Οι οδηγίες της Aviva για την ηφαιστειακή σκόνη

Η μεγαλύτερη ασφαλιστική εταιρία του Ηνωμένου Βασιλείου σε μία προσπάθεια να αποσαφηνίσει τη θέση της σχετικά με την αναστάτωση που δημιούργησε η δραστηριότητα του ηφαιστείου, εξέδωσε τις ακόλουθες οδηγίες σχετικά με την ασφαλιστική πολιτική για το εν λόγω γεγονός:

«Μπορεί ο κόσμος να μπερδεύεται σχετικά με το ποιος είναι υπεύθυνος για τις οικονομικές ζημίες που δημιουργούνται από ακυρώσεις ή καθυστερήσεις πτήσεων. Κατά γενικό κανόνα, η αεροπορική σας εταιρεία ή ο ταξιδιωτικός σας αερομεταφορέας είναι υπεύθυνοι προκειμένου να μεταβείτε στον προορισμό των διακοπών σας και να επιστρέψετε από αυτόν, επομένως αρχικά η συμβουλή είναι να απευθυνθείτε σε αυτούς. 

Αν η πτήση σας ακυρωθεί, η αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να σας παράσχει την επιστροφή του κόστους του εισιτηρίου ή να σας προσφέρει εναλλακτική πτήση, είτε να σας μεταφέρει πίσω στο αρχικό σημείο αναχώρησης ή στον τελικό προορισμό σας. 

Ανάλογα με τον προορισμό σας, εάν η πτήση σας καθυστερήσει για περισσότερο από δύο ώρες, η αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να σας παρέχει «δικαιώματα» όπως δωρεάν γεύματα και αναψυκτικά με την προϋπόθεση ότι κάνατε check-in εγκαίρως για την πτήση.

Αν έχει καθυστερήσει η προγραμματισμένη αναχώρηση της διεθνούς πτήσης σας, ή μεταφοράς σας με πλοίο ή τρένο εξαιτίας της ηφαιστειακής στάχτης αυτό δεν θα έπρεπε κανονικά να καλύπτεται από την ταξιδιωτική ασφάλιση, δεδομένου ότι δεν είναι ένας συνηθισμένος ασφαλίσιμος κίνδυνος που προκαλεί καθυστερημένη αναχώρηση ή η ακύρωση. 

Η Aviva, ωστόσο, όταν δεν είστε σε θέση να ανακτήσετε το κόστος από τον φορέα παροχής του ταξιδιού σας, εξετάζει το ενδεχόμενο επιδόματος καθυστέρησης αναχώρησης για κάθε πλήρες χρονικό διάστημα 12 ωρών που η πτήση καθυστερεί, ως χειρονομία καλής θέλησης

Ομοίως, εάν η πτήση έχει καθυστερήσει για περισσότερο από 24 ώρες και επιλέξετε να εγκαταλείψετε το ταξίδι σας στο εξωτερικό από το Ηνωμένο Βασίλειο, θα σας επιστραφεί το κόστος των ταξιδιωτικών υπηρεσιών και διαμονής που δεν χρησιμοποιήσατε. Όλοι οι πελάτες που ταξιδεύουν για επιχειρηματικούς λόγους θα πρέπει να απευθυνθούν στον ασφαλιστικό τους διαμεσολαβητή, καθώς μπορεί να ισχύουν διαφορετικοί παράγοντες».