Fourlis: Κοντά σε συμφωνία για ανάπτυξη νέου concept

Πρόκειται για δίκτυο καταστημάτων που δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή στη χώρα μας, το οποίο, εφόσον υπάρξει τελική συμφωνία, θα χτιστεί εξαρχής από την ελληνική εταιρεία. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της κ. Απ. Πεταλά η συμφωνία αναμένεται να ολοκληρωθεί και να είναι ανακοινώσιμη στο «ορατό μέλλον». 

Σε ότι αφορά την πρόσφατη εξαγορά της Intersport Τουρκίας ο ίδιος ανέφερε ότι ο στόχος είναι τα 20 υφιστάμενα καταστήματα να γίνουν 40 και ο τζίρος που πραγματοποιούν να φτάσει τα 50 εκατ. ευρώ από 20 εκατ. που είναι σήμερα. Αν και ο προηγούμενος franchisee διατηρούσε 25 καταστήματα, η Fourlis θα κρατήσει σε λειτουργία τα 20 καλύτερα από αυτά, όλα σε μεγάλες πόλεις της Τουρκίας. 

Συγκεκριμένα τα 12 από αυτά βρίσκονται στην Κωνσταντινούπολη, τα πέντε στην Άγκυρα, και τα υπόλοιπα στη Σμύρνη, την Αττάλεια, το Εσκί Σεχίρ, και την Τραπεζούντα. Επίσης είναι σημαντικό ότι τα περισσότερα σημεία βρίσκονται εντός οργανωμένων αγορών οι οποίοι γνωρίζουν ιδιαίτερη ανάπτυξη και επιτυχία στην Τουρκία. Όπως τόνισε ο κ. Πεταλάς η εξαγορά της Intersport Τουρκίας αφορά μόνο στα assets και όχι στα liabilities, που σημαίνει ότι η νέα εταιρεία δεν βαρύνεται από τις υποχρεώσεις της “παλιάς” Intersport. 

Πάντως οι προοπτικές για τη ζήτηση αθλητικών ειδών φαντάζουν εξαιρετικές στη γειτονική χώρα καθώς η οικονομία της αναπτύσσεται με ρυθμούς 10% και έχει αυτή τη στιγμή 70 εκατομμύρια κατοίκους εκ των οποίων το 60% είναι ηλικίας κάτω των 34 ετών. Σύμφωνα με τον κ. Πεταλά η απόφαση της διεθνούς Intersport να αναθέσει στη Φουρλής την ανάπτυξη του δικτύου της στην Τουρκία, προήλθε από το γεγονός ότι με τον προηγούμενο franchisee οι επιδόσεις της εταιρείας δεν ήταν ανάλογες με τους ρυθμούς ανάπτυξης της χώρας. 

Σε ότι αφορά τα ΙΚΕΑ το κατάστημα στη Σόφια θα είναι πιθανότατα έτοιμο να λειτουργήσει τους πρώτους φθινοπωρινούς μήνες, ενώ ο στόχος των 10 με 12 καταστημάτων παραμένει με τα επόμενα τρία σημεία να αναμένονται στην Κρήτη, τη Βάρνα, και την Αθήνα. Η Φουρλής βρίσκεται σε συνεχή αναζήτηση των κατάλληλων σημείων στις τρεις παραπάνω περιοχές και αν βρεθεί το κατάλληλο ακίνητο δεν θα «διστάσει» ακόμα και να αγοράσει αν υπάρχει βέβαια η δυνατότητα.  

Ο κ. Πεταλάς επισήμανε ότι η αγορά home furnishing έχει πληγεί από την κρίση ίσως όσο καμία άλλη στη χώρα μας με την μέχρι στιγμής πτώση να υπολογίζεται στο 40% γεγονός που έχει δημιουργήσει «πολεμικό κλίμα» μεταξύ ανταγωνιστών με προσφορές και εκπτώσεις που φτάνουν στο 70-80%. Έτσι η Fourlis με την πτώση τζίρου στο 3,2% (9% like for like) κερδίζει συνεχώς σημαντικό μερίδιο στην αγορά για το οποίο γίνεται προσπάθεια να είναι «διατηρήσιμο» δηλαδή να μην οφείλεται αποκλειστικά στις χαμηλές τιμές των προϊόντων. 

Πάντως η πορεία της αγοράς στο πρώτο τρίμηνο του 2011 δείχνει να ακολουθεί το ρυθμό του τελευταίου τριμήνου του 2010 το οποίο ήταν ιδιαίτερα πτωτικό, με ποσοστά 35%, 27% και 14%, τους μήνες Δεκέμβριο, Νοέμβριο και Οκτώβριο αντίστοιχα.
Στρατηγικός στόχος της  Φουρλής είναι σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της, να αυξήσει την έκθεση της στις αγορές του εξωτερικού έτσι ώστε η αναλογία πωλήσεων της εντός και εκτός Ελλάδος να φτάσει το 50-50, από 80-20 που είναι σήμερα.
Σε ότι αφορά τον κλάδο της χονδρικής των ηλεκτρικών, αυτός πλέον θα είναι αμελητέος μετά τη λύση της συνεργασίας με τη Samsung, καθώς πλέον θα αφορά σε έναν τζίρο της τάξης των 30-40 εκατ. ευρώ, από 350 εκατ. που ήταν το 2009. 

Τέλος η διοίκηση της εταιρείας θα προτείνει στην τακτική γενική συνέλευση του Ιουνίου τη μη διανομή μερίσματος για τη χρήση του 2010. «Έως τώρα το 33% των κερδών μας δίνονταν για μέρισμα και το 66% εανεπενδύονταν. Εκτιμούμε πως υπό τις παρούσες συνθήκες είναι επ΄ ωφελεία των μετόχων να επενδύσουμε το σύνολο των κερδών και θεωρούμε πως μακροπρόθεσμα θα φανεί πως η κίνηση αυτή είναι σωστή και θα αποδώσει», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πεταλάς.

Πτώση τζίρου 3,2% το 2010

Το 2010 οι πωλήσεις του Ομίλου Fourlis στις συνεχιζόμενες δραστηριότητες έφθασαν τα € 435,0  εκατομμύρια μειωμένες κατά 3,2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της περσινής χρονιάς (449,5 εκατ.). Συνολικά οι πωλήσεις του 2010 ήταν 638,1 εκατομμύρια, αν συμπεριλάβουμε και τις πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου 2010 της χονδρικής ηλεκτρικών στην Ρουμανία και των κινητών τηλεφώνων Samsung στην Ελλάδα, οι οποίες όμως διεκόπησαν στις 30 Ιουνίου του 2010, στα πλαίσια της συμφωνίας διακοπής συνεργασίας με την Samsung.
Οι πωλήσεις του κλάδου λιανικής οικιακού εξοπλισμού-ΙΚΕΑ μειώθηκαν κατά 4,7% σε σχέση με την χρήση του 2009, οι πωλήσεις του κλάδου λιανικής αθλητικών ειδών-INTERSPORT αυξήθηκαν κατά 0,9%, και οι πωλήσεις του κλάδου χονδρικής ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών στις συνεχιζόμενες δραστηριότητες αυξήθηκαν κατά 1,5%. Παρά τις δυσμενείς συνθήκες της αγοράς, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις γειτονικές χώρες όπου δραστηριοποιείται ο Όμιλος και οι τρεις κλάδοι αύξησαν το μερίδιο αγοράς.