Η αναξιοπιστία συνεχίζει να κάνει ζημιά

Τα προβλήματα στην οικονομία παραμένουν και η ανασφάλεια των πολιτών διογκώνεται. Η ασφαλιστική αγορά δεν είναι άμοιρη αυτής της διαπίστωσης και των εξελίξεων που τρέχουν. Χωρίς αμφιβολία βλάπτεται καθημερινά όλο και περισσότερο διότι παρά το γεγονός ότι η ανασφάλεια των πολιτών για ότι γύρω τους διογκώνεται αυτό δεν τους οδηγεί  σε αναζήτηση καταφυγίου στις ασφαλιστικές εταιρείες. 

Αυτό είναι το συμπέρασμα του μέχρι τώρα απολογισμού σχετικά με την εξέλιξη των καταστάσεων που εδώ και μήνες περιβάλλουν την ελληνική οικονομία και τους κλάδους που την συνθέτουν και επηρεάζουν και την κοινωνία. Η λογική περικοπής των «πάντων», η πρακτική της αφαίμαξης των εισοδημάτων, η εφαρμογή μέτρων που αυξάνουν τα κόστη ζωής, φτωχαίνουν τους πολίτες και προκαλούν ανισορροπία στην λειτουργία της αγοράς. 

Και το κυριότερο δε διαφαίνεται φως στο τούνελ ότι δηλαδή έρχεται έστω και με καθυστέρηση κάποια αλλαγή, κάποιο στίγμα ότι θα μπορέσουν η οικονομία, οι  επιχειρήσεις, οι πολίτες να αισθανθούν βέβαιοι για το μέλλον. Η επόμενη ημέρα είναι άγνωστη. 

Το κράτος και το πολιτικό σύστημα που θα μπορούσε να εγγυηθεί κάτι τέτοιο δεν αναλαμβάνει την ευθύνη να το πράξει επιβεβαιώνοντας ότι κανείς δεν παίρνει το ρίσκο να δώσει τα εχέγγυα για το τι πρόκειται να συμβεί το επόμενο διάστημα. 

Θεωρητικά οι συνθήκες αυτές είναι οι ιδανικές για να προβληματίσουν του πολίτες και να στραφούν στις ασφαλιστικές εταιρείες προκειμένου να διασφαλίσουν το μέλλον τους. Συνταξιοδοτικά, προγράμματα υγείας, σπουδές παιδιών, ανεργία, και αναρίθμητες επιλογές που θα μπορούσε ο καθένας να εξασφαλίσει το μέλλον του προσφέρονται στην αγορά. 

Ωστόσο τα στοιχεία που έρχονται από τις ασφαλιστικές εταιρείες δεν δείχνουν ότι οι πολίτες στρέφονται προς τις εταιρείες για να τα αναζητήσουν. Αυτό όσο και αν ερμηνεύεται από την μείωση της αγοραστικής δύναμης που έχουν υποστεί τα νοικοκυριά, δεν δικαιολογείται από μια ορθολογική αντιμετώπιση της καθημερινότητας. 

Θα έπρεπε δηλαδή να υπάρχει μια εμφανής τάση αναζήτησης από τους πολίτες ασφαλιστικών συμβολαίων που θα καλύπτουν κάποιες από τις «ανασφάλειές» τους. 

Εδώ αρχίζει να αναπτύσσεται και ο προβληματισμός. Επιβάλλεται μεγαλύτερη επικοινωνία, μεγαλύτερη προσπάθεια από την πλευρά των εταιρειών, με στόχο να αποδείξουν ότι προσφέρουν ασφάλεια. Αυτό είναι και το μυστικό για να κερδίσει η αγορά νέους πελάτες. Όσο και να έγιναν βήματα η αμφιβολία για την αξιοπιστία του κλάδου υπάρχει και χρειάζεται γρήγορες και έξυπνες κινήσεις για να εξαλειφθεί.  Το χαλί γλιστράει κάτω από τα πόδια…