Οι συμπληρωματικές καλύψεις και η σημασία τους

Οι συμπληρωματικές καλύψεις είναι ιδιαίτερα μεγάλης σημασίας για την ολοκληρωμένη κάλυψη των αναγκών ενός πελάτη κατά κύριο λόγο σε ότι αφορά την προστασία της περιουσίας, την περίθαλψη, την απώλεια εισοδήματος αλλά και την ανικανότητα.

Επίσης, οι συμπληρωματικές καλύψεις τις οποίες παρέχουν οι ασφαλιστικές εταιρείες, καλύπτουν κάθε ενδεχόμενη ασφαλιστική ανάγκη του σύγχρονου Έλληνα και συνεπώς «συμπληρώνουν» την κάλυψη των ασφαλιστικών του αναγκών. 

Το κόστος εξαρτάται από την πολιτική και τα περιθώρια της κάθε εταιρείας που το προσφέρει αλλά και το ύψος της παρεχόμενης κάλυψης. Συνεπώς υπάρχουν διαφορετικές καλύψεις με διαφορετικά κεφάλαια πρακτικά για όλα τα εισοδήματα.

Είναι δε, τόσο μεγάλη η γκάμα των συμπληρωματικών καλύψεων που η ενδεχόμενη ένταξή τους σε ένα πρόγραμμα βασικής ασφάλειας δεν θα δίνει τη δυνατότητα στον πελάτη να επιλέγει αυτή την κάλυψη την οποία αυτός κρίνει αναγκαία και που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του.

Παρόλα αυτά υπάρχουν καλύψεις, για παράδειγμα απαλλαγή ασφαλίστρων, που ουσιαστικά δίνονται σχεδόν πάντα με μια βασική ασφάλιση ζωής, και συνεπώς θα μπορούσε να «πακετοποιηθεί». Μια τέτοια λογική όμως θα καθιστούμε λιγότερο ευέλικτο το ασφαλιστικό προϊόν.

Η εταιρεία δίνει έμφαση στην προώθηση όλων των καλύψεων (βασικών και συμπληρωματικών) με την προϋπόθεση ότι προσφέρουν όφελος στον πελάτη και παράλληλα το αποτέλεσμα τους για την εταιρία είναι θετικό. Είναι πάντως γνωστό ότι οι βασικές καλύψεις είναι σε μακροχρόνια βάση περισσότερο κερδοφόρες από τις συμπληρωματικές.
 
Τα ασφάλιστρα ειδικότερα, των συμπληρωματικών καλύψεων ζωής ατομικών συμβολαίων για το πρώτο τετράμηνο του 2010 ανέρχονται σε περίπου 3,5 εκατ. ευρώ και αποτελούν το 20% της συνολικής παραγωγής περιοδικού ασφαλίστρου (ατομικών συμβολαίων) της εταιρείας Ζωής.

Πιστεύω πως τα δίκτυα πωλήσεων πωλούν τα προγράμματα που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών τους. Σε περίπτωση όμως που μεταξύ δύο παρεμφερών προγραμμάτων η αμοιβή είναι μεγαλύτερη στο ένα από αυτά, το ύψος της αμοιβής αυτής ενδεχομένως θα επηρεάσει την επιλογή της πρότασης προς τον πελάτη.