Frigοglass: Στόχος η γεωγραφικά ισορροπημένη ανάπτυξη το 2010

Αύξηση  κατά 42,4%, σημείωσαν οι πωλήσεις πρώτου τριμήνου της Frigoglass και έφτασαν τα 91,4 εκατ. ευρώ, ενώ το μικτό της κέρδος αυξήθηκε κατά 161,6%. Επίσης η εταιρεία κατάφερε να μειώσει σε αυτό το διάστημα τα λειτουργικά της έξοδα κατά 11,8%. Η διοίκηση της εταιρείας αναμένει ακόμα καλύτερο το δεύτερο τρίμηνο, ενώ βελτιωμένο σε σχέση με πέρυσι αναμένεται να είναι για όλο το έτος  και το cash flow της εταιρείας.       

Οι συνεχώς αναπτυσσόμενες, (για την Frigoglass αλλά και τον κλάδο γενικότερα),  αγορές της Ασίας της Αμερικής και της Ανατ. Ευρώπης φέρουν την κύρια «ευθύνη» για την βελτιούμενη εικόνα των μεγεθών τόσο κατά τη διάρκεια του φετινού πρώτου τριμήνου όσο και του τέταρτου τριμήνου του 2009. Στην Ασία η ανάπτυξη της Frigoglass έφτασε πέρυσι το 74% ενώ στις ΗΠΑ όπου το μέγεθος της αγοράς φτάνει τα 400 εκατ. ευρώ  στόχος είναι να τριπλασιάσει το υφιστάμενο μερίδιο της και να φτάσει το 20%.

Γενικά το 2010 θα είναι για την εταιρεία, χρονιά επενδύσεων σε καινούρια προϊόντα, και ανάπτυξης σε αγορές με στρατηγικό χαρακτήρα, ενώ σημαντικό βάρος θα δοθεί και στην προσπάθεια βελτιστοποίησης των παραγωγικών μονάδων. Το τελευταίο θα γίνει με αύξηση του capacity στα εργοστάσια της Ασίας, καθώς και με την αύξηση της παραγωγής στις μονάδες της Ρωσίας της Ρουμανίας και της Τουρκίας.    

Η συνεισφορά της ελληνικής αγοράς στα αποτελέσματα της Frigoglass είναι πλέον πολύ μικρή και βαίνει συνεχώς μειούμενη με αποτέλεσμα να έχει φτάσει σε ποσοστό το 4-5%. Αυτό όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς είναι πολύ σημαντικό στοιχείο για την εταιρεία καθώς έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η οικονομική κατάσταση στη χώρα μας οι απώλειες που ενδεχομένως θα έχει η Frigoglass από την περαιτέρω επιδείνωση της εγχώριας αγοράς θα είναι σχεδόν μηδαμινές. Το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας για το 2010 φτάνει τα 25 εκατ. ευρώ και το ίδιο ποσό αναμένεται να δαπανηθεί για επενδύσεις το 2011. Στρατηγικός στόχος της εταιρείας είναι να φτάσει σε παγκόσμιο επίπεδο να κατέχει μερίδιο 30% από 19,9% που είναι σήμερα. Μάλιστα αν αφαιρεθούν οι αγορές της Κίνας και των ΗΠΑ το μερίδιο της βρίσκεται ήδη στα επίπεδα του 30%.