Χρειάζεται να αποκατασταθεί η ισορροπία

Οι τιμολογιακές πρακτικές των ασφαλιστικών εταιρειών συνεχίζουν να απασχολούν τους αρμόδιους φορείς της πολιτείας. Αυτό φάνηκε από την πρόσφατη παρέμβαση της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, η οποία αποφάσισε να επιβάλλει πρόστιμο σε δύο ασφαλιστικές που δεν έδωσαν στους πελάτες τους το ποσό που αντιστοιχεί στο ΦΠΑ του τιμολογίου που πλήρωσαν για νοσήλια Το πρόστιμο ήταν μικρό, αλλά ενδεικτικό για τις προθέσεις και τις μελλοντικές κινήσεις των αρμοδίων, που όπως αναφέρουν λειτουργούν στο πλαίσιο της προάσπισης των συμφερόντων των καταναλωτών. 

Το θέμα είναι όμως πάρα πολύ σημαντικό. Και αυτό διότι οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα έχει συνέχεια. Αυτό ευλόγως οδηγεί στην σκέψη ότι η ασφαλιστική αγορά δεν μπορεί να λειτουργεί υπό το καθεστώς την αμφιβολίας για την επόμενη ημέρα. Μήπως δηλαδή και μετά από κάποια καταγγελία καταναλωτών βρεθεί μπροστά σε κυρώσεις και πρόστιμα. 

Το ερώτημα λοιπόν είναι τι θα πρέπει να γίνει, ώστε και οι εταιρείες να λειτουργούν απρόσκοπτα και οι καταναλωτές να είναι ικανοποιημένοι ώστε να μη προχωρούν σε καταγγελίες, και η πολιτεία να μην εντοπίζει πρακτικές που θα την οδηγούν στην επιβολή ποινών. Όσο και να φαντάζει στην αρχή σαν γρίφος, δεν είναι τελικά δύσκολο να δει κάποιος ότι όλες οι πλευρές αρχικώς πρέπει να καθίσουν στο τραπέζι του διαλόγου, ώστε να βρεθεί μια κοινά αποδεκτή λύση. Βέβαια πολλές φορές μέχρι σήμερα αυτό έγινε, αλλά ήταν αποσπασματικό. Και κυρίως δεν μιλούσε «για την «ταμπακιέρα». 

Ωστόσο, τα πράγματα έχουν σοβαρέψει και οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει πλέον να σταθούν σοβαρά απέναντι στο θέμα. Όπως έγινε με την εποπτεία που μέχρι να φθάσει στην σημερινή της μορφή πέρασε καιρός έτσι θα γίνει και με την προστασία των καταναλωτών και την διαφάνεια των ασφαλιστικών συμβολαίων. Χρειάζεται τον καιρό της για να ωριμάσει και να υπάρξουν κατασταλαγμένες απόψεις και συμπεριφορές. 

Μέχρι τότε για λόγους εξοικονόμησης χρόνου οι εταιρείες θα πρέπει να μεριμνήσουν να εφαρμόσουν κατά γράμμα τη νομοθεσία και να δημιουργήσουν συμβόλαια, που δε θα χωρούν αμφιβολίες. Από την άλλη πλευρά η πολιτεία και όλοι οι συναρμόδιοι φορείς θα πρέπει να δημιουργήσουν ξεκάθαρους κανόνες για το τι ζητούν από τις εταιρείες. Τέλος οι καταναλωτές μέσω των Ενώσεων που υπάρχουν θα πρέπει να μάθουν να διαβάσουν τα συμβόλαια, να είναι απαιτητικοί και να συγκρίνουν. Κάπως έτσι θα αποκατασταθούν τα πράγματα…