Στις καλένδες (;) η οδική βοήθεια

Στις ελληνικές καλένδες (;)  παραπέμπεται η επίλυση του θέματος της οδικής βοήθειας, καθώς το νομοσχέδιο για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων που αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα, δεν περιλαμβάνει την επίμαχη τροπολογία που ανέμενε η ασφαλιστική αγορά, για την άρση της υποχρέωσης των συνεργατών οδικής βοήθειας να συνεργάζονται με μία μόνο εταιρεία οδικής βοήθειας.
 Η άρση της σχετικής υποχρέωσης είχε αποτελέσει κυβερνητική δέσμευση και αναμενόταν να κατατεθεί στο επίμαχο νομοσχέδιο, χωρίς ωστόσο αυτό να υλοποιείται. 

Η ρύθμιση του θέματος θα αποκαθιστούσε στοιχειωδώς το πλαίσιο δραστηριότητας για το επάγγελμα της οδικής βοήθειας, όπως αυτό διαμορφώθηκε με βάση το νόμο 3651, οι διατάξεις του οποίου αποτελούν αντικείμενο αμφισβήτησης από την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, που έχει προσφύγει στα αρμόδια κοινοτικά όργανα.

Σημειώνεται ότι ο νόμος εκτός από τη διάκριση σε αυτόνομες πανελλαδικές και μικτές επιχειρήσεις εισάγει μια σειρά ποσοτικά κριτήρια για την άσκηση της δραστηριότητας από τις εταιρείες του κλάδου, θέτοντας παράλληλα και αυστηρούς γεωγραφικούς περιορισμούς. 

Η ψήφιση του νόμου είχε θεωρηθεί από τις ευρωπαϊκές ασφαλιστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας ως αντικοινοτική, στο βαθμό που, όπως υποστήριζαν, υπερέβαινε τις διατάξεις της οδηγίας που ρύθμιζε θέματα οδικής βοήθειας και δημιουργούσε προβλήματα στην ομαλή λειτουργία του ανταγωνισμού. 

Οι  προσδοκίες για την αποκατάσταση του  υγιούς ανταγωνισμού στον κλάδο της οδικής βοήθειας εναποτίθενται πλέον στο επόμενο νομοσχέδιο, που αναμένεται να κατατεθεί από το υπουργείο Μεταφορών για τα ΚΤΕΟ, στο βαθμό που όπως εκτιμάται, το αρμόδιο επέλεξε να μην ανοίξει όλα τα μέτωπα στην παρούσα φάση, μεταθέτοντας για το μέλλον την αποκατάσταση του ανταγωνισμού στον κλάδο.