Σημαντική πηγή κερδοφορίας το bancassurance

Ιορδάνης Χατζηιωσήφ,  Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΤΕ Ασφαλιστικής

Η παροχή ολοκληρωμένων χρηματο-ασφαλιστικών προϊόντων και υπηρεσιών αποτελούν κοινό τόπο ανάπτυξης των ασφαλιστικών εταιρειών και των τραπεζών. Όπως είναι γνωστό, το bancassurance στοχεύει στην κάλυψη των ασφαλιστικών αναγκών των πελατών των τραπεζών, μέσω της προώθησης απλών, ευέλικτων, τυποποιημένων και προσιτών προϊόντων. Ο ρυθμός με τον οποίο αναπτύσσεται η αγορά των τραπεζοασφαλίσεων είναι μεγαλύτερος από αυτόν του συνόλου της ασφαλιστικής αγοράς, ενώ αναμένεται τα επόμενα χρόνια να αναπτυχθεί με ακόμα μεγαλύτερους ρυθμούς, αφού η προώθηση τραπεζοασφαλιστικών προϊόντων, συγκεντρώνει πολλά πλεονεκτήματα. Η ανάπτυξη βέβαια αυτή, δε γίνεται με «αυτόματο πιλότο», αλλά συνδέεται με τη δυνατότητα αποτελεσματικής υλοποίησης της κοινής στρατηγικής τράπεζας και ασφαλιστικής.

Σήμερα, η κάμψη του ρυθμού ανάπτυξης των χορηγικών εργασιών και η ανάγκη για άντληση εσόδων από εναλλακτικές δραστηριότητες, οδηγεί τις τράπεζες να στηριχθούν στο bancassurance, το οποίο αποτελεί πάντα μια σημαντική πηγή κερδοφορίας, πολλαπλά χρήσιμη για την περίοδο που διανύουμε.

Οι προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου αυτού εξακολουθούν να είναι ενθαρρυντικές, δεδομένου ότι εκτός των άλλων, οι τράπεζες έχουν «πρόσβαση» στα εκατομμύρια των πελατών τους. Στο πλαίσιο αυτό, οι βασικοί άξονες πάνω στους οποίους διαφαίνεται ότι θα κινηθούν στο άμεσο μέλλον, έχοντας μάλιστα υπόψη την μειωμένη οικονομική δυνατότητα των πελατών τους, είναι:

-Η προώθηση «πακέτων προϊόντων», με την ενσωμάτωση ελκυστικών ασφαλιστικών καλύψεων σε τραπεζικά προϊόντα και υπηρεσίες με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό το πολύ χαμηλό κόστος (πχ. Λογαριασμός Ταμιευτηρίου με Προστασία Ατυχήματος ή με Διαγνωστικές Εξετάσεις)

-Μόχλευση του πελατολογίου και επαναπροσέγγιση των ασφαλιστικών αναγκών των πελατών, με την προώθηση προγραμμάτων αποταμίευσης-σύνταξης,  ασφάλισης κατοικιών, προστασίας δανειοληπτών και αυτοκινήτων
-Χρήση της πολυκαναλικής διανομής, αξιοποίηση, δηλαδή, της εμπειρίας-τεχνογνωσίας των τραπεζών στις υπηρεσίες Internet & Phone Banking, ώστε να διατίθενται απευθείας στους πελάτες τυποποιημένα ασφαλιστικά προϊόντα και μέσω των εναλλακτικών δικτύων διανομής

-Υβριδική Ανάπτυξη Πωλήσεων. Σύμφωνα με αυτό το μοντέλο ανάπτυξης, τα νομικά πρόσωπα-πελάτες των τραπεζών προσεγγίζονται από κοινού από στελέχη τράπεζας και ασφαλιστικής, στοχεύοντας αφενός στην ασφάλιση των παγίων της επιχείρησης-στόχου, αφετέρου στην προώθηση εξειδικευμένων προγραμμάτων ομαδικών και ατομικών ασφαλίσεων ζωής και υγείας, στο προσωπικό της
 
Σχεδιασμοί και στόχοι για τη συνέχεια

Σήμερα, οι πελάτες μας που προέρχονται από εργασίες bancassurnace ξεπερνούν τις 170.000. Όμως το μέγεθος αυτό, δεν μπορεί να αποτελεί προορισμό αλλά αφετηρία, αφού η περαιτέρω ενεργοποίηση των εργασιών bancassurance αποτελεί βασικό στόχο της εταιρείας μας, για το 2011. Ειδικά, για το δίκτυο των καταστημάτων της ΑΤΕbank, έχει σχεδιαστεί μία πλήρης σειρά ασφαλιστικών προγραμμάτων, που είναι προσαρμοσμένα στα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες των πελατών της Τράπεζας. Στο πλαίσιο αυτό, οι προτεραιότητες μας για το 2011, αναφορικά με τα «Ασφαλιστικά Προγράμματα ΑΤΕbank» επικεντρώνονται:
1.Στην παροχή συνταξιοδοτικών καλύψεων, με το πρόγραμμα  «ΑΤΕ Σύνταξη – Τμηματικών Ασφαλίστρων» 

2.Στην ασφαλιστική κάλυψη των δανειοληπτών της ΑΤΕbank, με τα προγράμματα Προστασίας Δανειοληπτών. Όσο μεγαλύτερη είναι η συμμετοχή των ασφαλιστικών αυτών προγραμμάτων στο χαρτοφυλάκιο Ζωής, τόσο θετικότερο αναμένεται το τελικό αποτέλεσμα της εταιρείας στον κλάδο αυτό

3.Στην ασφαλιστική κάλυψη κατοικιών και επαγγελματικών χώρων, στα οποία έχει ενυπόθηκο ενδιαφέρον η Τράπεζα

4.Στην υποστήριξη έργων πράσινης ανάπτυξης με την ασφάλιση Φωτοβολταϊκών Εγκαταστάσεων

Τέλος θα πρέπει να σημειωθεί ότι, ο σταθερός προσανατολισμός της ΑΤΕ Ασφαλιστικής στη συνεχή δημιουργία υπεραξίας προς την υφιστάμενη και δυνητική πελατεία μας επιβεβαιώνεται με έμφαση στα «Ασφαλιστικά Προγράμματα ΑΤΕbank», που χαρακτηρίζονται από διαφάνεια, ευελιξία, απλότητα και συνδυάζουν ιδανικά πληρότητα καλύψεων με ανταγωνιστικό τιμολόγιο.