Γ.Χατζηθεοδοσίου: «Ήμουν είμαι και θα είμαι ασφαλιστής»

“Ήμουν είμαι και θα είμαι ασφαλιστής” δηλώνει ο κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου χωρίς βέβαια να αποποιείται και την ευθύνη ανάπτυξης της επιχείρησης που εδώ και χρόνια τροφοδοτεί με τις ιδέες του, την στηρίζει, την εξελίσσει με ότι πιο σύγχρονο και πρωτοποριακό διακρίνει ο ίδιος ως στοιχείο που θα δώσει στην Mega Brokers δυναμική για το επόμενο άλμα. 

Μιλώντας στο IW αναφέρει ότι το τηλέφωνό του είναι ανοικτό στην διάθεση του κάθε πελάτη εκτιμώντας ότι η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ ασφαλιστή και ασφαλιζόμενου στηρίζεται στην αμεσότητα. Αποποιείται το επιχειρηματικό κέρδος ως το βασικό κίνητρο για την ανάπτυξη της δουλειάς του την οποία “πιστεύει” με σθένος, υπεραμύνεται όλων όσοι νομίζουν ότι το επάγγελμα των διαμεσολαβούντων φθίνει και τεκμηριώνει το πώς βλέπει ο ίδιος το μέλλον της Mega Brokers αλλά και της αγοράς.

iw:? Η σχέση σας με τις ασφαλιστικές εταιρείες πώς διαμορφώνεται;

“Ήμουν είμαι και θα είμαι ασφαλιστής” δηλώνει ο κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου χωρίς βέβαια να αποποιείται και την ευθύνη ανάπτυξης της επιχείρησης που εδώ και χρόνια τροφοδοτεί με τις ιδέες του, την στηρίζει, την εξελίσσει με ότι πιο σύγχρονο και πρωτοποριακό διακρίνει ο ίδιος ως στοιχείο που θα δώσει στην Mega Brokers δυναμική για το επόμενο άλμα. Μιλώντας στο IW αναφέρει ότι το τηλέφωνό του είναι ανοικτό στην διάθεση του κάθε πελάτη εκτιμώντας ότι η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ ασφαλιστή και ασφαλιζόμενου στηρίζεται στην αμεσότητα. Αποποιείται το επιχειρηματικό κέρδος ως το βασικό κίνητρο για την ανάπτυξη της δουλειάς του την οποία “πιστεύει” με σθένος, υπεραμύνεται όλων όσοι νομίζουν ότι το επάγγελμα των διαμεσολαβούντων φθίνει και τεκμηριώνει το πώς βλέπει ο ίδιος το μέλλον της Mega Brokers αλλά και της αγοράς.

iw:? Η σχέση σας με τις ασφαλιστικές εταιρείες πώς διαμορφώνεται;

Γ.Χ.: Πίστευα και πιστεύω ότι η σχέση που έχουμε ως ελεύθερο δίκτυο είναι πιο καλή πιο σταθερή εγγυάται καλύτερα τα εισοδήματά μας και βεβαίως δεν είναι τυχαίο ότι σήμερα παγκοσμίως είναι αποδεκτό ότι η δική μας αγορά -του ελεύθερου δικτύου των brokers – θα επιβιώσει καθώς αναλαμβάνουμε και όλο το ρίσκο. Οι εταιρείες δεν έχουν κανένα κόστος απέναντί μας. Δεν τους κοστίζουμε τίποτε. Αντίθετα τους προσφέρουμε μόνο κέρδη μικρά ή μεγάλα. 

iw:? Γιατί να έρθει κάποιος ασφαλιστής να συνεργαστεί με την εταιρεία σας;

Γ.Χ.: Ένας πράκτορας, ή ένας ασφαλιστικός σύμβουλος θα έπρεπε για να μπορέσει να εξυπηρετήσει το πελατολόγιό του να έχει ταυτόχρονα πολλές συμβάσεις με διάφορες εταιρείες. Συνεργαζόμενος με την Mega Brokers έχει στην ευχέρεια του 22 συμβάσεις. Και αυτό είναι σημαντικό διότι δεν έχει να παρακολουθήσει 22 διαφορετικούς “λογαριασμούς” όπως αν ήταν μόνος του. Εδώ έχει μόνο ένα «λογαριασμό» με την εταιρεία. Μάλιστα αυτός ο λογαριασμός του προσφέρεται μέσω ίντερνετ και συνεπώς μπορεί να παρακολουθεί σε 24ωρη βάση το πελατολόγιό του. Του δίνουμε κωδικό και έχει άμεση πρόσβαση. Δεύτερος λόγος για να επιλέξει την Mega Brokers είναι ότι εμείς έχουμε όλα τα τμήματα ασφαλειών άρα μπορούμε να του δώσουμε λύσεις στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό για οποιονδήποτε πελάτη για οποιαδήποτε ασφάλεια χρειάζεται. Μπορούμε να βρούμε στον συνεργάτη μας τη λύση όπου μόνος του δε μπορεί να τη βρει. Γι΄ αυτό και οργανώσαμε τέτοια μονάδα. 

Πέρα από αυτό όμως ο συνεργάτης στην Mega Brokers γίνεται μόνο πωλητής. Γιατί για κάθε πράγμα που τον αφορά τον εξυπηρετούμε εμείς. Δηλαδή από την κάλυψη του πελάτη του, την αποζημίωσή του, και επίσης τώρα τελευταία κάνουμε και την είσπραξη για λογαριασμό του. Αυτό θέλω να το τονίσω, διότι έχει σημασία. Για παράδειγμα ένας διαμεσολαβούντας που έχει παραγωγή μεγάλη χρειάζεται προσωπικό για να μπορέσει να την κάνει,  χρειάζεται εισπράκτορα. Όλα αυτά τα κάνει η Mega Brokers και έτσι ο επαγγελματίας συνεργάτης μας όποια προμήθεια παίρνει είναι για την τσέπη του.

iw:? Όταν κάποιος ενδιαφερόμενος έλθει στην επιχείρησή σας να ασφαλιστεί πώς τον αντιμετωπίζετε;

Γ.Χ.: Αυτόματα τον χρεώνουμε σε έναν συνεργάτη μας. Η Mega Brokers έχει προαποφασίσει ότι δεν έχει πελάτες αλλά συνεργάτες. Ο πελάτης έρχεται μέσα από τον συνεργάτη μας.

iw:? Είσαστε η μοναδική μεσιτική που κάνει αυτή τη δουλειά;

Γ.Χ.: Δεν γνωρίζω. Να ξεκαθαρίσω ότι δεν έχουμε retail. Δεν έχουμε ιδία παραγωγή και είναι κάτι το οποίο έχουμε δηλώσει στους συνεργάτες για να μη δημιουργούνται ανταγωνισμοί.

iw:? Τι θα λέγατε αυθόρμητα ότι προσφέρετε στους συνεργάτες σας;

Γ.Χ.: Έχουμε διάφορα πλεονεκτήματα. Για παράδειγμα εμείς σήμερα δίνουμε στον συνεργάτη μας την δυνατότητα να τιμολογεί αυτόματα στις 22 ασφαλιστικές εταιρείες με τις οποίες έχουμε συνεργασία. Δηλαδή μπορεί ο συνεργάτης μας από το κομπιούτερ του γραφείου του, να παίρνει τιμές να συγκρίνει και να εκδίδει αμέσως προσωρινό σήμα. Δηλαδή διευκολύνουμε την εργασία του. Στον κλάδο πυρός του δίνουμε τη δυνατότητα να βρει μεταξύ 20 εταιρειών το συμβόλαιο που ταιριάζει στον πελάτη του. Στον κλάδο ζωής έχουμε συνεργασία με 10 εταιρείες. 

Στον κλάδο αστικής ευθύνης δημιουργήσαμε το καλύτερο συμβόλαιο στην αγορά με τα μικρότερα ασφάλιστρα για το ίδιο συμβόλαιο του συνεργάτη. Στον κλάδο των ομαδικών έχουμε κάνει συμβόλαιο για τον ίδιο τον συνεργάτη να ασφαλίζει με μικρό τίμημα τον εαυτό του και μερικές φορές κάτω από κίνητρα το δίνουμε και δωρεάν. Με λίγα λόγια έχουμε ένα πακέτο υπηρεσιών για να μπορεί να τα κάνει όλα και κυριότερο ο συνεργάτης μας είναι μόνο πωλητής. 

Το όποιο έσοδό του είναι καθαρό. Δεν εμπλέκεται στην λογική της οργάνωσης που θεωρούμε ότι έχουμε απ΄ τις καλύτερες στην Ελλάδα και αυτό δεν είναι στα λόγια. Η Mega Brokers με ένα τζίρο που ξεπερνάει τα 32 εκατ. ευρώ, έχει τη δυνατότητα να πληρώνει όλες τις εταιρείες το αργότερο εντός δύο μηνών. 

Αυτό είναι μεγάλο πλεονέκτημα. Επίσης δίνουμε τη δυνατότητα στους συνεργάτες μας για να αποδείξουμε την αξιοπιστία μας να πληρώνει και μόνος του τις εταιρείες. Αυτό το κάνουμε αποκλειστικά εμείς ως Mega Brokers στην Ελλάδα. Δηλαδή λέμε  στον συνεργάτη μας ότι «μπορείς να πληρώσεις τον λογαριασμό που έχεις στην εταιρεία απευθείας». Εμείς του παρέχουμε υπηρεσίες και πληρωνόμαστε γι΄ αυτές. Το ότι καταφέραμε τη χρονιά που πέρασε να πάρουμε στην Εθνική Ασφαλιστική και την Interamerican την πρώτη θέση πάνω και από το Bancassurance και τους συνεργάτες των εταιρειών ήταν ένα κατόρθωμα που μόνο με ένα πολύ αξιόμαχο και πολύ λαμπρό δίκτυο με 300 συνεργάτες εκ των οποίων το 90% είναι στην Αθήνα, θα μπορούσαμε να το πετύχουμε.

iw:? Σε ποιόν κλάδο πήρατε την «πρωτιά»;

Γ.Χ.: Την επιτυχία αυτή δεν την είχαμε μόνο σε ένα κλάδο. Την κερδίσαμε για το αυτοκίνητο, αλλά και στον κλάδο Ζωής και στον Πυρός και στα Δάνεια. Βγήκαμε πρώτοι σε όλους τους κλάδους. Μπορούμε επίσης να πούμε με καμάρι ότι έχουμε ασφαλισμένα όλα τα περισσότερα αιολικά πάρκα της Ελλάδας. 

iw:? Γιατί ήλθαν σε εσάς;

Γ.Χ.: Είναι πιστεύω η αξιοπιστία που έχει δημιουργήσει η Mega Brokers μετά από 20 χρόνια παρουσίας στην αγορά. Έχουμε δημιουργήσει έναν τρόπο λειτουργίας που αποδεικνύουμε στον πελάτη ότι είμαστε στο πλευρό του τη στιγμή που μας χρειάζεται. Έχουμε διαμορφώσει μια καθαρή σχέση μαζί του, του παρέχουμε  ένα πολύ υψηλό σέρβις. Οι πελάτης μας και οι και ο συνεργάτες μας απολαμβάνουν υπηρεσίες που δεν ξέρω πόσοι έχουν την δυνατότητα να τους προσφέρουν. Εμείς θα του πάμε την αποζημίωση, το συμβόλαιο όπου θέλει, εμείς να ασχοληθούμε μαζί του και να βρούμε στην αγορά την καλύτερη σχέση τιμής και προϊόντος.

iw:? Ποιοι ασχολούνται με αυτά;

Γ.Χ.: Τα στελέχη που έχουμε στην εταιρεία. Ένα μεγάλο μέρος της δραστηριότητάς μας που είναι οι τιμολογημένοι κίνδυνοι, τους έχουμε κάνει μέσω τεχνολογίας απλούς και προσιτούς. Για παράδειγμα: εμείς έχουμε πάψει να καταχωρούμε εδώ και πέντε χρόνια όλες τις πράξεις που αφορούν τον κλάδο αυτοκινήτου. Γίνονται αυτόματα. Τόσο από τις εταιρείες ως εισερχόμενα στοιχεία ως και τον συνεργάτη. Επομένως ένα μεγάλο μέρος από αυτό που αποκαλούμε δουλειές τιμολογημένες γίνονται με ένα πάρα πολύ εύκολο και γρήγορο τρόπο. Έτσι αιτιολογείται και το πώς με μια παραγωγή στον κλάδο αυτοκινήτου 20 εκατομμυρίων ευρώ, το προσωπικό μας δεν ξεπερνάει τα 8 άτομα.

iw:? Πως το καταφέρατε;

Γ.Χ.: Αναπτύσσοντας πολύ υψηλές τεχνολογίες για εμάς και τους συνεργάτες μας. Να επισημάνω ότι έχοντας 300 συνεργάτες τα τηλέφωνα δεν χτυπούν πολύ. Αυτό έγινε διότι δώσαμε στους ανθρώπους μας τη δυνατότητα από το γραφείο τους να εργάζονται μόνοι τους με αυτονομία.

iw:? Γιατί ένας ενδιαφερόμενος να ασφαλίσει την επιχείρησή του ή το σπίτι του μέσω της Mega Brokers και να μην πάει απευθείας στην ασφαλιστική;

Γ.Χ.: Το ερώτημα αυτό είναι λυμένο εδώ και δεκαετίες. Αν ήταν τόσο απλό δε θα είχαμε καμία χρησιμότητα εμείς ως κλάδος. Ο πελάτης χρειάζεται όλους εμάς γατί για εμάς είναι ο μοναδικός μας πελάτης. Θα ασχοληθούμε με την ασφάλειά του, με τη ζημιά του, είμαστε 24 ώρες στο πλευρό του. Άρα αυτό σημαίνει ότι του προσφέρουμε σημαντική και χρήσιμη υπηρεσία. Ιδιαίτερα δε την ώρα της επέλευσης του κινδύνου η παρουσία μας είναι πολύ σημαντική. 

Εκεί αποδεικνύουμε την χρησιμότητά μας. Αν αυτό ήταν λυμένο τότε δε θα υπήρχε η ανάγκη σε όλο τον κόσμο για διαμεσολαβητές. Η διαμεσολάβησή μας προσφέρει λαμπρές υπηρεσίες. Αξίζει τον κόπο να σας πω ότι μόνο η Mega Brokers τη χρονιά που πέρασε έδωσε πάνω από 7 χιλιάδες αποζημιώσεις που ξεπέρασαν τα 15 εκατ. ευρώ. Αυτό είναι μια πολύ μεγάλη δραστηριότητα. 

Το έργο μας είναι και πολλαπλό και μεγάλο. Οποιαδήποτε εταιρεία θέλει την ασφάλεια γρήγορα στα χέρια της και την προσφέρουμε. Εμείς δίνουμε την δυνατότητα μέσω τεχνολογίας -ίντερνετ- να μπορεί να την πάρει την ίδια στιγμή στο γραφείο του (και ο συνεργάτης μας και ο πελάτης μας). Είναι υπηρεσίες που δεν μπορεί εύκολα να τις προσφέρει μια ασφαλιστική εταιρεία και γι΄αυτό είμαστε και θα είμαστε πάντα χρήσιμοι.

iw:? Δεν πιστεύετε ότι η διαμεσολάβηση περιορίζεται;

Γ.Χ.: Αυτό είναι θεώρημα των εταιρειών για να μπορέσουν να πιέζουν του διαμεσολαβούντες ώστε να μειώσουν την αξία τους. Δεν υπάρχει χώρα πολιτισμένη σε όλο τον κόσμο όπου συρρικνώθηκε ο χώρος των διαμεσολαβούντων. Αντίθετα ο αριθμός μας αυξάνεται. Θα μπορούσα να συμφωνήσω ότι θα πρέπει να είναι επαγγελματίες με γνώσεις, καθώς στο παρελθόν υπήρχε κάποιο ζήτημα αλλά σήμερα μετά την θέσπιση των εξετάσεων έχει εξαλειφθεί. 

Υπάρχουμε διότι είμαστε χρήσιμοι στην κοινωνία και προσφέρουμε στην δουλειά μας. Να σας πώς και κάτι άλλο. Ο επαγγελματίας ασφαλιστής δεν είναι τυχαίο ότι δε χάνει εύκολα τον πελάτη του. Και αυτό διότι του προσφέρει υπηρεσίες χρήσιμες που γίνονται αντιληπτές. Είναι μια αυταπάτη πολλών εταιρειών να πουλάνε εκφοβισμό στους διαμεσολαβούντες.

iw:? Οι προμήθειές σας είναι υψηλές;
 
Γ.Χ.: Σε άλλες χώρες οι διαμεσολαβούντες είναι καλύτερα αμειβόμενοι απ΄ ότι εμείς. Και κάτι άλλο. Η μείωση των προμηθειών που ακούγεται συχνά. Είναι μια δεύτερη φημολογία. Οι προμήθειες στην Ελλάδα δεν είναι μεγάλες. Εμείς αμειβόμαστε στον κλάδο αυτοκινήτου στο 65% του συμβολαίου. Το δικαίωμα συμβολαίου που εισπράττουν οι εταιρείες που σήμερα είναι 25-30% και η προμήθειά μας είναι μεγάλη στο 67%. 

Εγώ προτείνω ας κάνουμε την προμήθειά μας στα μικτά και ας γίνει προμήθεια Αμερικής ή Γερμανίας. Και αποδεικνύεται εύκολα ότι αυτό είναι μια αυταπάτη. Οι εταιρείες που έρχονται σήμερα στην Ελλάδα οι ξένες. Γιατί προσφέρουν τόσο υψηλές προμήθειες όπως χαρακτηρίζουν κάποιοι τις προμήθειες των διαμεσολαβούντων. Άλλο πράγμα να γίνει η αγορά μας επαγγελματική και σοβαρή και άλλο να λέγονται πράγματα που δεν υπάρχουν. Το μεγαλύτερο μέρος των διαμεσολαβούντων είναι εργαζόμενοι. Αν τα εναλλακτικά δίκτυα ήταν τόσο εύκολο ώστε να υποσκελίσουν τους διαμεσολαβητές τότε οι εταιρείες θα το είχαν κάνει. Δεν το κάνουν διότι δεν μπορούν.

iw:? Τη θεωρία ότι το ίντερνετ απειλεί την εργασία σας πως την σχολιάζετε;

Γ.Χ.: Συχνά αναφέρεται ότι το ίντερνετ μπορεί να πάρει μέρος από την δουλειά των διαμεσολαβούντων. Να τονίσω ότι στην καλύτερη περίπτωση  σε όλο τον κόσμο η διείσδυση του ίντερνετ ανέρχεται σε ποσοστό 5% ενώ η τάση είναι μειούμενη.

iw:? Οι στόχοι για το 2010; Θα αλλάξετε κάτι;

Γ.Χ.: Δεν έχουμε ποτέ στόχο την παραγωγή. Δεν λεω ότι δεν μας ενδιαφέρει. Αυτό που μας νοιάζει πρωτίστως, είναι να εφαρμόζουμε κάτι καινούργιο. Καινοτομίες. Το 2010 επιμένουμε ότι όλες οι καινοτομίες μας είναι στη βάση της τεχνολογίας. Θέλουμε να προσφέρουμε γρήγορες υπηρεσίες και φιλοδοξούμε πολύ γρήγορα να μπορεί ο συνεργάτης μας και ο πελάτης μας να μπορεί να πάρει όλους τους τιμολογημένους κινδύνους από το σπίτι του. Να μπορεί με το πάτημα ενός κουμπιού να παίρνει συμβόλαιο, είτε αυτοκινήτου, είτε πυρός, είτε ζωής από το σπίτι του εκτυπωμένο. 

Ο συνεργάτης μας να έχει τα πάντα στο γραφείο του. Να μπορεί να το πληρώνει με διάφορους τρόπους. Προσοχή. Δεν υποβαθμίζουμε τον συνεργάτη μας. Όπως επίσης δεν απαλλάσσουμε τον εαυτό μας από τις άλλες υπηρεσίες. Θέλουμε να γίνουμε πολύ γρήγοροι στις ταχύτητες που απαιτούνται για να έχει ο πελάτης το συμβόλαιο στα χέρια του. Ότι μπορεί να γίνει μέσω ίντερνετ θα γίνεται. Ο ασφαλιστικός σύμβουλος θα προσφέρει πραγματική υπηρεσία. Δεν είναι καλό οι ασφαλιστές να ανακατεύονται με το χρήμα. Εμείς θέλουμε η αναφορά του συνεργάτη μας να είναι μόνο στην εξυπηρέτηση του πελάτη.

iw:? «Χρεώνετε» στον εαυτό σας την συνολική εξέλιξη της Mega Brokers;

Γ.Χ.: Η εταιρεία μας έχει 3-4 στελέχη που μαζί τους φθάσαμε εδώ. Εγώ έχω έννοια να φέρω τις νέες επενδύσεις, τα νέα προϊόντα, τις νέες τεχνολογίες. Πάντως, ότι έγινε στην εταιρεία μας αποτελεί συνολική προσπάθεια και οφείλεται στη βοήθεια και των στελεχών, των συνεργατών, και του προσωπικού και είμαι περήφανος που είμαστε μαζί. Δε θα μπορούσε η Mega Brokers να φτάσει μέχρι εδώ με τις σκέψεις μου και τις ιδέες μου.