Τέλος στα κλαδικά όρια των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών

Όλο και πιο δυσδιάκριτα γίνονται τα όρια ανάμεσα σε ασφαλιστικές, τράπεζες και επενδυτικές εταιρείες στην προσπάθεια να εξυπηρετήσουν τις διαφοροποιημένες χρηματοοικονομικές ανάγκες των πελατών.

Παλαιότερα, θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι οι εταιρείες αυτές έχουν ξεκάθαρους ρόλους και στο χώρο της διανομής και ότι η διάθεση άλλων, πλην των «δικών τους» χρηματοοικονομικών προϊόντων ήταν σαν να μπαίνουν σε «ξένα χωράφια». 

Είναι πλέον κοινά αποδεκτό όμως, ότι τα τείχη πέφτουν, τα όρια χαλαρώνουν και αναζητούνται, όπως και επιδιώκονται συνέργιες για δημιουργία και διάθεση προϊόντων που παρουσιάζουν παρεμφερή χαρακτηριστικά.

Το στοιχείο αυτό, με την υπάρχουσα οικονομική συγκυρία και την προσπάθεια των εταιρειών για ενίσχυση των εσόδων, σίγουρα αποκτά μια νέα διάσταση και δυναμική. Όλο το τελευταίο διάστημα άλλωστε, σημαντικές προσπάθειες και διεργασίες πραγματοποιούνται στην αγορά, όπως συνέργιες, συνεργασίες, καθώς και αξιοποίηση δυνατοτήτων και πελατολογίων που μέχρι σήμερα δεν είχε από κάποιους αναπτυχθεί.

Η εμπλοκή των ασφαλιστικών με τη διάθεση μέσω των δικτύων τους και άλλων προϊόντων στην αγορά πέραν των ασφαλιστικών, δεν είναι μια νέα υπόθεση. Εδώ και αρκετά χρόνια, άλλες περισσότερο και άλλες λιγότερο, εφαρμόζουν αυτήν τη στρατηγική.

Ενδεικτικά αναφέρουμε το χώρο των επενδύσεων (αμοιβαία κεφάλαια, χρηματιστηριακές υπηρεσίες), των τραπεζικών προϊόντων (κάρτες, δάνεια κλπ), ακόμα και την κτηματαγορά σε κάποιες περιπτώσεις.

Το σημαντικό για τις εταιρείες όμως είναι, η εμπλοκή όπου επιχειρείται, να μην είναι ευκαιριακή, αλλά ο σχεδιασμός να γίνεται στα πλαίσια μακροχρόνιας στρατηγικής. Με άλλα λόγια, η ανάπτυξη υπεύθυνης επιχειρηματικότητας.

Το σκηνικό αυτό, διαφοροποιεί από την άλλη πλευρά και το ρόλο του παραδοσιακού ασφαλιστή, στην κατεύθυνση της συνολικής αντιμετώπισης των χρηματοοικονομικών αναγκών του πελάτη. Ο εμπλουτισμένος αυτός ρόλος αποτελεί άλλωστε, εδώ και χρόνια για αρκετές εταιρείες βασικό «όπλο» και κίνητρο στην προσπάθεια στρατολόγησης νέων συνεργατών.

Πέρα από το αν χρειάζεται ή όχι η ύπαρξη εξειδικευμένων δικτύων για την προώθηση τέτοιων προϊόντων, το σίγουρο είναι ότι απαιτείται συνεχής, δια βίου εκπαίδευση, που οδηγεί με τη σειρά της στη γνώση και την εξειδίκευση, για να ανταποκριθούν οι ασφαλιστές στον πολυδιάστατο ρόλο τους.

H σωστή, διαχρονική και υπεύθυνη επιχειρηματικότητα στην προκειμένη περίπτωση, αποφέρει σημαντικά οφέλη στην προσπάθεια ικανοποίησης των διαφοροποιημένων χρηματοοικονομικών αναγκών του πελάτη.