Αγορά παιχνιδιού: Ανοδική το 2009 σύμφωνα με την Icap

Αύξηση της τάξης του 6% παρουσίασαν οι πωλήσεις παιχνιδιών (παραδοσιακών και ηλεκτρονικών) μέσω των αλυσίδων καταστημάτων το 2009 σε σχέση με το 2008. Το μεγαλύτερο μερίδιο (περίπου 95%) καλύπτουν τα παραδοσιακά παιχνίδια. 

Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια πωλούνται κυρίως μέσω των αλυσίδων καταστημάτων πολυμέσων και ηλεκτρικών ειδών, η δε πορεία τους είναι ανοδική. Όσον αφορά τα είδη βρεφανάπτυξης αυτά διατίθενται τόσο μέσω αλυσίδων παιχνιδιών, όσο και μέσω εξειδικευμένων αλυσίδων καταστημάτων ειδών βρεφανάπτυξης. Οι τελευταίες σημειώνουν ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια. 

Ανοδική πορεία παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια οι πωλήσεις των αλυσίδων καταστημάτων παιχνιδιών, με μειούμενο ωστόσο ρυθμό το 2009- Οριακή κάμψη παρουσίασε η συνολική εγχώρια αγορά ειδών βρεφανάπτυξης μέσω αλυσίδων.

Κύριο χαρακτηριστικό του κλάδου της λιανικής πώλησης παιχνιδιών και ειδών βρεφανάπτυξης είναι η αυξανόμενη συγκέντρωση της αγοράς σε λίγες και μεγάλες αλυσίδες, με αποτέλεσμα τη σταδιακή συρρίκνωση του αριθμού των παραδοσιακών μεμονωμένων σημείων πώλησης και την περαιτέρω όξυνση του ανταγωνισμού. 

Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου η τάση αυτή οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στην τιμολογιακή πολιτική των αλυσίδων, στη διεύρυνση της ποικιλίας των προσφερόμενων προϊόντων, στη διαφημιστική προβολή τους και στην αυξανόμενη γεωγραφική επέκταση του δικτύου των καταστημάτων τους τα τελευταία χρόνια. 

Η εγχώρια αγορά των παιχνιδιών και βρεφικών ειδών ελέγχεται από λίγες μεγάλου κυρίως μεγέθους αλυσίδες. Οι εταιρείες αυτές, στην προσπάθειά τους να αυξήσουν τις συνολικές τους πωλήσεις επεκτείνονται στην πώληση ποικιλίας προϊόντων που έχουν άμεση σχέση με το παιδί και όχι μόνο. Κατά συνέπεια, έχουν προστεθεί στα καταστήματά τους ειδικά τμήματα ειδών βρεφανάπτυξης, εποχιακών προϊόντων, ειδών βιβλιοχαρτοπωλείου, κ.ά.