Οι τεχνικές κινήσεις που διέσωσαν το Επικουρικό

«Επιτυχές crash test» χαρακτηρίζεται στον απολογισμό χρήσης του 2009, που παρουσιάζεται αύριο στην ετήσια τακτική γενική συνέλευση η προσπάθεια ανασυγκρότησης του Επικουρικού Κεφαλαίου, που ξεκίνησε το 2005 μέσα από μια σειρά πρωτοβουλίες, που στόχο είχαν την αναβάθμιση του τρόπου λειτουργίας του φορέα.

Αποτελεσματική λειτουργία, συνεχείς νομοθετικές παρεμβάσεις, ενεργοποίηση και ενδυνάμωση του ανθρώπινου δυναμικού, νέο
βελτιωμένο περιβάλλον εργασίας και κυρίως αποφασιστικότητα και επιθετική αντιμετώπιση των ζητημάτων ήταν, όπως επισημαίνει ο απερχόμενος πρόεδρος κ. Σπύρος Λευθεριώτης, οι πρωτοβουλίες που άλλαξαν τον Οργανισμό και διασφάλισαν το κύρος της ιδιωτικής ασφάλισης σε δύσκολος καιρούς. 

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά «πριν το 2005 το Επικουρικό διαχειρίζονταν υποθέσεις σαράντα τεσσάρων εταιρειών που ήταν υπό εκκαθάριση, αλλά καμιά εκκαθάριση δεν έκλεινε ποτέ. Οι εργαζόμενοι των εταιρειών που έκλεισαν δεν είχαν αποζημιωθεί και διεκδικούσαν δικαστικά τα δικαιώματά τους. 

Οι συνέπειες αυτής της κατάστασης θα άγγιζαν τα όρια της κοινωνικής κρίσης με απρόβλεπτες συνέπειες στο διάστημα 2005-2010 καθώς σε αυτά τα χρόνια είχαμε τις ανακλήσεις αδειών δεκατριών εταιριών με εξαιρετικά μεγάλο στόλο αυτοκίνητων. Αυτό είχε σαν συνέπεια δεκάδες χιλιάδες ζημιωθέντες, αγανακτισμένους εργαζόμενους που έχασαν την εργασία τους, τεράστια κόστη για αμοιβές και έξοδα εκκαθαρίσεων».

Η αντιμετώπιση της συγκυρίας απαιτούσε τη ριζική ανανέωση του οργανισμού και στο πλαίσιο αυτό πραγματική τομή στο θέμα της γρήγορης αποζημίωσης ήταν το θέμα της ένταξης στο Φιλικό Διακανονισμό, αρχικά ως ειδικό μέλος και στη συνέχεια ως πλήρης μέλος.

Η ανάκληση των αδειών έξι εταιρειών, καθώς και μίας έβδομης μέσα στο 2010, με μεγάλους στόλους αυτοκινήτων, θα είχε ωθήσει κυριολεκτικά στην κατάρρευση του Επικουρικού αν δεν είχαν συνδυαστεί οι βελτιωμένες ήδη υποδομές του με το αξιόλογο και δυναμικό ανθρώπινο δυναμικό και την ευέλικτη αντιμετώπιση της κατάστασης που δημιουργήθηκε. Σε αντίθεση με το απώτερο παρελθόν το Επικουρικό έδρασε γρήγορα, δυναμικά και αποφασιστικά με γνώμονα το συμφέρον των καταναλωτών και το κύρος της ασφαλιστικής αγοράς.

Η πρώτη σημαντική ενέργεια που επέτρεψε τη γρήγορη δρομολόγηση των διαδικασιών και την άμεση διεκπεραίωση πολλών υποθέσεων ήταν η απόφαση να πάρει το Επικουρικό τους φακέλους των εκκρεμών ζημιών πριν οριστούν οι εκκαθαριστές. Οι Επόπτες που ορίστηκαν από την ΕπΕΙΑ αποσφράγισαν τις εταιρείες σε συνεργασία με το Επικουρικό και έτσι η διεκπεραίωση άρχισε από τις πρώτες εβδομάδες, ενώ για τον ορισμό των εκκαθαριστών από το Πρωτοδικείο χρειάστηκε να περάσουν τέσσερις μήνες.

Οι εκκρεμείς ζημιές των εταιρειών συνολικά αγγίζουν τις 150.000 και η πρόβλεψη είναι ότι το συνολικό κόστος θα ξεπεράσει τα 700 εκατομμύρια ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά από την εξόφληση 200.000 αποζημιωθέντων, το ταμείο του Επικουρικού βρίσκεται στην ίδια θέση που βρισκόταν το 2005, χωρίς να έχει συναφθεί κανέναν απολύτως δάνειο. Οι στόχοι για το μέλλον, όπως τουλάχιστον προσδιορίζονται στον απολογισμό της προηγούμενης χρήσης είναι κρίσιμοι και προϋποθέτουν:

-Να δοθεί ιδιαίτερο βάρος στις αντασφαλιστικές συμβάσεις των εταιριών που κλείνουν.
-Να ενισχυθούν οι επανεισπράξεις
-Να δημιουργηθεί σύστημα αντικειμενοποιήσης των σωματικών βλαβών που θα μειώσει τις αδικίες, θα βελτιώσει το χρόνο αποζημίωσης και θα βοηθήσει στη σωστή αποθεματοποίηση,
-και κυρίως να συνεχιστεί η γρήγορη εξυπηρέτηση και η σωστή αποζημίωση των ζημιωθέντων.

Σημειώνεται ότι αύριο 7 Ιουλίου έχει προσδιοριστεί και η έκτακτη γενική συνέλευση για το διορισμό της νέας Διαχειριστικής Επιτροπής, αλλά λόγω της χρονικής σύμπτωσης των δύο γενικών συνελεύσεων, η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί την επόμενη εβδομάδα στις 14 Ιουλίου.