INP: Ανάπτυξη με εφαλτήριο την καινοτομία

Η INP ΜΕΣΙΤΕΣ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ & ΑΝΤΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ Α.Ε. είναι μια νέα εταιρεία, αλλά οι άνθρωποι που την απαρτίζουν εξασφαλίζουν ταυτόχρονα τη γνώση, την εμπειρία, αλλά και την επιθυμία να κάνουν συνεχώς νέα πράγματα και να μη στηρίζονται σε ξεπερασμένα εργαλεία.

Θα μπορούσε να πει κάποιος ότι η INP δεν αποτελεί ένα κλασικό παράδειγμα μεσιτικής εταιρείας, γιατί, απλούστατα, στηρίζεται σε άλλη φιλοσοφία. Οι συντελεστές της έχουν επιλέξει να επενδύσουν, πρώτα από όλα, στην οργάνωση, στη λειτουργική δομή, στις υποστηρικτικές υποδομές και στην ποιότητα των ανθρώπων. Δεν ακολούθησαν την εύκολη λύση της, άνευ κριτηρίων, συγκέντρωσης παραγωγής και της συμβατικής λειτουργίας.

Ο σχεδιασμός και η οργάνωση αποτελούν στρατηγικές επιλογές της επιχείρησης, ενώ η ελεγχόμενη ανάπτυξη αποτελεί το επιλεγμένο μοντέλο. Πιστεύουν στην ασφάλιση, ως ένα αγαθό που προστατεύει και διευκολύνει τους ανθρώπους στις δύσκολες περιόδους της ζωής τους και, για το λόγο αυτό, δε δημιουργούν εργαλεία μαζικής πώλησης, αλλά αυστηρά προσεγμένες διαδικασίες προσωπικής πώλησης, που στηρίζονται στην ενημέρωση του υποψήφιου πελάτη, στην ανάλυση των αναγκών του, στην ανάδειξη των ωφελειών του από ένα ασφαλιστικό πρόγραμμα και στη συνειδητή ασφάλισή του.

Σύμφωνα με τον κ. Πετρίδη, ο ρόλος του διαμεσολαβούντος προσώπου δεν είναι να διανέμει τα προϊόντα των εταιρειών, αλλά να πραγματοποιεί πωλήσεις, ακολουθώντας τα στάδια από το Α ως το Ω και, για το λόγο αυτό, δεν μπορεί να υποκατασταθεί από οποιοδήποτε εναλλακτικό, απρόσωπο σύστημα διανομής προϊόντων. Η αγορά, στο σημείο που βρίσκεται σήμερα, δίνει πλέον περιθώρια μόνο σε όσους μπορούν να ανταποκριθούν, ως απόλυτοι επαγγελματίες, με σύγχρονες μεθόδους, με αυστηρές διαδικασίες και με απόλυτα καταρτισμένους ανθρώπους. Συνεπώς, επενδύουν στο αύριο, που είναι πλέον άρρηκτα συνδεδεμένο με την περαιτέρω εξυγίανση της αγοράς.

Η INP ΜΕΣΙΤΕΣ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ & ΑΝΤΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ Α.Ε. μπορεί να αποτελεί μια διαφορετική, στο ύφος, την αντίληψη και τις πρακτικές, διαμεσολαβητική εταιρεία της ασφαλιστικής αγοράς, αλλά η ΣΕΤΑΟ ΕΠΕ είναι μια καινοτόμα εταιρεία υψηλής τεχνολογίας, που κατασκευάζει και εφαρμόζει προηγμένα συστήματα διαχείρισης – εκμετάλλευσης δεδομένων πληροφορικής, με αποκλειστική χρήση ειδικών λογισμικών προγραμμάτων. H πρότασή της αφορά στο σύνολο της αγοράς. Η υιοθέτησή της ή όχι βαρύνει την πολιτεία, αλλά η κατάθεση τέτοιων εφαρμόσιμων προτάσεων, που λύνουν υπαρκτά προβλήματα, αποτελεί αναγκαιότητα για την αγορά.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Για την INP ΜΕΣΙΤΕΣ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ & ΑΝΤΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ Α.Ε. τα ποσοτικά μεγέθη και η καταγραφή νέας παραγωγής είναι απόλυτα επιθυμητά, αλλά δεν αποτελούν αυτοσκοπό της δραστηριότητάς της. Επικεντρώνουν   σε ποιοτικά και οργανωτικά χαρακτηριστικά και είναι σίγουροι ότι αυτή η προσέγγιση εξασφαλίζει καλύτερα μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα αποτελέσματα, στα οποία προσβλέπουν. Δηλώνουν με αφοπλιστική ειλικρίνεια ότι αναμένουν περισσότερη πίεση και συρρίκνωση σε κάθε πτυχή της αγοράς, αλλά από αυτό προέρχεται από ορθολογική εκτίμηση των δεδομένων και όχι από την περιρρέουσα ατμόσφαιρα της οικονομίας. Στον αντίποδα της «μικρότερης αγοράς» διατυπώνονται καινοτόμες προτάσεις επίλυσης προβλημάτων που χρονίζουν, όπως το θέμα των ανασφάλιστων οχημάτων. Ο κ. Γιάννης Πετρίδης, με την προσωπική του επαγγελματική εμπειρία και τολμά και λέει αλήθειες.

iw? Η ασφαλιστική αγορά δέχτηκε την τελευταία διετία αρκετά πλήγματα, μέσω των οποίων αμφισβητήθηκε η αξιοπιστία της και η φερεγγυότητά της στα μάτια του καταναλωτή. Τι ακριβώς πιστεύετε ότι συνέβη;

Γ.Π.: Κύριε Κλήμη, το 1989, όταν ξεκίνησα να πουλάω ασφάλειες, ο μάνατζερ μου, μου είχε δώσει μία λίστα με την κατάταξη των ασφαλιστικών εταιρειών της ελληνικής αγοράς, 178 εταιρείες εκείνη την εποχή, για να δείχνουμε στον πελάτη ότι η εταιρεία που εκπροσωπούσαμε είναι στην πρώτη θέση.  Σήμερα, από τις 178, έχουν μείνει 36. Το ερώτημα είναι: έκλεισαν λόγω σκληρής εποπτείας ή για οιοδήποτε άλλο λόγο;

Για να έρθουμε στα πρόσφατα γεγονότα: τα σοβαρά πλήγματα τα τελευταία χρόνια ήταν δύο, γιατί οι ανακλήσεις αδειών αφορούσαν εταιρείες του κλάδου ζωής. Αφενός οι Έλληνες ασφαλισμένοι έχασαν σημαντικά ποσά, αφετέρου κλονίστηκε η γενικότερη υπόσταση του θεσμού της ιδιωτικής ασφάλισης, σε μια περίοδο, μάλιστα, που η ιδιωτική ασφάλιση καλείται να καλύψει, περισσότερο Γιάννης Πετρίδηςαπό ποτέ, τα κενά της κοινωνικής ασφάλισης που γκρεμίζεται. 

Βέβαια, τα δυσάρεστα αυτά γεγονότα αποτέλεσαν την αιτία να ανακαλύψουμε τον «τροχό», δηλαδή τη σύσταση του Εγγυητικού Ταμείου. Στη χρονική στιγμή όμως που συστάθηκε, είναι αδύνατο να αντιμετωπίσει τις απαιτήσεις των ασφαλισμένων και να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ της αναξιοπιστίας και της εμπιστοσύνης που χρειάζεται ο θεσμός. Κι αυτό, διότι για να ανταποκριθεί επαρκώς και στο σωστό χρόνο στο σκοπό του, απαιτείται, όπως για οιοδήποτε εγγυητικό ταμείο, συσσώρευση κεφαλαίου και, συνεπώς, απαιτείται μεγάλο χρονικό διάστημα ταμειακών εισροών. 

iw? Ταυτόχρονα, όμως, πολλοί ισχυρίζονται ότι οι ενέργειες αυτές έγιναν στη σωστή κατεύθυνση για την εξυγίανση της αγοράς. Ποια είναι η άποψή σας;

Γ.Π.: Δυστυχώς, θα συμφωνήσω στο ότι οι ενέργειες της ανάκλησης των αδειών λειτουργίας αυτών των εταιρειών οδηγούν στην εξυγίανση της αγοράς. Και λέω δυστυχώς, γιατί πρώτον πλήττεται κάθε φυσικό και νομικό πρόσωπο, όταν κλείνει οιαδήποτε εταιρεία ασφαλιστικής δραστηριότητας, δεύτερον γιατί, αν ασκούνταν ανέκαθεν ο υφιστάμενος έλεγχος, ειδικά υπό τη σκέπη της ΤτΕ, και το υπογραμμίζω, οι επιπτώσεις θα ήταν πολύ πιο ανώδυνες και, τρίτον, γιατί το μέλλον είναι κοντά…

iw? Η οικονομική κρίση που βιώνουμε και η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος έχει επηρεάσει συνολικά τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Τι μηνύματα εισπράττετε εσείς από το πελατολόγιό σας και πόσο δυσκόλεψε, αν δυσκόλεψε, η πρόσκτηση νέων πελατών;

Γ.Π.: Η πολυδιαφημιζόμενη οικονομική κρίση δυσκόλεψε, δυσκολεύει και θα δυσκολέψει ακόμη περισσότερο τη συμπεριφορά των καταναλωτών ως προς τη διατήρηση ή την επέκταση των ασφαλιστηρίων συμβολαίων τους. Το φαινόμενο αυτό, όμως, σε συνδυασμό με τη συρρίκνωση της κοινωνικής ασφάλισης, αναδεικνύει την αναγκαιότητα της ιδιωτικής ασφάλισης. Ας μην ξεχνάμε ότι η ασφάλιση ισούται με την άμεση απόκτηση μεγάλων χρηματικών ποσών, που ίσως κανείς δεν μπορεί να δημιουργήσει σε όλη τη διάρκεια των παραγωγικών χρόνων της INP Μεσίτες Ασφαλίσεωνζωής του και τη χρησιμοποίησή τους σε μια δύσκολη στιγμή. Μόνο η ιδιωτική ασφάλιση έχει αυτή την ιδιότητα. 

Αυτό που οφείλει να κάνει όποιος είναι πραγματικός επαγγελματίας στο χώρο της διαμεσολάβησης, είναι να επιλέξει καλύτερα τους πελάτες του, να εργαστεί σκληρότερα, δηλαδή να αυξήσει τον αριθμό των συναντήσεων με δυνητικούς πελάτες και να βελτιώσει την τεχνική του κατάρτιση στα αντικείμενα της έρευνας αναγκών και του «κλεισίματος», ώστε να συνειδητοποιήσει και να αναγνωρίσει ο κάθε πολίτης ότι η αγορά ενός ασφαλιστικού προγράμματος πρέπει να βρίσκεται σε πολύ υψηλές θέσεις στην κλίμακα των καταναλωτικών του αναγκών. 

Εμείς, ως ΙΝΡ, δίνουμε, επίσης, ιδιαίτερο βάρος στο σχεδιασμό ευέλικτων και έξυπνων προϊόντων, που το κόστος τους προσαρμόζεται ανάλογα με την οικονομική δυνατότητα των πελατών μας, προσθέτοντας έτσι σύγχρονα όπλα στη φαρέτρα του δικτύου συνεργατών μας.

iw? Πέρα από την οικονομική κρίση, ποια θεωρείτε ότι είναι τα σημαντικότερα προβλήματα στο χώρο της διαμεσολάβησης και ποιες είναι οι ενδεικνυόμενες κινήσεις για την επίλυσή τους;

Γ.Π.: Το πρόβλημα είναι ότι, στο χώρο μας, η «πόρτα της εισόδου» εξακολουθεί να είναι χαλαρή και η «πόρτα της εξόδου» μισόκλειστη. Βέβαια, παλιότερα δεν είχαμε καν «πόρτες». Συγκεκριμένα, οι προϋποθέσεις απόκτησης και διατήρησης της άδειας ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, επιβάλλεται άμεσα να γίνουν πολύ σκληρότερες και έχω εκφράσει και εγγράφως τις απόψεις μου, όταν διατελούσα Γενικός Γραμματέας του Σ.Ε.ΜΑ. Είναι ανήκουστο να είμαστε η μοναδική κατηγορία επαγγελματιών με την έννοια της part-time απασχόλησης. Ξέρετε μήπως να ισχύει σε καμιά άλλη χώρα;
Εσείς θα πηγαίνατε να σας εξετάσει ένας μανάβης και ολίγον ιατρός; Γιατί, όμως, μπορείτε να εμπιστευθείτε τη σύνταξή σας και τη νοσηλεία σας σε έναν τέτοιον άνθρωπο, χωρίς να έχω τίποτα με το επάγγελμα του οπωροπώλη ή οιοδήποτε άλλο.

iw? Και οι διαμεσολαβούντες που εργάζονται με τον τρόπο αυτό;

Γ.Π.: Αν θέλουμε να γίνουμε σοβαροί, η part-time άσκηση της δουλειάς μας πρέπει να απαγορευθεί άμεσα. Η κατηγορία αυτή των διαμεσολαβούντων είναι μία από τις πηγές του κακού, που συντηρούσαν ή συντηρούν τα χαρτοφυλάκια κάποιων εταιρειών που προκαλούν τραύματα στην αγορά. Τα υπόλοιπα έπονται, όπως, για παράδειγμα, η ύλη των εξετάσεων, που πρέπει να εμπλουτιστεί, και στη συνέχεια, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, να ελέγχεται και να ανανεώνεται η πιστοποίηση της επαγγελματικής κατάρτισης των διαμεσολαβούντων.

iw? Και τα εναλλακτικά κανάλια, που πολλαπλασιάζονται στην αγορά, πόσο πιστεύετε ότι αποτελούν πρόβλημα για το χώρο της διαμεσολάβησης;

Γ.Π.: Η άποψή μου είναι ότι τα προβλήματα τύπου direct πωλήσεων ή όποιων και όσων άλλων εναλλακτικών μέσων διανομής, δεν αγγίζουν τον πραγματικό επαγγελματία, γιατί μιλάμε για «διανομή» και όχι για «πώληση» με συμβουλευτική συνεργασία. Όποιος δε νιώθει και δεν μπορεί να εφαρμόζει, συνειδητά και καθημερινά, αυτόν το ρόλο του Συμβούλου, είναι ήδη εκτός χώρου.

iw? Στο πλαίσιο αυτών των προβλημάτων, αλλά και της ανάπτυξης, ποια είναι η παρουσία της INP ΜΕΣΙΤΕΣ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ & ΑΝΤΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ Α.Ε.; Μιλήστε μας λίγο για την πορεία της μέχρι σήμερα και την οργανωτική της δομή.

Γ.Π.: Η παρουσία της ΙΝΡ στην ασφαλιστική αγορά είναι νέα, αλλά ταυτόχρονα πολύχρονη, λόγω της μακράς και πετυχημένης διαδρομής και εμπειρίας των ανθρώπων που απαρτίζουν την εταιρεία.
Κάθε μας συνεργασία, είτε αφορά ασφαλιστική εταιρεία είτε ασφαλιστικό διαμεσολαβητή, είναι σύμφωνη με τις συνθήκες που ήδη διαμορφώνονται στην αγορά και, κυρίως, εννοώ τον τρόπο των συναλλαγών. 

Γιάννης ΠετρίδηςΕφαρμόζουμε ένα συγκεκριμένο μοντέλο επιλογής συνεργατών, που περιλαμβάνει τρία στάδια διαδικασιών. Δυστυχώς, το 46% των μέχρι σήμερα υποψηφίων συνεργασιών έχει απορριφθεί, γιατί δεν εξασφάλιζε εχέγγυα ποιοτικής και αναπτυξιακής συνεργασίας.
Το ανθρώπινο δυναμικό μας αριθμεί σήμερα 12 άτομα και οργανωτικά έχουμε 2 διευθύνσεις και 3 τμήματα. Κάποιοι λένε ότι η δομή μας αποτελεί τη μικρογραφία μιας σύγχρονης εταιρείας marketing. Άλλωστε πωλήσεις κάνουμε, δε διαχειριζόμαστε απλώς χαρτοφυλάκια. 

Οι διοικητικές υπηρεσίες της ΙΝΡ βρίσκονται στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη και σχεδιάζουμε, μέχρι φέτος το Σεπτέμβριο, να υποστηρίζουμε αποκεντροποιημένα το πελατολόγιό μας στην Πάτρα και στη Λάρισα.
Ιδιαίτερη σημασία έχουμε δώσει στην υποδομή των μέσων ηλεκτρονικής επικοινωνίας και μηχανογράφησης της εταιρείας με το δίκτυο των συνεργατών μας και τις συνεργαζόμενες ασφαλιστικές εταιρείες.

iw? Και οι άνθρωποί σας, οι συνεργάτες σας;

Γ.Π.: Το είπατε! Οι άνθρωποί μας είναι οι συνεργάτες μας και το αντίστροφο. Το δύσκολο, βέβαια, είναι να μπορεί κανείς να διαχωρίσει την επαγγελματική από τη φιλική σχέση, γιατί η δυσκολία έγκειται στο ότι και οι δύο είναι ανθρώπινες.

iw? Ποιο μοντέλο ανάπτυξης ακολουθείτε ως εταιρεία; Μέσω συνεργατών, μέσω μεγάλων πελατών, απευθείας πωλήσεις; Απευθύνεστε στον ιδιώτη ή στην επιχείρηση;

Γ.Π.: Το ακριβές μοντέλο που ακολουθούμε, σχετίζεται και λειτουργεί προς την κατεύθυνση της αύξησης των πωλήσεων των συνεργατών μας, με έμφαση στη συστηματοποιημένη νέα παραγωγή και όχι, απλώς, στη μεταφορά των χαρτοφυλακίων αυτοκινήτου, όπως ευρέως πραγματοποιείται. Η αύξηση των πωλήσεων, στις σημερινές συνθήκες, απαιτεί την εύρυθμη λειτουργία 4 πυλώνων: 

• υποστήριξη από εξειδικευμένο προσωπικό
• ανταγωνιστικά και αξιόπιστα ασφαλιστικά προϊόντα
• πολύ καλή μηχανογράφηση και, το σπουδαιότερο,
• αυστηρό πρόγραμμα πειθαρχίας, με βάση τους εκάστοτε στόχους, πρόγραμμα το οποίο επιβάλλει συνεχή εκπαίδευση, εποπτεία, παρακίνηση και σοβαρά κίνητρα
Όσον αφορά το αν παράγουμε μέσω συνεργατών, μεγάλων πελατών ή μέσω απευθείας πωλήσεων, θα σας απαντήσω ότι ένα τραπέζι αυξάνει τη σταθερότητα και την ευστάθειά του όσο αυξάνει και τα πόδια στα οποία στηρίζεται.

iw? Ποια η διάρθρωση του χαρτοφυλακίου σας; Είναι ισορροπημένο ή εστιάζεται σε συγκεκριμένους κλάδους και σε συγκεκριμένες εταιρείες; Πόσο έχετε αναπτύξει τον τομέα των αντασφαλίσεων;

Γ.Π.: Καταρχήν, δεν έχουμε εξαρτήσεις παραγωγής από συγκεκριμένες ασφαλιστικές εταιρείες, λόγω δανεικών, χρηματοδοτήσεων κ.λπ., σε αυτό είμαστε κάθετοι. Τουλάχιστον μέχρι σήμερα, η πορεία μας στηρίζεται σε ίδια κεφάλαια. Αντίθετα, μάλιστα, λόγω της ανεξαρτησίας μας αυτής, εστιάζουμε τη συνεργασία μας σε μεγάλες, αξιόπιστες και με ανταγωνιστικά προϊόντα εταιρείες.
Αναφορικά με τη διάρθρωση του χαρτοφυλακίου μας θεωρούμε ότι είναι ισοβαρής, με τον κλάδο ζωής να καταλαμβάνει το 43%, τις γενικές ασφαλίσεις το 22% και τον κλάδο οχημάτων το 35%. Τα έσοδά μας από τις αντασφαλίσεις, μέχρι σήμερα, είναι κατά περίπτωση, σε μεμονωμένα ασφαλιστήρια πελατών μας.

iw? Και η περαιτέρω ανάπτυξή σας σε ποια σημεία θα στηριχθεί; Ποιοι είναι οι στόχοι σας και με ποια εργαλεία πιστεύετε ότι θα τους πετύχετε;

Γ.Π.: Το πάθος μου και η ικανοποίησή μου να αυξάνω την αποδοτικότητα και τα εισοδήματα των συνεργατών μου, μέσα από συγκεκριμένες διαδικασίες, ήταν, είναι και θα είναι αυτό που επιδιώκω και το οποίο έχω αποδείξει εμπράκτως και πολλάκις κατά το παρελθόν. Ως ΙΝΡ, φιλοδοξούμε να δημιουργήσουμε μια ισχυρή και άρτια εκπαιδευμένη ομάδα συνεργατών, σε όλη την ελληνική επικράτεια, που θα διέπεται από πολύ συγκεκριμένες αρχές και κανόνες, έχοντας την ικανότητα να αντεπεξέρχεται με ποιοτικά παραγωγικά αποτελέσματα σε οποιεσδήποτε συνθήκες της αγοράς. 

Αυτό επιδιώκουμε, αυτό είναι το όραμά μας ως ΙΝΡ, αποτελώντας ταυτόχρονα το INP Μεσίτες Ασφαλίσεωνανταγωνιστικό πλεονέκτημά μας στην αγορά, για όποιον έχει το σθένος, τα χαρακτηριστικά και τη δίψα να γίνει επαγγελματίας, με σταθερό και αυξανόμενο εισόδημα. Όποιος, δηλαδή, μπορεί να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις και στα όνειρα του εαυτού του. Γιατί μπορεί ισχυρός να είναι αυτός που μπορεί να επιβληθεί στους άλλους, πανίσχυρος όμως είναι αυτός που έχει τη δυνατότητα να επιβάλλεται στον εαυτό του. Αυτό είναι το προφίλ των συνεργατών που δικαιούνται να ανήκουν στην οικογένειά μας. 

Εμείς, ως διοίκηση της εταιρείας, ανήκουμε πρώτοι σε αυτήν την κατηγορία των επαγγελματιών, γεγονός που αποτελεί την υποθήκη σε κάθε μας συνεργασία. Εσείς, αν θέλατε να κάνετε καριέρα σε αυτόν το χώρο, θα εμπιστευόσασταν το επαγγελματικό σας μέλλον σε ανθρώπους που έχουν αποδεδειγμένα επιτύχει αυτά που σας προωθούν ως πολιτική τους ή σε κάποιους που, συμπτωματικά, είναι τοποθετημένοι σε αντίστοιχους ρόλους;

iw? Είστε αισιόδοξος για το μέλλον της ασφαλιστικής αγοράς στην Ελλάδα; Αν ναι, πότε βλέπετε μετρήσιμα αποτελέσματα και σε ποιους τομείς;

Γ.Π.: Εξαρτάται σε ποια «όχθη του ποταμιού» είναι ο καθένας, για να εκφράσει την αισιοδοξία ή την απαισιοδοξία του για το μέλλον της αγοράς μας. Προσωπικά, εκτιμώ ότι, πολύ σύντομα, η συρρίκνωση θα ενταθεί σε κάθε υποκατηγορία και θα παραμείνουν μόνο οι οικονομικά εύρωστοι, για την επόμενη τουλάχιστον τριετία. Μετά από αυτό το διάστημα, ο χάρτης θα έχει αλλάξει άρδην. Άρα, για να σας απαντήσω και στο άλλο ερώτημα, είναι αρκετά επισφαλές να προβλέψει κάποιος μετρήσιμα αποτελέσματα.

iw? Ως INP ΜΕΣΙΤΕΣ, τι έχετε να συμβουλεύσετε τον Έλληνα καταναλωτή, ο οποίος, κατά τεκμήριο βέβαια, είναι ανασφάλιστος;

Γ.Π.: Ανασφάλιστος σε ποιον κλάδο; Ως ιδιοκτήτης οχήματος; Αρκετά σύντομα, ο τρόπος ελέγχου της πιστοποίησης της ασφάλισης οιουδήποτε οχήματος θα αλλάξει και η έντυπη μορφή ασφάλισης θα αντικατασταθεί από νέα, σύγχρονα τεχνολογικά μέσα. Δεν αντέχει άλλο η αγορά με την ένταση του φαινομένου των ανασφάλιστων οχημάτων. Πρόσφατα, ο Πρόεδρος της Ε.Α.Ε.Ε. ανέφερε ότι ο αριθμός τους αγγίζει τα 2 εκατ. και συμφωνώ απόλυτα με την άποψή του. Βλέπετε τι τραβάει το Επικουρικό, λόγω των υποχρεώσεων που προέκυψαν τα τελευταία δύο χρόνια! 

Ανασφάλιστος σε τι άλλο; Στην ανθρώπινη περίθαλψή του, στην αξιοπρέπειά του, όταν θα φτάσει στην τρίτη ηλικία και η οποία αγοράζεται μόνο με χρήματα; Ή στο αν θα διασφαλίσει το περιουσιακό στοιχείο που μόχθησε να αποκτήσει; Παρόλα ταύτα, το γεγονός ότι η ασφάλιση, ως απόφαση αγοράς στην ψυχολογία του καταναλωτή, δεν αγοράζεται, αλλά πουλιέται, προσδίδει προστιθέμενη αξία στη σχέση μας με τον ασφαλιζόμενο και ενισχύει την παρουσία μας στο χώρο ως μεσίτες ασφαλίσεων.
Αν ρωτούσαμε κάθε πελάτη μας στο αυτοκίνητο για ποιο λόγο έχει ασφαλιστεί, πραγματικά δε θα γνώριζε! «Με υποχρεώνουν», θα πει. Στην ουσία, όμως, πληρώνει χρήματα για το θάνατο, την ανικανότητα και την περιουσία τρίτων και, μάλιστα, τα χρήματα που πληρώνει δε θα τα λάβει ποτέ πίσω. 

Αν του προτείναμε να επενδύσει χρήματα για τα δικά του παιδιά, αν φύγει από τη ζωή ή για την ανικανότητά του για εργασία και μάλιστα να του τα επιστρέφαμε σε δεδομένη στιγμή, θα μας έλεγε όχι;
Επομένως, η ευθύνη είναι μόνο στο κεντρικό κύτταρο παραγωγής του ασφαλιστικού προϊόντος και αυτό προσωποποιείται σε κάθε έναν επαγγελματία της αγοράς μας. Εμείς, ανοίξαμε το δρόμο «σπάζοντας τις πέτρες» της αγοράς, εμείς καλούμαστε να βρούμε νέους δρόμους μετά τις «κατολισθήσεις».

iw? Σχετικά με το φαινόμενο των ανασφάλιστων οχημάτων, που αναφέρατε, γνωρίζουμε ότι έχετε υποβάλει συγκεκριμένη πρόταση για την επίλυσή του. Σε τι έγκειται και σε ποιους απευθύνεται η πρότασή σας;

Γ.Π.: Η πρόταση Σ.Δ.Ι.Τ. που υποβάλαμε – και αναφέρομαι στον πρώτο πληθυντικό, διότι στην εταιρεία που έχει υποβάλει την πρόταση, τη Σ.Ε.Τ.Α.Ο. Ε.Π.Ε., συμμετέχουν, εκτός εμού και δύο ιδιαίτερης αξιοπιστίας και εμβέλειας επιχειρηματίες – αποδίδει στο ελληνικό δημόσιο, σύμφωνα με τα τρέχοντα στοιχεία το ποσό των 720 εκατ. ευρώ ετησίως, χωρίς την τιμαριθμική αναπροσαρμογή. Τα οφέλη είναι πολλαπλά για όλους. Καταρχήν, οι ασφαλιστικές εταιρείες, από τη σημαντική μείωση του αριθμού των ανασφάλιστων, θα αυξήσουν τον κύκλο εργασιών τους, θα μηδενίσουν σταδιακά τις επισφάλειές τους, αφού η ακύρωση των ασφαλιστηρίων, λόγω μη είσπραξης τοις μετρητοίς, προβλέπεται ότι θα πραγματοποιείται με την ηλεκτρονική απενεργοποίηση της ισχύος της ασφάλισης και, το σπουδαιότερο, θα συμβάλει, κατά πολύ, στην αντιμετώπιση του φαινομένου των πλαστών αδειών, των κλοπών και σε οτιδήποτε υφαρπάζει… τα αποθέματα των εταιρειών. 

Επίσης, στο νέο μηχανισμό ενσωματώνονται όλα τα βάρη που φέρει κάθε κυκλοφορούν όχημα, όπως τα τέλη κυκλοφορίας, η κάρτα καυσαερίων και τα ΚΤΕΟ, αντικαθιστώντας όλες τις τρέχουσες και παρωχημένες διαδικασίες. Ακόμα και αν δεν είναι το κατάλληλο timing για την εφαρμογή του νέου μηχανισμού από το ελληνικό δημόσιο εντός του 2011, είμαστε έτοιμοι να το θέσουμε σε λειτουργία εκτός των συνόρων και, συγκεκριμένα, σε δύο άλλες χώρες, που έχουν αναγνωρίσει τα οφέλη και τη διεθνή κατοχύρωση των πνευματικών δικαιωμάτων βιομηχανικής ιδιοκτησίας έως το 2032.
Εσείς γνωρίζετε έστω έναν Έλληνα, που πιστεύει ότι μπορούμε να κάνουμε άμεσα βήματα μπροστά, εφαρμόζοντας διαδικασίες και μηχανισμούς προηγούμενων δεκαετιών; Ουδείς!

iw? Βλέπετε να κινδυνεύει η παρουσία των διαμεσολαβητών στην αυριανή αγορά;

Γ.Π.: Κινδυνεύει όποιος, την τελευταία 3ετία, δεν έχει σταθερή αύξηση του χαρτοφυλακίου του κατά 15%, ήτοι σημαίνει ότι δεν έχει εκπαιδευθεί σε ένα απολύτως αυστηρό και πειθαρχημένο καθημερινό πρόγραμμα παραγωγής και εκείνος στο χαρτοφυλάκιο του οποίου ο κλάδος αυτοκινήτων καταλαμβάνει ποσοστό άνω του 40%. Αυτό ισχύει, κατά την προσωπική μου άποψη, για όλους, από την ασφαλιστική εταιρεία μέχρι τον απλό ασφαλιστικό σύμβουλο.

iw? Και η σχέση σας με τις ασφαλιστικές εταιρείες;

Γ.Π.: Οι σχέσεις της ΙΝΡ με τις ασφαλιστικές εταιρείες θεωρώ ότι είναι άψογες. Άλλωστε, αυτό μπορεί να το διαπιστώσει οιοσδήποτε ενδιαφέρεται, από μόνος του. Βεβαίως, συνειδητή επιλογή μας είναι να αναπτύσσουμε ζωηρή συνεργασία με ασφαλιστικές εταιρείες, που, πέραν των μεγεθών τους και των δεικτών φερεγγυότητας, στελεχώνονται από ανθρώπους που αγαπούν αυτό που κάνουν και λειτουργούν επαγγελματικά, με όλη τη σημασία της λέξεως. Υπάρχουν αρκετά τέτοια στελέχη και αυτό είναι ένα ελπιδοφόρο στοιχείο για το μέλλον της αγοράς μας, σε σχέση με όσα βιώνουμε.