Με καινοτομίες οι ασφαλιστικές διεκδικούν την ανάπτυξη

Τα χνάρια της καινοτομίας στην ασφαλιστική αγορά ακολουθεί το Insurance World, ώστε να διαπιστώσει σε τι βαθμό οι εταιρείες ανοίγουν νέους δρόμους ανάπτυξης, βασιζόμενες σε έξυπνες – πρωτότυπες ιδέες, σε ιδέες ικανές να κερδίσουν την προσοχή και το ενδιαφέρον των ασφαλισμένων και κυρίως, όσων μέχρι σήμερα δεν έχουν καταστεί κοινωνοί ασφαλιστικών προϊόντων.
 
Πριν όμως αναζητήσουμε την καινοτομία στην ασφαλιστική αγορά, την αναζητήσαμε στο ετυμολογικό λεξικό της δημοτικής γλώσσας, όπου διαβάζουμε ότι η έννοια «καινοτόμος» γεννάται από το επίθετο καινός (νέος) και το ρήμα τέμνω και ουσιαστικά σημαίνει νεωτεριστής ή μεταρρυθμιστής.
 
Το ζητούμενο λοιπόν είναι να δούμε πόσο καινοτόμα είναι η ασφαλιστική αγορά, πόσο εύκολα γεννά νέες ιδέες και κυρίως πως αντιλαμβάνονται τα ίδια τα στελέχη της αγοράς την έννοια της καινοτομίας, όπως και πόσο καινοτόμες θεωρούν ότι είναι οι εταιρείες τους.
 
Το Insurance World προσέγγισε λοιπόν τέσσερις ασφαλιστικές εταιρείες, μια κρατικών συμφερόντων, την Εθνική Ασφαλιστική, μια τραπεζική, την EFG Eurolife, και τρεις πολυεθνικές τις Interamerican, Allianz και Generali, από τις οποίες ζήτησε να εκφραστούν περί της καινοτομίας.
 
Από την Εθνική Ασφαλιστική ο κ. Ιωάννης Βασιλάτος, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής, παρουσιάζει τα καινοτόμα προϊόντα της εταιρείας του και αναλύει τις πλατφόρμες άμεσης επικοινωνίας με τον πελάτη, υπογραμμίζοντας ότι διαμορφώνουν μια διαδραστική σχέση, ενώ δίνει έμφαση στην αξιοποίηση των ηλεκτρονικών δυνατοτήτων των τραπεζικών web-banking υπηρεσιών.
 
Ο κ. Γιώργος Μαυρέλης, Γενικός Διευθυντής Marketing και Πωλήσεων του ομίλου Interamerican, εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η καινοτομία βρίσκεται στο DNA της Interamerican και η κα Τατιάνα Δικαστοπούλου, Marketing Manager της EFG Eurolife Ασφαλιστική, δηλώνει ότι η καινοτομία για ορισμένους αποτελεί δημιουργικό μέσο έκφρασης και για κάποιους άλλους στοιχείο επιβίωσης.
 
Τέλος, ο κ. Άγγελος Πολίτης, Chief Market Management Officer της Allianz Ελλάδος, αναλύει το μηχανισμό του ομίλου μέσα από τον οποίο αναδεικνύονται καινοτόμες ιδέες στις οποίες βασίζονται πολλές από τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες της Allianz.
 
Να λοιπόν τις μας δήλωσαν αναλυτικότερα τα ανωτέρω στελέχη:

Ιωάννης Βασιλάτος Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής, Εθνική Ασφαλιστική

Η Εθνική Ασφαλιστική, ηγέτιδα δύναμη με ιστορία 120 ετών στην εγχώρια ασφαλιστική αγορά, ανέκαθεν τοποθετείται με βήματα σταθερά, συνδυάζοντας την καινοτομία και την υπευθυνότητα προς τους πελάτες της.
Η καινοτομία είναι μοχλός που κάθε εταιρεία μπορεί να χρησιμοποιήσει, προκειμένου να διαφοροποιηθεί και να ενδυναμώσει την εικόνα του brand name της, όμως δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να γίνεται αυτοσκοπός παρά να αποτελεί εργαλείο ανάπτυξης, με στόχο πάντα την παροχή υπηρεσιών που άπτονται των πραγματικών αναγκών των πελατών της.

Με το σκεπτικό αυτό λοιπόν, η Εθνική Ασφαλιστική, συμβάλλοντας ενεργά στην ενίσχυση της ασφαλιστικής συνείδησης του κοινού, δείχνοντας για άλλη μια φορά το κοινωνικό της πρόσωπο και την πρόθεσή της για καινοτομία, προχώρησε στην ασφάλιση ατόμων με μεταμόσχευση καρδιάς, για την περίπτωση επαναμεταμόσχευσης από απόρριψη μοσχεύματος. Στο πλαίσιο αυτό ασφάλισε τα μέλη του συλλόγου «Συνεχίζω». Το συγκεκριμένο εγχείρημα υποστηρίζεται από το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Εθελοντισμού με σκοπό τη συνένωση σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, όλων των ομάδων μεταμοσχευμένων Συμπαγών οργάνων και τη διάδοση της Δωρεάς Οργάνων.

Επίσης, προσφέρει καινοτόμα προϊόντα όπως: 
- το πρόγραμμα «Ευέλικτη Εθνική Σύνταξη» που εισάγει στην αγορά την έννοια της ευέλικτης συνταξιοδοτικής αποταμίευσης, συνδυάζοντας την εγγύηση με την ευελιξία προσαρμογής στις εκάστοτε οικονομικές δυνατότητες του πελάτη 
- πρόγραμμα ασφάλισης κατοικίας «Κατά Παντός Κινδύνου» 
- Νέα προϊόντα εταιρικής ευθύνης σε συνδυασμό με την αστική ευθύνη
- προϊόντα ασφάλισης κινδύνων για την προστασία περιβαλλοντικής ανάπτυξης (ασφαλιστικές καλύψεις εγκαταστάσεων φωτοβολταϊκών συστημάτων με σκοπό την ενεργειακή τους επάρκεια)
- Καινοτόμα προϊόντα ομαδικά- ατομικά προγράμματα (όπως ασφάλιση νεογέννητων, ομάδων επαγγελματικών χαρακτηριστικών κ.λπ.)

Επιπλέον στις προθέσεις της εταιρείας είναι να αναπτυχθούν νέες καινοτόμες υπηρεσίες για τους πελάτες όπως:
• Πλατφόρμες άμεσης επικοινωνίας με τον πελάτη. (Διαδραστική ηλεκτρονική ανταλλαγή πληροφορίας μέσω διαδικτύου, real time ενημέρωση παροχών και όρων συμβολαίων, παροχή συμβουλών σε νέα και υπάρχοντα προϊόντα)
• Αξιοποίηση των ηλεκτρονικών δυνατοτήτων των τραπεζικών web-banking για την προώθηση τυποποιημένων και μικρού κόστους ασφαλιστικών προγραμμάτων στους πελάτες μας

Γιώργος Μαυρέλης, Γενικός Διευθυντής Marketing και Πωλήσεων, όμιλος Interamerican

Η Interamerican είναι συνώνυμη της καινοτομίας από την ίδρυσή της. Διακρίνεται για την πελατοκεντρική της φιλοσοφία, την οποία στηρίζει με πρωτοποριακά ασφαλιστικά προϊόντα και υπηρεσίες, δημιουργώντας σταθερή σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες της. Οι καταναλωτές σήμερα, είναι πιο απαιτητικοί, πιο ενημερωμένοι και πιο ευαίσθητοι σε θέματα κόστους και ποιότητας. 

Εστιάζουν στην ολοκληρωμένη κάλυψη των Βασικών Αναγκών, όπως, Προστασία Υγείας, Οικογένειας και Εισοδήματος, Σύνταξη, καθώς και Περιουσία (Κατοικία, Επιχείρηση, Αυτοκίνητο), ενώ ταυτόχρονα απαιτούν μεγαλύτερη διαφάνεια, προσιτό κόστος και υψηλό επαγγελματισμό από όλους τους φορείς. Η εταιρεία μας μέσω της πολυκαναλικότητάς της (Δίκτυο Agency, Brokers, Bancassurance & Direct), δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες της να επιλέξουν οι ίδιοι τον τρόπο που επιθυμούν να εξυπηρετηθούν. Καθ’ όλη τη διάρκεια της πορείας της, η Interamerican έχει εισαγάγει πολλές καινοτόμες υπηρεσίες και προϊόντα στην ελληνική ασφαλιστική αγορά. 

Μία από αυτές ήταν το 1989, η δημιουργία της πρώτης ιδιωτικής και μη τραπεζικής εταιρείας διαχείρισης Αμοιβαίων Κεφαλαίων στην ελληνική ασφαλιστική αγορά μέσω της Intertrust. Επιπλέον, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στον τομέα της Υγείας, δημιούργησε ένα ολοκληρωμένο Σύστημα Υγείας το «Medisystem», που καλύπτει τόσο την πρωτοβάθμια όσο και δευτεροβάθμια περίθαλψη και ανταποκρίνεται στις ξεχωριστές ανάγκες και οικονομικές δυνατότητες όλων των πελατών. Παράλληλα, δημιούργησε τα ετησίως ανανεούμενα συμβόλαια υγείας «Medisystem Smart & Fit» και «Medisystem Smart & Active». Η «Anytime Online», είναι η πρώτη υπηρεσία «απευθείας πώλησης» (μέσω internet και call center), ασφαλιστικών προγραμμάτων στην ελληνική αγορά, που απευθύνεται σε μία γενιά που έχει μάθει να επικοινωνεί και να ζει μέσω internet. Μία άλλη καινοτομία, είναι ο ανασχεδιασμός και το νέο μοντέλο λειτουργίας των Γραφείων Πωλήσεων, σε «μικρές εταιρείες», όπου πραγματοποιούν επί τόπου έκδοση συμβολαίων, όσο και τα νέα πληροφοριακά συστήματα της εταιρείας, έχουν ως στόχο την άμεση και καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη. 

Η εταιρεία επενδύοντας στους συνεργάτες της, προσφέρει τη δυνατότητα συμμετοχής σε εκπαιδευτικά προγράμματα απ΄ όλο τον κόσμο (Gama, MDRT κα.), ενώ ο Ασφαλιστικός Σύμβουλος, μετατρέπεται σε «Financial Planner» και διακρίνεται από υψηλό επαγγελματισμό. Μέσω του ask me «το ηλεκτρονικό γραφείο» του συνεργάτη, παρέχεται η άμεση και έγκαιρη ενημέρωση των συνεργατών, ενισχύοντας την κουλτούρα αξιών και υψηλής απόδοσης, ενώ μέσω του συστήματος «Cosmos» στηρίζεται η πελατοκεντρική λειτουργία της εταιρείας , δημιουργώντας ενιαία εικόνα για τον πελάτη με στόχο να αυξήσουμε την ικανοποίησή του, σε κάθε επαφή με την εταιρεία. 

«Η Interamerican έχοντας ως στόχο και άμεση προτεραιότητα, την βέλτιστη ικανοποίηση των πελατών της, επενδύει σε καινοτόμες, πρωτοποριακές και αποτελεσματικές λύσεις, ανοίγοντας δρόμους για το μέλλον. Σ’ ένα μέλλον που χαρακτηρίζεται από την πολυκαναλικότητα και τον υψηλό επαγγελματισμό».

Τατιάνα Δικαστοπούλου, Marketing Manager, EFG Eurolife Ασφαλιστική

Σκέφτεσαι διαφορετικά όταν είσαι νέος και θέλεις να προχωρήσεις γρήγορα ή ακόμα και απλά να τραβήξεις την προσοχή…Ψάχνεις περισσότερο όταν όλα γύρω σου είναι ίδια και εσύ πρέπει να διαφοροποιηθείς για να ξεχωρίσεις… Εκμεταλλεύεσαι την εμπειρία σου, δίνεις προσοχή στη διαίσθησή σου όταν γίνεται πλέον επιτακτικό να επαναπροσδιορίσεις το μέλλον σου… Η καινοτομία ήταν πάντα ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες ανάπτυξης, όμως σήμερα, περισσότερο από ποτέ, σε αυτό το τόσο δύσκολο περιβάλλον που ενεργούμε, εκτιμώ ότι η καινοτομία θα είναι για κάποιους από εμάς, κάτι περισσότερο από δημιουργικό μέσο έκφρασης και για άλλους στοιχείο επιβίωσης. 

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η καινοτομία στις επιχειρήσεις δε θα στεγανοποιείται μόνο μέσα σε μια μεγάλη αλλαγή στην παραγωγή ενός προϊόντος, αλλά θα παίρνει σάρκα και οστά σε μια σειρά από επιμέρους δραστηριότητές της, ακόμα και την ίδια την οργανωτική δομή της. Καινοτόμος θα είναι αυτός που θα εμπνέεται και θα προτρέπεται να σκέφτεται και να δρα διαφορετικά ακόμα και στα μικρά καθημερινά, δίνοντας τη δυνατότητα στην επιχείρηση να μεταλλάσσει σταδιακά τις υφιστάμενες λειτουργίες της, ώστε να έχει τη δυνατότητα να απαντά με όσο μεγαλύτερη ταχύτητα και ευελιξία στις σύγχρονες ανάγκες των πελατών της. Παρά το ότι ο ανθρώπινος παράγοντας αποτελεί τον πυρήνα έμπνευσης και δημιουργίας νέων ιδεών, η τεχνολογία θα παραμείνει ένας από τα σημαντικότερα στοιχεία αξιοποίησης και υλοποίησης μικρότερων ή μεγαλύτερων πρωτοπορακών ιδεών. 

Έτσι, η επένδυση σε συστήματα νέας τεχνολογίας θα συνεχίσει να είναι απαραίτητη. Στην EFG Eurolife Ασφαλιστική, πιστεύουμε ότι τώρα είναι η στιγμή να επενδύσουμε και όχι να περικόψουμε όσες δραστηριότητες μας οδηγούν στη συστηματοποίηση της οργάνωσης της εταιρείας, ώστε να μπορεί ανά πάσα στιγμή να διακρίνει «τι είναι επιθυμητό από τους πελάτες», «τι είναι εφικτό από την τεχνολογία», «τι μπορεί να είναι βιώσιμο».

Άγγελος Πολίτης, Chief Market Management Officer, Allianz Ελλάδος 
 
Για την Allianz η καινοτομία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της σημερινής της ύπαρξης, όπως και της μελλοντικής της πορείας. Λειτουργεί ως το βασικό μέσο απόκτησης, όχι απλά ενός ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, αλλά ενός διατηρήσιμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.
 
Για την Allianz δεν είναι αρκετό το να είσαι το ίδιο καλός με χθες. Απαιτεί από κάθε συνεργάτη της, από κάθε εργαζόμενο στον όμιλο, συνεχή βελτίωση, βασιζόμενη στην καινοτομία, ένα «συστατικό» το οποίο διέπει το σύνολο του παγκόσμιου «ιστού» της.
 
Ο όμιλος χαρακτηρίζει την καινοτομία ως ένα σημαντικό, ίσως το σημαντικότερο, μοχλό ανάπτυξης, γι΄ αυτό εξάλλου και αποφάσισε να ξεκινήσει ήδη από το 2006 μία παγκόσμια πρωτοβουλία, με σκοπό η Allianz να καθιερωθεί στις συνειδήσεις όλων ως καινοτόμος εταιρεία. Στο πλαίσιο αυτό, καθιέρωσε τις «Ιδέες Επιτυχίας» (i2s: ideas to success). Πρόκειται για μια πρωτοβουλία η οποία σκοπό έχει τη δημιουργία και εφαρμογή καινοτόμων ιδεών, που θα τοποθετήσουν την Allianz στην κορυφή των καινοτόμων εταιρειών σε παγκόσμιο επίπεδο.
 
Η βαρύτητα που δίνει η Allianz στην καινοτομία, φαίνεται εξάλλου και από τις τρεις παγκόσμιες υποσχέσεις του i2s:
 
– Κάθε ιδέα έχει αξία και λαμβάνεται υπόψη, ανεξάρτητα του πόσο μικρή μπορεί να είναι, ή σε ποιο τομέα δραστηριότητας αναφέρεται
– Το i2s είναι «ανοικτό» σε όλους. Η πρόσκληση για το ταξίδι στην καινοτομία αφορά σε κάθε άνθρωπο της Allianz, ανεξαρτήτως θέσης ή αντικειμένου
– Η ανταπόκριση της Allianz σε κάθε καινοτόμα ιδέα (feedback), ή αλλιώς η αξιολόγηση της κάθε ιδέας και εν συνεχεία η αξιοποίησή της, ανακοινώνεται εντός 15 εργάσιμων ημερών από την ημέρα υποβολής της.
 
Προκειμένου η Allianz να ενισχύσει περαιτέρω την πρωτοβουλία της αυτή, καθιέρωσε και τα Παγκόσμια Βραβεία Καινοτομίας, θεσμός που επιβραβεύει τις πιο καινοτόμες εταιρείες του Group, αλλά και συγκεκριμένες καινοτόμες Ιδέες. Τη βράβευση κάνει κάθε χρόνο ο ίδιος ο Michael Diekmann (CEO του Ομίλου Allianz παγκοσμίως) στο πλαίσιο της ετήσιας παγκόσμιας συνόδου όλων των CEOs του Group (AZI)
 
Σε ότι αφορά ειδικότερα την καινοτομία και την Allianz Ελλάς, η εταιρεία προσαρμόσθηκε απόλυτα στο «i2s», καθιερώνοντας την ηλεκτρονική πλατφόρμα στο Intranet, όπου έχουν πρόσβαση όλοι οι εργαζόμενοι και μπορούν από συγκεκριμένη φόρμα να καταθέσουν την ιδέα τους (επώνυμα ή ανώνυμα), η οποία στη συνέχεια και ανάλογα με το περιεχόμενό της και τους τομείς που αφορά, προωθείται στον κατάλληλο αξιολογητή, που με τη σειρά του υποχρεούται να τοποθετηθεί σχετικά εντός 15 εργάσιμων ημερών.
 
Για την Allianz καινοτομία σημαίνει λοιπόν «συνεχής δημιουργία ιδεών», στις οποίες πιστεύει, και θα πιστεύει, ώστε να αναπτύσσεται σε υγιείς, στέρεες και δυναμικές βάσεις.