Επιτακτική η διαχείριση των αλλαγών

Μπορεί να είναι κοινότυπο, αλλά μάλλον χρειάζεται να επαναληφθεί: ότι η ασφαλιστική αγορά επιβάλλεται να εισέλθει σε νέες «λογικές» λειτουργίας. 

Η διαπίστωση προέρχεται όχι μόνο από τα όσα σχετίζονται με την εξέλιξη της ίδιας της αγοράς, αλλά και από τα όσα συμβαίνουν πέριξ της και αφορούν τη διαφάνεια που προϋποθέτει να κυριαρχεί στην λειτουργία της. Η πολιτεία είναι κατασταλαγμένη ότι τα ασφαλιστικά συμβόλαια χρειάζονται βελτιώσεις, οι οποίες θα είναι προς όφελος των ασφαλισμένων. 

Οι αρμόδιοι εκτιμούν και το ανακοινώνουν επίσημα ότι εντοπίζουν όρους στα συμβόλαια οι οποίοι θα πρέπει να αλλάξουν. Και αυτό οι ασφαλιστικές εταιρείες οφείλουν να το εξετάσουν προσεκτικά. Να δουν δηλαδή τι λένε οι αρμόδιοι φορείς – της πολιτείας και οι ανεξάρτητες αρχές- και να μεριμνήσουν να προσαρμοστούν σε αυτά. Η αντίθετη τακτική, του να μην προσαρμοστούν δε θα είναι προς όφελός τους εκτός και αν μπορούν να αποδείξουν το δίκιο τους. Μέχρι σήμερα κυριαρχεί μια διάσταση μεταξύ της αγοράς και των αρμοδίων, η οποία δεν επιχειρήθηκε να αντιμετωπιστεί ουσιαστικά και να ξεκαθαριστεί. Και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι ολοένα αναφύονται και νέες διαπιστώσεις -παρεμβάσεις- που εκθέτουν και την αγορά στο σύνολό της και ταυτόχρονα κλονίζουν και τους καταναλωτές. Πρώτα ήταν η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, προσφάτως ήλθε και ο Συνήγορος του Καταναλωτή, ενώ οι πληροφορίες αναφέρουν ότι έπονται και άλλα.

Δεδομένου λοιπόν ότι ετοιμάζεται σχέδιο νόμου, το οποίο αφορά τη διαφάνεια της ασφαλιστικής αγοράς, θεωρείται δέον οι ασφαλιστικές να αντιληφθούν ότι υπάρχουν νέα δεδομένα μπροστά τους τα οποία καλούνται να διαχειριστούν. Η οποιαδήποτε «κόντρα» με την εξέλιξη θα αποβεί σε βάρος της αγοράς, γι΄ αυτό και οι εκπρόσωποι των εταιρειών σήμερα καλούνται να κινηθούν έξυπνα και να προσαρμοστούν. Να υπολογίζουν αρχικώς ποιο θα είναι το κόστος της εφαρμογής των όσων η πολιτεία θα νομοθετήσει. Επίσης, να αξιολογήσουν τα οφέλη που θα έχει μια διαφημιστική εκστρατεία από την πλευρά τους που θα έχει ως αιχμή την διαφάνεια. Να εκτιμήσουν τα οφέλη που θα αποκομίσουν, «αγκαλιάζοντας» τις αλλαγές που σήμερα ξορκίζουν και να δουν κατά πόσο θα δημιουργήσουν μια πιο φιλική εικόνα προς τους καταναλωτές υιοθετώντας τα όσα οι αρμόδιοι θα νομοθετήσουν αντί να τα ανάγουν σε σημείο τριβής. Μπορεί τα πράγματα να είναι ευκολότερα και κυρίως να είναι καλύτερα για τις εταιρείες  με μια αλλαγή στάσης…