Βασικός μοχλός ανάπτυξης της ασφαλιστικής αγοράς η διαμεσολάβηση

Η φιλοσοφία της εταιρείας, ο χαρακτήρας του κ. Συμεών Κιούκα, ο συνεχής αγώνας του, αλλά  ταυτόχρονα και η συνεχής αγωνία του για περαιτέρω ανάπτυξη, μέσω νέων συνεργασιών, αποτυπώνονται σαφέστατα στη συνέντευξη που παραχώρησε στο iw. Παρούσα και η σύζυγός του κ. Ελένη Κιούκα, ενεργό μέλος και η ίδια της εταιρείας. 

Έχοντας στη φαρέτρα του την εμπειρία τριάντα ετών δηλώνει πως «εμείς, οι μεσίτες ασφαλίσεων, είμαστε αυτοί  που αναλαμβάνουμε, για λογαριασμό του καταναλωτή, να αναγνωρίσουμε τις ανάγκες και τους κινδύνους που τον απειλούν και να προσπαθήσουμε να τους εξουδετερώσουμε, μέσω της σωστής ασφάλισης».

iw? Κύριε Κιούκα, πόσο σημαντικός θεωρείτε ότι είναι ο ρόλος των διαμεσολαβούντων στην ασφαλιστική αγορά; Μπορεί να λειτουργήσει χωρίς αυτούς;

Cover Insurance, Συμεών ΚιούκαςΣ.Κ.: Θεωρώ ότι ο ρόλος των διαμεσολαβούντων είναι ιδιαίτερα σημαντικός, εφόσον βέβαια πρόκειται για πιστοποιημένους διαμεσολαβητές, εγγεγραμμένους σε επαγγελματικά μητρώα και καλυμμένους με συμβόλαιο επαγγελματικής αστικής ευθύνης για λάθη και παραλείψεις.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2002/92 περί Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης, που θεσπίστηκε ειδικά για την προστασία του καταναλωτή και προσαρμόστηκε στη χώρα μας με το Προεδρικό Διάταγμα 190 του 2006, αναφέρεται ότι η ασφαλιστική διαμεσολάβηση είναι βασικός μοχλός ανάπτυξης της ασφαλιστικής αγοράς και δικλίδα ασφαλείας των συμφερόντων των καταναλωτών – ασφαλισμένων, έναντι των ασφαλιστικών εταιρειών, ιδίως μάλιστα κατά την επέλευση του ασφαλιστικού κινδύνου.
Συνεπώς, δεν νοείται ανάπτυξη ασφαλιστικής αγοράς, χωρίς την ενεργό παρουσία και δραστηριοποίηση διαμεσολαβούντων προσώπων.

iw? Σε τί διαφέρει στη λειτουργία του ο μεσίτης ασφαλίσεων; Τί περισσότερο έχει να κερδίσει ο καταναλωτής που θα τον εμπιστευτεί, έναντι των άλλων μορφών διαμεσολάβησης;

Σ.Κ.: Ο κλάδος του μεσίτη ασφαλίσεων διαφοροποιείται σαφώς από τα υπόλοιπα δίκτυα διαμεσολάβησης. Καταρχήν, λόγω της θέσης  την οποία λαμβάνουν οι μεσίτες αφού βρίσκονται μεν μεταξύ της ασφαλιστικής εταιρείας και του ασφαλισμένου, αλλά εκπροσωπούν τα συμφέροντα των ασφαλισμένων κι όχι των ασφαλιστικών εταιρειών. Ο μεσίτης ασφαλίσεων αποτελεί την ανώτατη βαθμίδα διαμεσολάβησης σε ασφαλιστικά θέματα και λειτουργεί υπό την εποπτεία του υπουργείου Ανάπτυξης, το οποίο παρέχει και τη σχετική άδεια εξασκήσεως του επαγγέλματος.

Εμείς, οι μεσίτες ασφαλίσεων, είμαστε αυτοί  που αναλαμβάνουμε για λογαριασμό του καταναλωτή να αναγνωρίσουμε τις ανάγκες και τους κινδύνους που τον απειλούν και  να προσπαθήσουμε να τους εξουδετερώσουμε, μέσω της σωστής ασφάλισης. Εμείς γνωρίζουμε τις τιμές της αγοράς, καθώς και τους όρους και τις προϋποθέσεις των ασφαλιστικών συμβολαίων. Μεγεθύνουμε τα Cover Insurance, Συμεών Κιούκας και Λένα Κιούκαμικρά γράμματα των συμβολαίων και εφόσον επέλθει ζημιά, ενημερώνουμε τον ασφαλισμένο για την κάλυψη ή μη της ζημίας, συμβουλεύουμε τον ασφαλισμένο για τις κινήσεις που πρέπει να κάνει και τον καθοδηγούμε για την συγκέντρωση των απαραίτητων  παραστατικών, για τη γρήγορη και δίκαιη αποζημίωσή του.

Με λίγα λόγια, θεωρώ ότι είμαστε θεσμικά ταγμένοι στο πλευρό του πελάτη μας και είμαστε υποχρεωμένοι να διασφαλίσουμε τα συμφέροντά του.

iw? Η COVER INSURANCE BROKERS εξειδικεύεται σε συγκεκριμένες ομάδες καταναλωτών; Τί προσφέρει και πως είναι οργανωμένη;

Σ.Κ.: Υποστηρίζουμε όλους τους κλάδους ασφάλισης, παρέχοντας τις υπηρεσίες μας μέσω της συνεργασίας μας  με κορυφαίες ελληνικές και ευρωπαϊκές ασφαλιστικές εταιρείες. Προσφέρουμε ευρεία γκάμα ασφαλιστικών προϊόντων για ιδιώτες και επιχειρήσεις, που αφορούν σε όλες τις εργασίες του ασφαλιστικού κλάδου.

Η τριακονταετής θητεία μας στον ασφαλιστικό χώρο, η συνεχής ενασχόλησή μας με κάθε είδους ασφαλιστικά προγράμματα και οι συνεχείς αλλαγές στις ανάγκες ασφάλισης του πελατολογίου μας, μας κρατά σε εγρήγορση και μας οδηγεί στην αναζήτηση όλο και πιο νέων και σύγχρονων ασφαλιστικών προϊόντων, για τη σωστή και υπεύθυνη κάλυψη των πελατών μας. Ως αποτέλεσμα, υπάρχει πλήρης εξειδίκευση σε κλάδους όπως αυτούς των Μεταφορών, των ασφαλίσεων Σκαφών, της Γενικής Αστικής Ευθύνης, της Επαγγελματικής Αστικής Ευθύνης, της Αστικής Ευθύνης Πιστώσεων και Εγγυήσεων.

Cover Insurance, Συμεών ΚιούκαςΤώρα στην ερώτησή σας, σχετικά με το τι προσφέρουμε ως μεσιτικό γραφείο, οφείλω να αναφερθώ πάλι στην εξειδικευμένη τεχνογνωσία μας. Γνωρίζουμε το πώς θα ασφαλίσουμε κινδύνους ιδιαιτέρως πολύπλοκους, το πώς να προετοιμάσουμε και να καθοδηγήσουμε μια μεγάλη επιχείρηση, ώστε να ασφαλιστεί ορθά, το πώς να διαχειριστούμε μια μεγάλη ζημιά, το πώς να διεκδικήσουμε για λογαριασμό του πελάτη μας τη μέγιστη δυνατή αποζημίωση. Όλα τα παραπάνω βασίζονται σε αρχές, που τις ακολουθώ πιστά όλα αυτά τα χρόνια και βασίζομαι πρώτα από όλα στη  σωστή διαχείριση, στην οργάνωση και στο έμπειρο και εκπαιδευμένο προσωπικό.

iw? Σε ποια στοιχεία θα στηρίξει την περαιτέρω ανάπτυξή της η COVER INSURANCE BROKERS, ποιο είναι το όραμά σας;

Σ.Κ.: Η κρίση από μόνη της προκαλεί μια σειρά από δυσκολίες, με βασικότερη τη μειωμένη ζήτηση των ασφαλιστικών προϊόντων. Θεωρώ ότι στην επόμενη δεκαετία αναγκαστικά πρέπει να επεκταθούμε, να δημιουργήσουμε μεγαλύτερο άνοιγμα στον κλάδο Ζωής – Υγείας. Όλες οι εξελίξεις δείχνουν ότι ο ρόλος της ιδιωτικής ασφάλισης ενδυναμώνεται, μέσα στο περιβάλλον αβεβαιότητας που έχει δημιουργηθεί και η κρίση, που πλήττει τα κύρια ταμεία ασφάλισης, η περιορισμένη ρευστότητα του δημοσίου και η απαξίωση του κρατικού συστήματος υγείας, θα στρέψουν τους καταναλωτές προς την ιδιωτική ασφάλιση, καθιστώντας τους από τώρα «μελλοντικούς μας πελάτες».

Επίσης, οφείλουμε να επενδύσουμε σε νέα ασφαλιστικά προϊόντα, όπως για παράδειγμα στις επαγγελματικές αστικές ευθύνες, στην Αστική Ευθύνη Περιβάλλοντος και στις καλύψεις που αφορούν την πράσινη ενέργεια, τα αιολικά πάρκα και κυρίως τα φωτοβολταϊκά. Στην περίπτωση δε, που επεκταθούν τα φωτοβολταϊκά στα νοικοκυριά θα μας δημιουργήσουν μια νέα γκάμα και ουσιαστικά θα δημιουργήσουν νέα αγορά.

Βασικό όραμά μου αποτελεί η σταθερή πορεία μας και η ελεγχόμενη ανάπτυξη, κυρίως στους λοιπούς κλάδους.

iw? Ποια είναι η εξελικτική πορεία της COVER INSURANCE BROKERS στην ασφαλιστική αγορά; Η ιστορική διαδρομή της και τα μεγέθη της;

Σ.Κ.: Γεννήθηκα και μεγάλωσα, μέχρι τα 18 μου χρόνια, στην Κωνσταντινούπολη. Επιστρέψαμε στην Ελλάδα για μόνιμη εγκατάσταση το 1970, οπότε και τελείωσα το 1975 τις σπουδές μου στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο. Ταυτόχρονα, ασχολήθηκα σαν ασφαλιστής στη Μεσόγειο Ασφαλιστική.

Το 1981 δημιούργησα το ασφαλιστικό γραφείο COVER INSURANCE, μαζί με 8-10 ασφαλιστές που με ακολούθησαν στο ξεκίνημά μου. Οι ασφάλειες αποτέλεσαν εξαρχής την αποκλειστική μου εργασιακή ενασχόληση και, ξεκινώντας το γραφείο αυτό, ασχολήθηκα προσωπικά με κάθε πτυχή της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, δηλαδή, την πώληση, την οργάνωση, τη διαχείριση, την είσπραξη, τις ζημιές. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να αντιλαμβάνομαι καλύτερα τα προβλήματα και τις δυσκολίες και να βάζω, από πολύ νωρίς, νέους στόχους, σχέδια και προοπτική για την εταιρεία μας.

Την ίδια περίπου εποχή γνωρίστηκα με τη σύζυγο μου Λένα Κιούκα, η οποία όλα αυτά τα χρόνια βρίσκεται πλάι μου στην επαγγελματική μου πορεία. Μέσα από θέσεις ευθύνης εργάστηκε σκληρά και συστηματικά, όλα αυτά τα χρόνια, για την υλοποίηση όλων των σημαντικών σχεδίων της εταιρείας.

Στην πορεία των χρόνων τα μεγέθη μεγάλωσαν. Μεταφερθήκαμε σε ιδιόκτητα γραφεία επί της Λ. Συγγρού 69 και το δίκτυο μας αποτελείται σήμερα από περισσότερους από 120 συνεργάτες, είτε εσωτερικούς είτε εξωτερικούς, είτε σε υποκαταστήματα.
Η συνεργασία μας με τις ασφαλιστικές εταιρείες έχει διευρυνθεί, αφού συνεργαζόμαστε πλέον με τις περισσότερες ελληνικές και ξένες ασφαλιστικές εταιρείες. Το ανθρώπινο δυναμικό υποστήριξης της εταιρείας μας αποτελείται από ένα σύνολο 15 ατόμων, το οποίο διακρίνεται για την πολύχρονη εμπειρία του, τον επαγγελματισμό του, την υψηλή τεχνική κατάρτισή του και το ομαδικό πνεύμα.

Τα δεδομένα στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση αλλάζουν συνέχεια. Οι εταιρείες αναδιοργανώνουν τα δίκτυά τους με βασικό κριτήριο το κόστος λειτουργίας. Ποια πιστεύετε ότι θα είναι η εξέλιξη;

Η ανάπτυξη των λεγόμενων εταιρικών δικτύων τις προηγούμενες δεκαετίες, ανέβασε το μέσο κόστος πρόσκτησης εργασιών, όχι άμεσα, αλλά έμμεσα, μέσω του αυξημένου λειτουργικού κόστους. Στις δύσκολες εποχές που διανύουμε ήταν αναμενόμενο να ληφθούν από τις εταιρείες μέτρα, προς τον περιορισμό των εξόδων αυτών. Φυσιολογική συνέπεια, η συρρίκνωση των εταιρικών δικτύων και η απελευθέρωση σημαντικού αριθμού ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, κυρίως Ασφαλιστικών Συμβούλων, προς την ελεύθερη αγορά.

iw? Και τα πρόσωπα, οι διαμεσολαβούντες που «απελευθερώνονται» από τα εταιρικά δίκτυα; Τί δρόμο θα ακολουθήσουν, πώς θα απορροφηθούν από την αγορά, η οποία δεν περνά και τις καλύτερές της μέρες;

Σ.Κ.: Θεωρώ ότι οι διαμεσολαβητές αυτοί έχουν να επιλέξουν μεταξύ δύο δρόμων. Πρώτη λύση, να ξεκινήσουν, από μηδενική βάση, την αυτόνομη και ανεξάρτητη πορεία τους στον χώρο, στο πλαίσιο, βέβαια, του σκληρού ανταγωνισμού που επικρατεί σήμερα. Η λύση αυτή, κατά την άποψή μου, είναι αδιέξοδη. Οι περισσότεροι από αυτούς που θα την επιλέξουν θα κάνουν τον κύκλο τους και πολύ σύντομα θα διαπιστώσουν τα τεράστια προβλήματα και τα υψηλά οικονομικά και διαχειριστικά κόστη της αυτόνομης αυτής λειτουργίας. 

Δεύτερη επιλογή είναι η άμεση ένταξή τους, ως ανεξάρτητοι συνεργάτες, σε μεγάλα οργανωμένα μεσιτικά ή και πρακτορειακά γραφεία, που έχουν ήδη από πολλά χρόνια επενδύσει στην οργάνωση και την ανάπτυξη δικτύων. Με την επιλογή τους αυτή θα έχουν διπλό κέρδος. Αφενός, θα απολαύσουν, από την πρώτη στιγμή, την υποστήριξη και τα οφέλη ενός μεγάλου γραφείου, την τεχνογνωσία του και την πρόσβαση στα προϊόντα πολλών ασφαλιστικών εταιρειών και, αφετέρου, θα αποφύγουν οποιοδήποτε λειτουργικό ή διαχειριστικό κόστος. 

Θα αποφύγουν, επίσης, οποιοδήποτε κόστος επένδυσης, που θα χρειαζόταν για την έναρξη νέας επαγγελματικής στέγης. Όποιοι επιλέξουν τη δεύτερη λύση θα κερδίσουν πολύτιμο χρόνο και θα αφιερωθούν, εξαρχής, στην ανάπτυξη εργασιών και στο χαρτοφυλάκιό τους.

iw? Τί έχετε να πείτε για τους ανθρώπους σας, δηλαδή, για τα στελέχη, τους εργαζόμενους, και τους συνεργάτες της εταιρείας σας; Ποιες είναι οι επιλογές σας;

Σ.Κ.: Στις ασφαλίσεις, κεντρικό πρόσωπο είναι ο πελάτης. Ζητούμενο υψίστης σημασίας και  αξίας για μας, είναι η φροντίδα του. Η εξυπηρέτηση του πελάτη είναι το πιστεύω μου, είναι αξία την οποία προσπαθώ να ενστερνιστούν και να υπηρετήσουν όλοι οι εργαζόμενοι της εταιρείας μας.

Στο πλαίσιο αυτό, με ανάλογες ενέργειες ενημέρωσης, με δημιουργία κλίματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης και υπευθυνότητας των εργαζομένων, θεωρώ ότι έχω οδηγηθεί σε ένα αποτέλεσμα πελατοκεντρικής φιλοσοφίας που είναι εξάλλου ο απώτερος στόχος μας. Το ανθρώπινο δυναμικό υποστηρίζεται με διάφορα λογισμικά προγράμματα, που βοηθούν στην καλύτερη ποιότητα στις υπηρεσίες τους, όπως βάσεις δεδομένων που περιέχουν πλήθος πληροφορίες για τους υφιστάμενους πελάτες, πλήρη απεικόνιση στοιχείων χαρτοφυλακίου, ηλεκτρονική αρχειοθέτηση δεδομένων, τιμολογήσεις ασφαλιστικών προϊόντων, έκδοση συμβολαίων, διασύνδεση συνεργατών.

Θεωρώ ότι η ανάγκη μας για την διαχείριση τεράστιου όγκου δεδομένων, με ταχύτητα και ακρίβεια, είναι τόσο μεγάλη που διαρκώς οφείλουμε να ενημερωνόμαστε, με απώτερο στόχο τη βελτιστοποίηση του λειτουργικού κόστους.  
Είμαι, όμως, ιδιαίτερα περήφανος και με τους αξιόπιστους συνεργάτες μου, που πολλοί από αυτούς βρίσκονται στο πλάι μου πάρα πολλά χρόνια. Σε μια εποχή όπου τα δεδομένα αλλάζουν και επηρεάζουν κάθε πτυχή της επαγγελματικής και, όχι μόνο, ζωής μας, υπάρχουν διακεκριμένοι συνεργάτες δίπλα μου, στην κοινή πορεία μας για την ισχυροποίηση της θέσης μας στην Cover Insuranceασφαλιστική αγορά.

iw? Τελικά τί έχετε να πείτε στον Έλληνα καταναλωτή για το αγαθό της ασφάλισης; Τί τον συμβουλεύετε, κυρίως, στις οικονομικές συνθήκες που ζούμε;

Σ.Κ.: Η προσφυγή στην ιδιωτική ασφάλιση, ιδιαίτερα στις οικονομικές συνθήκες που ζούμε, είναι δεδομένη. Η ιδιωτική ασφάλιση είναι εδώ για να προσφέρει την κάλυψη αυτή.

Σε ένα περιβάλλον έντονης αβεβαιότητας αποτελεί το μόνο θεσμό που μπορεί να εγγυηθεί σταθερό και σίγουρο πλαίσιο. Ο καταναλωτής μπορεί να ελπίζει ότι θα βρει τη σιγουριά της εξασφάλισής του σε ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο. Η ασφαλιστική κάλυψη συμβάλλει τόσο στην οικονομική, όσο και στην ψυχολογική και σωματική υγεία των σύγχρονων κοινωνιών. Εξάλλου, είναι αποδεδειγμένο ότι σε μια κοινωνία, όσο πιο αναπτυγμένος είναι ο ασφαλιστικός θεσμός, τόσο πιο λίγα είναι τα κοινωνικά προβλήματα που εμφανίζονται. Και σαφώς θέλω να περάσω το μήνυμα, που εξάλλου το θεωρώ σημαία μας, ότι «η ασφάλιση καλύπτει τους κινδύνους. Η πρόληψη τους εξουδετερώνει».