλάδος συν το χρόνο που χρειάζεται η γενική γραμματεία προκειμένου να διερευνήσει την εκάστοτε υπόθεση – περίπου ένας μήνας.
 
Σημειώνεται ότι η ανωτέρω νομοθετική πρόταση αφορά και άλλες επιχειρήσεις, και ειδικότερα τις τράπεζες που επίσης εποπτεύονται από τη Τράπεζα της Ελλάδος, καθώς και τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών που εποπτεύονται από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.
 
Τελευταία φορά που εφαρμόσθηκε η διάταξη που προβλέπει τη δίμηνη προθεσμία για την ΤτΕ, ήταν για τα πρόστιμα που επέβαλε η γ.γ. Καταναλωτή σε βάρος της Εθνικής Ασφαλιστικής διότι δεν αποζημίωσε το ΦΠΑ στον κλάδο Υγείας.