«Υπερβολικές» οι αξιώσεις του 22% των καταναλωτών με ασφάλιση κατοικίας

Το ¼  των πελατών των ασφαλιστικών εταιρειών που διαθέτουν ασφάλιση κατοικίας φαίνεται πως ψεύδεται όσον αφορά τις αξιώσεις αποζημιώσεων, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η εταιρεία Swinton Home Insurance. Στην έρευνα συμμετείχαν περίπου 1.200 πελάτες on-line ασφάλισης, εκ των οποίων το 22% παρουσίαζε υπερβολικές αξιώσεις αποζημίωσης.
Μάλιστα το 37% των καταναλωτών που έχουν ασφάλιση κατοικίας δήλωσαν ότι θα υπερέβαλαν στην ασφαλιστική τους εταιρεία, προκειμένου να διασφαλίσουν την αποζημίωση για τη ζημιά που έχουν υποστεί. 

Η εταιρεία Swinton αναφέρει ότι συνεχίζει να χρησιμοποιεί προηγμένες τεχνικές για να εντοπίσει αυτούς που καταθέτουν ψευδείς αξιώσεις, ενώ σε πολλές περιπτώσεις είναι ιδιαίτερα εύκολο να εντοπιστούν, Για παράδειγμα, ένας ασφαλισμένος προσπάθησε να διεκδικήσει αποζημίωση για «κλεμμένα» DVD, τα οποία δεν είχαν ακόμη κυκλοφορήσει στο Ηνωμένο Βασίλειο. 

Ο κ. Steve Chelton, διευθυντής ανάπτυξης στην εταιρεία Swinton δήλωσε πως «θα θέλαμε να καθησυχάσουμε τους ειλικρινείς πελάτες μας ότι κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σταματήσουμε τις ψευδείς ασφαλιστικές απαιτήσεις.

Το τελευταίο πράγμα που θέλουμε δούμε είναι ειλικρινής πελάτες να τιμωρούνται με υψηλότερα ασφάλιστρα. Σε αυτούς που προσπαθούν να εξαπατήσουν την εταιρεία αμυνόμαστε με τη χρήση πιο εξελιγμένων συστημάτων ανίχνευσης. Επιπλέον αν αυτοί που ψεύδονται συλληφθούν, υπάρχει κίνδυνος μελλοντικών προβλημάτων στην απόκτηση ασφαλιστικής κάλυψης». 

Σε πρόσφατα στοιχεία που δημοσίευσε η ABI φαίνεται πως καθημερινά στο Ηνωμένο Βασίλειο συμβαίνουν κατά μέσο όρο 335 ψευδείς αξιώσεις ασφάλισης που κοστίζουν στον κλάδο 2,3 εκατ. λίρες. 

Η ασφάλιση κατοικίας αποτελεί τον κλάδο ασφάλισης που οι άνθρωποι διαπράττουν το μεγαλύτερο ποσοστό απάτης, καταγράφοντας περίπου ημερησίως 170 ψευδείς ισχυρισμούς. Η αύξηση των ασφαλίστρων προστεθεί επιπλέον 44 λίρες σε κάθε ετήσιο λογαριασμό ασφάλισης στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Πηγή: Strategic Risk