Επί τάπητος στο Υπουργικό Συμβούλιο το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων

Σε προσεχή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, μάλλον την ερχόμενη εβδομάδα, αναμένεται να εξετασθεί το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων.

Μια από τις πλέον βασικές αρχές του προγράμματος είναι πως «υποδομές και δίκτυα παραμένουν υπό δημόσιο έλεγχο», όπως επίσης και πως «σε όποιον τομέα αποχωρεί πλήρως το Δημόσιο, θα δημιουργείται μια νέα ρυθμιστική αρχή». 

Πέραν των εσόδων που θα συμβάλουν στη μείωση του δημοσίου χρέους, σημαντικές κρίνονται και οι επιπτώσεις στο εξίσου κρίσιμο μέτωπο του ελλείμματος.

Δεδομένου ότι ενδεχόμενη αποκρατικοποίηση του ΟΣΕ προσκρούει στον κανόνα περί δικτύων και υποδομών, η εισήγηση που θα τεθεί προς έγκριση στο Υπουργικό Συμβούλιο αφορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ -τη διαχείριση δηλαδή- με είσοδο στρατηγικού επενδυτή που θα αναλάβει και το μάνατζμεντ. 

Παράλληλα θα προωθηθεί και η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ ξεκινώντας από την παραχώρηση σε ιδιώτες, για εμπορική εκμετάλλευση και ανάπτυξη, των σταθμών Λαρίσης και Θεσσαλονίκης.

Η πώληση των καζίνων, της Λάρκο και η περαιτέρω μετοχοποίηση της ΕΥΑΘ και της ΕΥΔΑΠ σε συνδυασμό με την παραχώρηση του μάνατζμεντ εκτιμάται ότι μπορούν να προωθηθούν άμεσα, εφόσον βελτιωθεί και το κλίμα στο ΧΑ.

Στο υπουργείο Οικονομικών συζητούν το ενδεχόμενο νέων μετοχοποιήσεων έως 23% για την ΕΥΑΘ και έως 10% για την ΕΥΔΑΠ με παράλληλη παραχώρηση του management σε ιδιώτες και το Δημόσιο να ελέγχει το 51%.

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του υπουργείου Οικονομικών, προωθείται η συγχώνευση της Κτηματικής Εταιρίας του Δημοσίου, της εταιρίας Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα, της εταιρίας Ολυμπιακά Ακίνητα αλλά και των ακινήτων του Δημοσίου, ώστε να μπορεί το υπουργείο Οικονομικών να έχει μια πλήρη εικόνα της χρήσης, της χρησιμότητας και της αξίας αυτών των περιουσιακών στοιχείων. Συνολικά, οι 52 ΔΕΚΟ που εμφάνισαν πέρυσι έλλειμμα 1,628 δισ. ευρώ εκτιμάται πως διαθέτουν ακίνητη περιουσία 30 δισ. ευρώ.