Καιρός να δούμε πέρα από τις ασφαλιστικές…

Τα ανασφάλιστα οχήματα παραμένουν ένα άλυτο πρόβλημα για την αγορά. Με το πέρασμα των ετών, αντί το απόστημα αυτό να συρρικνώνεται, συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Ο στόλος των οχημάτων που κινούνται χωρίς ασφάλιση διευρύνεται.

Το θέμα είναι γνωστό σε όλους τους αρμόδιους παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς και την πολιτείας. Ωστόσο, λύση δε φαίνεται. Σε όλη την ιστορία, βέβαια, υπάρχει ένα τρομερό παράδοξο. Αυτό δεν είναι άλλο από το ότι οι εταιρείες, αν και πληρώνουν ακριβά τα ανασφάλιστα, μέσω Επικουρικού Κεφαλαίου το οποίο επίσης συντηρείται από τις ασφαλιστικές, δεν έχουν δείξει την δέουσα κινητικότητα προκειμένου να βάλουν ένα τέλος. Έτσι, από τα ανασφάλιστα οχήματα, οι εταιρείες, όχι μόνο πληρώνουν το επικουρικό, όχι μόνο χάνουν ασφάλιστρα αλλά ακόμη περισσότερο πληρώνουν και τις ζημιές που αυτά προκαλούν. Θα φανταζόταν κανείς ότι επιθυμία όλων θα ήταν να μπει ένα τέλος. Και όμως, στην πράξη η κατάσταση διαμορφώνεται διαφορετικά. 

Οι πληροφορίες που προέρχονται από το Επικουρικό μιλούν για κυκλώματα διαμεσολαβούντων που μεταφέρουν στόλους οχημάτων από εταιρεία σε εταιρεία αλλάζοντας τελικά μέχρι και τέσσερις ασφαλιστικές ετησίως, προκειμένου να μην καταβάλλουν τα ασφάλιστρα. Το τι ακριβώς συμβαίνει, κάπου εντοπίστηκε και μάλιστα με λεπτομέρειες. 

Ακόμη περισσότερο, λέγεται, ότι ενημερώθηκαν και οι εταιρείες προκειμένου να κινηθούν, να ελέγξουν τους συνεργάτες τους και να ξεκαθαρίσουν τις σχέσεις τους, ώστε να απαλλαγούν από τέτοιες περιπτώσεις που φυσικά τους βαραίνουν και στην εικόνα αλλά και στα οικονομικά. 

Εντούτοις, δεν παρατηρήθηκε καμία κίνηση που να δείχνει ότι οι ασφαλιστικές προχώρησαν αποφασιστικά στο ξεσκαρτάρισμα των συναλλακτικών σχέσεων που διατηρούν. Οπότε, μέσα σε αυτές όλο και κάποιο παρατράγουδο «ακούγεται», προκαλώντας εντύπωση για τους λόγους που δεν διεκπεραίωσαν το συγκεκριμένο θέμα, ώστε να απαλλαγούν από αυτό το βεβαιωμένο πρόβλημα. 

Η απορία αυτή δεν προέρχεται ούτε από αδαείς ούτε από ανθρώπους που απλώς γνωρίζουν την αγορά. Στελέχη υψηλόβαθμα είναι όσοι σήμερα διερωτώνται για ποιο λόγο κάποιες εταιρείες δεν ξεκαθαρίζουν μία δια παντός το θέμα των «αόρατων» ασφαλίστρων και αντίθετα το αφήνουν και «σαπίζει», συνεχίζοντας να επιβαρύνει το θεσμό, να δημιουργεί αρνητικές εντυπώσεις και να διατηρεί ζωντανή μια εστία κακών μαντάτων για την αγορά. 

Εσχάτως κάποιοι έδειξαν αποφασιστικότητα και έθεσαν όριο κάτω των τριών μηνών -και πολύ περισσότερο ορισμένοι- στις πιστώσεις προς τους συνεργάτες τους, ώστε και τα ασφάλιστρα να εισπράττουν και τις προβληματικές περιπτώσεις να διώξουν από τους κόλπους τους. Βέβαια και το Επικουρικό ετοιμάζει σχέδια για on line παρακολούθηση των ασφαλίστρων, των αδειών κυκλοφορίας, και των οδηγών οπότε και από αυτή την πλευρά θα υπάρχουν εξελίξεις που συνηγορούν ότι έρχεται το τέλος των ανασφάλιστων. Είναι καιρός να δούμε και λίγο πιο πέρα από τις ασφαλιστικές…