Η εξαγορά της Alico θα επιταχύνει την αναπτυξιακή πορεία της MetLife

Don Gallagher, CEO, MetLife Europe

Συνέντευξη στην Ευγενία Τζώρτζη

Τη στρατηγική και τις αλλαγές στο επιχειρησιακό πλάνο της MetLife, μετά την εξαγορά της Alico, αναλύει σε συνέντευξή του στο iw ο κ. Don Gallagher, ενώ ιδιαίτερη αναφορά κάνει και για την ελληνική αγορά.

iw? Αλλάζει η στρατηγική της Metlife μετά την ανακοίνωση εξαγοράς της Alico;

D.G.: Όχι δεν υπάρχει καμία αλλαγή. Απλά θα επιταχύνει την παγκόσμια αναπτυξιακή στρατηγική της MetLife που είναι να καταστεί εκ των μεγαλύτερων και πιο διαφοροποιημένων εταιριών στον κλάδο ασφάλισης Ζωής και στα Ομαδικά προγράμματα διεθνώς. 

iw? Ποια είναι τα πλεονεκτήματα που αναμένει η MetLife στην ευρωπαϊκή αγορά, ως αποτέλεσμα της εξαγοράς; 

D.G.: Ουσιαστικά η εξαγορά της Alico προωθεί την ήδη σημαντική παρουσία που έχει ο όμιλος στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης, όπως αυτές του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Γαλλίας, της Ισπανίας και της Πορτογαλίας. 

Παράλληλα μας προάγει στη θέση του ηγέτη στις πολλά υποσχόμενες και γοργά αναπτυσσόμενες αγορές στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη όπως αυτές της Πολωνίας, Ρωσίας, Λεττονίας, Λιθουανίας, Ρουμανίας, Ουγγαρίας, Βουλγαρίας, Σερβίας, Σλοβακίας, Τσεχίας, Κύπρου και Ελλάδας.

iw? Ποια είναι τα πλάνα της MetLife ειδικότερα για την ελληνική αγορά;

D.G.: Μέχρι το τέλος του έτους θα λειτουργούμε ως δύο διαφορετικές εταιρικές οντότητες. Όσο προχωρούν οι διαδικασίες για την ενοποίηση των δύο εταιριών, θα προσδιορίσουμε τον τρόπο που θα γίνει καλύτερα η ενοποίηση αυτή αλλά και η οργάνωση των δραστηριοτήτων μας σε όλες τις αγορές που δραστηριοποιούμαστε, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. 

Στις περισσότερες χώρες που λειτουργούμε, οι δραστηριότητές μας είναι πολύ συμπληρωματικές και θα πρέπει να οδηγήσουν σε μεγαλύτερα μερίδια αγοράς.

iw? Σε ποιο βαθμό η Ελλάδα θα διατηρήσει τον κεντρικό ρόλο που διαδραματίζει καθώς εποπτεύει 13 χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και σε ποιες αγορές ειδικότερα θα δοθεί έμφαση;

D.G.: Η Ελλάδα θα συνεχίσει να είναι μια από τις αγορές κλειδιά για την ανάπτυξη της MetLife.

iw? Ποια προϊόντα μπορούν να προστεθούν στο χαρτοφυλάκιο έτσι ώστε να αποτελέσουν την κινητήρια δύναμη για την επέκταση της MetLife στην Ευρώπη;

D.G.: Η MetLife μετά την ενοποίησή της με την Alico θα διαθέτει μια από τις πλέον ευρύτατα προιοντικές γκάμες στην ασφαλιστική βιομηχανία, με βάθος στον τομέα της εμπειρίας αλλά και στα κανάλια διανομής, έτσι ώστε θα είμαστε σε θέση να λανσάρουμε νέα προϊόντα στις αγορές που δραστηριοποιούμαστε. Θα προχωρούσε σε εκτενείς έρευνες αγοράς προκειμένου να αποφασίσουμε ποια προϊόντα θα λανσάρουμε σε κάθε αγορά ξεχωριστά.

iw?Σε ποιο βαθμό η εξαγορά της Alico θα επηρεάσει τις άλλες συνεργασίες που υπάρχουν όπως αυτή με την International Life με την MetlLife για την πώληση του προϊόντος unit-linked Auvida, αλλά και τη συνεργασία της Alico με την Εθνική στη Βουλγαρία;

D.G.: Από τώρα και μέχρι την ολοκλήρωση της ενοποίησης, δε θα υπάρξουν αλλαγές λόγω της εξαγοράς. Θεωρούμε ότι αυτός ο συνδυασμός είναι προς το συμφέρον τόσο των μετόχων μας αλλά και των συνεργατών μας. 

Όσο προχωρούν οι διαδικασίες της ενοποίησης, θα ενημερώσουμε τις εταιρίες με τις οποίες συνεργαζόμαστε για το πως η νέα εταιρική οντότητα που θα δημιουργηθεί θα μπορεί να προσφέρει επιπλέον αξία στις ήδη υπάρχουσες εμπορικές συμφωνίες.