Ταμεία ακόμα και ναοί μεταξύ των πελατών της Ασπίς Πρόνοια

Διευρύνεται ο κύκλος των χαμένων πελατών στην Ασπίς Πρόνοια, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες  νομικά πρόσωπα, μεταξύ αυτών κάποια Ταμεία, ακόμα και ιεροί ναοί είχαν συνάψει επενδυτικά συμβόλαια με την εταιρεία.

Το συνολικό ποσό αυτών των τοποθετήσεων εκτιμάται ότι ανέρχεται σε 25 εκατ. ευρώ. Υπολογίζεται επίσης, από τη διαδικασία του ελέγχου, ότι περίπου το 10% των ασφαλιστηρίων τύπου Asset, έχει συναφθεί με νομικά πρόσωπα.

Πρόκειται για ιδιαίτερα σοβαρό πρόβλημα, με νομικού χαρακτήρα κατ’ αρχήν διάσταση: Η συμμετοχή στα επενδυτικά προγράμματα ασφαλιστικών εταιριών (όπως και στην περίπτωση των Ασπίς Asset), πραγματοποιείται με τη σύναψη ασφαλιστηρίων συμβολαίων. 

Στην προκειμένη περίπτωση όμως, το γεγονός ότι ο αντισυμβαλλόμενος δεν είναι φυσικό, αλλά νομικό πρόσωπο, θέτει ζήτημα εγκυρότητας αυτών των συμβολαίων.

Το θέμα θα έχει νομική συνέχεια όπως είναι αναμενόμενο. Εντούτοις, ως πρώτη προσέγγιση θα λέγαμε, ότι η περίπτωση μη εγκυρότητας σημαίνει ότι δε μπορεί να τεκμηριωθεί κατά συνέπεια και απαίτηση αποκατάστασης από το προϊόν της εκκαθάρισης. Επομένως τι θα γίνει με αυτά τα χρήματα;

Η δεύτερη βέβαια διάσταση, έχει σχέση με την ανάγκη διερεύνησης για το ποιοι συμμετείχαν, ποιοι αποφάσισαν και με ποιο τρόπο για να γίνουν αυτές οι τοποθετήσεις, από τη στιγμή που πρόκειται για χρήματα και περιουσίες που δεν είναι ατομικού αλλά συλλογικού χαρακτήρα.
 
Λήφθηκαν δηλαδή αποφάσεις, επ’ ονόματι κάποιων υψηλών αποδόσεων που αυτά τα προγράμματα «έταζαν», μεν, αλλά που όλοι ήξεραν ότι δεν «έβγαιναν» με τίποτα από την πορεία και τα δεδομένα των αγορών.

Όσο προχωρά ο έλεγχος προκύπτουν και άλλα θέματα. Όπως στην περίπτωση της διασταύρωσης λογαριασμών εταιρίας και φυσικών προσώπων. 

Προκύπτει για παράδειγμα, ότι τρία φυσικά πρόσωπα χρωστούν στην Ασπίς περίπου 11 εκατ. ευρώ, ως πίστωση για αγορά μετοχών. Πρόκειται για χρήματα που αποτελούν περιουσιακό στοιχείο της εταιρίας και ως τέτοια, είναι επόμενο ότι είναι απαιτητά.

Όλα αυτά πιθανότατα σημαίνουν, πέραν των άλλων, χρονική καθυστέρηση. Μη ξεχνάμε όμως ότι έχουν περάσει ήδη πάνω από εφτά μήνες από το κλείσιμο της Ασπίς και όλα τα μέτωπα είναι ανοιχτά. 

Σε θέματα δε, όπως οι αποζημιώσεις των εργαζομένων και όλα τα θέματα που αφορούν τους ασφαλισμένους, η ανάγκη να δοθούν το ταχύτερο απαντήσεις και λύσεις, είναι επιτακτική.