Επαγγελματική απελευθέρωση της οδικής βοήθειας

Εντός του Σεπτεμβρίου αναμένεται να κατατεθεί το νομοσχέδιο για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, στο οποίο θα περιλαμβάνεται και ειδική ρύθμιση για το θέμα της οδικής βοήθειας. 

Πρόθεση της κυβέρνησης είναι να άρει την υποχρέωση των συνεργατών οδικής βοήθειας να συνεργάζονται με μία μόνο εταιρεία οδικής βοήθειας και η οποία έχει μετατρέψει τη δραστηριότητα σε άλλο ένα κλειστό επάγγελμα.

Η άρση αυτής της υποχρέωσης θα αποκαταστήσει ουσιαστικά το νόμο 3651, βάσει του οποίου τέθηκαν συγκεκριμένα ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια στους συνεργάτες οδικής βοήθειας, προκειμένου να τους δοθεί η άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος. 

Σε κάθε περίπτωση πάντως τα «εμπόδια» που υπάρχουν στην άσκηση της δραστηριότητας του επαγγέλματος της οδικής βοήθειας και το κατά πόσο θεωρείται κλειστό επάγγελμα, θα κριθεί οριστικά από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, μετά την παρέμβαση της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Σημειώνεται ότι ο νόμος εκτός από τη διάκριση σε αυτόνομες πανελλαδικές και μικτές επιχειρήσεις εισάγει μια σειρά ποσοτικά κριτήρια για την άσκηση της δραστηριότητας από τις εταιρείες του κλάδου, θέτοντας παράλληλα και αυστηρούς γεωγραφικούς περιορισμούς. 

Η ψήφιση του νόμου είχε θεωρηθεί από τις ευρωπαϊκές ασφαλιστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας ως αντικοινοτική, στο βαθμό που, όπως υποστήριζαν, υπερέβαινε τις διατάξεις της οδηγίας που ρύθμιζε θέματα οδικής βοήθειας και δημιουργούσε προβλήματα στην ομαλή λειτουργία του ανταγωνισμού.