Πλήθος καταγγελιών ασφαλισμένων χειρίσθηκε η Επ.Ε.Ι.Α. το 2009

Φωτιά πήρε κατά το 2009 το τηλεφωνικό κέντρο της Επιτροπής Εποπτείας ιδιωτικής Ασφάλισης, στο οποίο προσέφυγαν 1.550 ασφαλισμένοι ζητώντας την παρέμβαση της Επιτροπής για την επίλυση σειράς ζητημάτων που αντιμετώπισαν στις σχέσεις τους με ασφαλιστικές εταιρίες.

Όπως αναφέρεται στην Έκθεση Πεπραγμένων 2009 της Επ.Ε.Ι.Α., τα περισσότερα από τα παράπονα των ασφαλισμένων αφορούσαν:

 - Καθυστέρηση τόσο στην καταβολή ασφαλίσματος συνεπεία τροχαίου ατυχήματος, όσο και στην απλή απάντηση περί αποδοχής ή μη της ευθύνης περί αποζημίωσης και προσφοράς συγκεκριμένου ποσού

– Καθυστέρηση στην καταβολή ασφαλίσματος σε άλλες περιπτώσεις ασφαλιστικών συμβάσεων κλάδου Ζημιών, ή και κλάδου Ζωής

– Καθυστέρηση στην καταβολή προϊόντων εξαγοράς ασφαλιστηρίου συμβολαίου ή ασφαλίσματος στη λήξη αυτού

– Μονομερής αύξηση ασφαλίστρων συμβολαίων Ζωής

-  Καθυστέρηση σε εξόφληση τελεσίδικων δικαστικών αποφάσεων

-  Μη απόδοση πραγματογνωμοσύνης σε δικαιούχο αποζημίωσης από τροχαίο ατύχημα

-  Άρνηση απόδοσης αντιγράφου συμβολαίου σε ασφαλισμένο, λόγω απώλειας αυτού

-  Ζητήματα γύρω από το δικαίωμα εναντίωσης

-  Επιστροφή μη δεδουλευμένων ασφαλίστρων μετά τη λήξη της ασφαλιστικής σύμβασης

-  Κάλυψη του ασφαλισμένου με αποδεδειγμένη καταβολή ασφαλίστρων στον διαμεσολαβούντα, ακόμη και σε περίπτωση μη απόδοσης από τον τελευταίο των ασφαλίστρων στην ασφαλιστική εταιρία

– Επιβολή επασφαλίστρου σε νέο οδηγό / νεαρής ηλικίας οδηγό

-  Διαδικασία νόμιμης καταγγελίας ασφαλιστικής σύμβασης, τόσο στην υποχρεωτική ασφάλισης αστικής ευθύνης από τροχαία ατυχήματα, όσο και στα λοιπά είδη ασφαλιστικών συμβάσεων

Στην Έκθεση Πεπραγμένων της Επ.Ε.Ι.Α. τονίζεται επίσης ότι πολλά από τα ανωτέρω αιτήματα, πέρα από το ότι λειτούργησαν ως αφορμή για την επιβολή τυχόν κυρώσεων, αξιοποιήθηκαν ποικιλοτρόπως από τις υπηρεσίες του φορέα, δεδομένου ότι αποτέλεσαν την άμεση αντανάκλαση των υφιστάμενων στη δεδομένη περίοδο προβλημάτων της ασφαλιστικής αγορά. 

Όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά, η Επ.Ε.Ι.Α., χρησιμοποιεί τα παράπονα των ασφαλισμένων προκειμένου να εντοπίσει εκείνα τα στοιχεία της συμπεριφοράς των εποπτευόμενων φορέων που χρήζουν παρέμβασης.

Σε ότι αφορά, τέλος, το Ελληνικό Κέντρο Πληροφοριών, το 2009 κλήθηκε να εξυπηρετήσει 1.541 αιτήματα ευρωπαίων πολιτών, εκ των οποίων τα 939 αφορούσαν αιτήματα Ελλήνων για τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα, τα 405 αιτήματα ξένων κέντρων πληροφοριών για τροχαία επίσης στην Ελλάδα και τα 107 αιτήματα Ελλήνων Πολιτών που υποβλήθηκαν μέσω άλλων Κέντρων Πληροφοριών.