Η αποκέντρωση των εταιρειών στοιχίζει στα δίκτυα

Με σημαντική επιβάρυνση κόστους βρίσκονται αντιμέτωπα τα ανεξάρτητα γραφεία πωλήσεων από τη διαδικασία αποκέντρωσης που εφαρμόζουν οι ασφαλιστικές εταιρείες.

Το πέρασμα σημαντικών λειτουργιών υποστήριξης από τις κεντρικές υπηρεσίες στα δίκτυα πωλήσεων με στόχο την επίσπευση των διαδικασιών και την καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη, δημιουργεί νέα δεδομένα και ήδη πολλά γραφεία δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες απαιτήσεις που έχουν προκύψει.

Σύμφωνα με ανθρώπους από το χώρο της διαμεσολάβησης, οι εταιρείες έχουν μετακυλήσει μεγάλο όγκο διαχειριστικής δουλειάς στα γραφεία πωλήσεων. Πέρα από τα όποια θετικά στοιχεία αυτής της διαδικασίας (ταχύτητα, εξυπηρέτηση, κλπ), προκύπτει ταυτόχρονα σημαντικό κόστος που θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τα γραφεία, τα οποία χρειάζονται πλέον και υπαλληλικό προσωπικό που να διαθέτει εξειδίκευση, τις απαραίτητες πιστοποιήσεις, κλπ. Αναρωτιούνται δε, αν η διαδικασία αυτή αποσκοπεί περισσότερο στην καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη ή στη μετακύλιση του κόστους.

Το πρόβλημα αφορά κυρίως τα ανεξάρτητα γραφεία στο χώρο της διαμεσολάβησης, καθώς στο δίκτυο των εταιρειών (agency), η επικρατούσα λογική είναι το κόστος να καλύπτεται από τις ίδιες τις ασφαλιστικές.

Πρόκειται για ένα ακόμα στοιχείο που συνηγορεί στο ότι οδεύουμε προς πιο συγκεκτρωτικές δομές και σχήματα στο χώρο της διαμεσολάβησης με μεγαλύτερα και πιο καλά οργανωμένα γραφεία. Η εικόνα πολυκερματισμού στο χώρο της ανεξάρτητης διαμεσολάβησης, εξακολουθεί να χαρακτηρίζει την ελληνική αγορά. Δομή και τρόπος οργάνωσης όμως, που σε γενικό επίπεδο δε φαίνεται – εκτός κάποιων εξαιρέσεων -, να μπορεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις νέες αυτές απαιτήσεις.

Οι πιο συγκεντρωτικές δομές άλλωστε, αποτελούν όπως όλα δείχνουν, κοινό τόπο και προοπτική εξέλιξης σε όλο το φάσμα του ασφαλιστικού κλάδου, καθώς δε θα πρέπει να ξεχνάμε και τις επιπτώσεις από την εφαρμογή της οδηγίας Solvency 11, όπου το σχετικό χρονοδιάγραμμα αρχίζει να γίνεται πλέον πιεστικό.