Οι σκληρές αλλαγές και οι κανόνες επιβίωσης

Βήμα ταχύ ανοίγει η ασφαλιστική αγορά προκειμένου να αντεπεξέλθει των νέων δεδομένων που έχει μπροστά της και αφορούν την εποπτική αρχή, τη διστακτικότητα των καταναλωτών να ασφαλιστούν σωστά και φυσικά τις θεσμικές μεταβολές που η πολιτεία προωθεί στον κλάδο.

Όλα δείχνουν προς την κατεύθυνση γρήγορων κινήσεων που απαιτούν όχι μόνο προσοχή για να γίνουν με δόκιμο τρόπο, αλλά και αποφασιστικότητα για να φέρουν αποτέλεσμα. Όπως ανάφερε στο iw εκπρόσωπος εταιρείας με ισχυρή παρουσία στην αγορά, οι ασφαλιστικές καλούνται εκ των πραγμάτων να διαχειριστούν με διαφορετικό τρόπο τα κόστη τους και να τα μειώσουν αποδεχόμενες ότι θα πληρώνουν μόνο για ότι, όσους και όσα φέρνουν κέρδη. Η άποψη αυτή που σίγουρα δε βρίσκει κανέναν αντίθετο, έχει και τις δυσκολίες της καθώς προκαλεί βίαιη ανατροπή σε σχέσεις, μεθόδους, και συνεργασίες ετών που είχαν δομηθεί επάνω σε συγκεκριμένα «τιμολόγια». Και δεν είναι μόνο οι προμήθειες που προβλημάτισαν αλλά και διάφορα άλλα κόστη που επαναξιολογούνται. 

Επίσης, στα «αγκάθια» που οι εταιρείες έχουν μπροστά τους και καλούνται να μη τα πατήσουν είναι και ο αντικειμενικός και σωστός –όχι σκληρός- έλεγχος από την Τράπεζα της Ελλάδος. Δεν είναι «παίξε γέλασε» η κατάσταση αναφέρει άλλος κορυφαίος παράγοντας της ασφαλιστικής αγοράς στο iw και επισημαίνει ότι έρχεται μια νέα εποχή με λιγότερες εταιρείες οι οποίες όμως θα έχουν απέναντί τους και καταναλωτές με άλλες απαιτήσεις και κυρίως πιο «εκπαιδευμένους» στα όσα μέχρι σήμερα αφορούσαν την ασφάλισή τους και δεν είχαν μάθει να τα διαχειρίζονται.

Αυτό είναι μια πολύ σημαντική παράμετρος, διότι έρχεται να αποκαταστήσει την λάθος εντύπωση ότι η ανάπτυξη της ασφαλιστικής συνείδησης θα φέρει και όγκο εργασιών. Οι «παλιοί» της ελληνικής ασφαλιστικής αγορά διακρίνουν μέσα από την ανάπτυξη της ασφαλιστικής συνείδησης που σταδιακώς έρχεται και στην ελληνική πραγματικότητα, την δημιουργία ενός κύματος επιφυλακτικότητας απέναντι στις ασφαλιστικές και τα προϊόντα τους όπως τουλάχιστον προωθούνται μέχρι σήμερα.
Πιστεύουν ότι όσο πιο ενημερωμένος είναι ο καταναλωτής τόσο περισσότερο ψάχνει και τόσο περισσότερο μπορεί να διστάζει –μελετώντας τους όρους των συμβολαίων- να αγοράσει ένα συμβόλαιο.

Σε αυτό το κομβικό σημείο η απάντηση έρχεται μέσα από την πολιτεία που παροτρύνει τις εταιρείες -κάτι που πράττουν και οι θεσμικοί φορείς- να απλουστεύσουν τα συμβόλαιά τους για να μπορούν να τα πουλήσουν δίνοντας το μήνυμα της διαφάνειας. Το μόνο που απομένει είναι να το αποδεχτούν οι εταιρείες και να το περάσουν στην πράξη. Είναι κανόνας επιβίωσης…