Οι ασφαλίσεις υγείας στην κορυφή των προτιμήσεων

Τα ασφαλιστικά προγράμματα που έχουν σχέση με τη διασφάλιση της υγείας είναι τα δημοφιλέστερα στις προτιμήσεις του κοινού και μάλιστα με μεγάλη διαφορά.

Στο insuranceworld.gr, οργανώσαμε ψηφοφορία προκειμένου να διερευνήσουμε τη στάση του κοινού / επισκεπτών μας, να δούμε τις προτεραιότητες που θέτουν, όποια και αν είναι η επαγγελματική τους ιδιότητα. Ας μη ξεχνάμε άλλωστε, ότι όλοι μας ανήκουμε στη μεγάλη ομάδα των καταναλωτών.

Το ερώτημα ήταν: Αν είχατε τη δυνατότητα να αποκτήσετε σήμερα ένα ασφαλιστικό πρόγραμμα, ποιο από τα παρακάτω θα επιλέγατε; Στις επιλογές ήταν: Ζωής, Επενδυτικό, Συνταξιοδοτικό, Παιδικό, Υγείας και Πυρός/Σεισμού.

Ήταν δηλαδή προγράμματα προαιρετικής κάλυψης και αφήσαμε εκτός το αυτοκίνητο, που η ασφάλισή του είναι έτσι και αλλιώς υποχρεωτική. Είναι προφανές, ότι όλα τα παραπάνω, αποτελούν πολύ σημαντικές ανάγκες που όλους, λίγο-πολύ, τους απασχολούν.

Το πρόγραμμα όμως που επικράτησε και μάλιστα με ποσοστό υπερδιπλάσιο του δεύτερου, ήταν με 45,83% η κάλυψη της υγείας. Σχεδόν ένας στους δύο δηλαδή, αν είχε τη δυνατότητα, θα προτιμούσε να διασφαλίσει το υπέρτατο αγαθό, την υγεία του.

Στη δεύτερη θέση με 22,22% ακολουθεί το συνταξιοδοτικό. Με άλλα λόγια, στις δύο πρώτες θέσεις, βρέθηκαν τα προγράμματα εκείνα, που σχετίζονται με τα δύο μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στη χώρα μας: Την υγεία και το συνταξιοδοτικό. 

Επόμενο είναι, τα κενά και ελλείψεις που υπάρχουν, να δίνουν πρόσφορο έδαφος για τα αντίστοιχα προγράμματα των ασφαλιστικών εταιριών.

Ακολουθούν με σημαντικά μικρότερα ποσοστά τα προγράμματα Ζωής με 11,11%, Πυρός / Σεισμού με 8,33% και στις δύο τελευταίες θέσεις το Παιδικό (6,94%) και το Επενδυτικό (5,56%).

Η υγεία πουλά από… μόνη της, θα λέγαμε. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε, ότι με βάση τα στοιχεία της Επ.Ε.Ι.Α., το 2009, σε μια χρονιά δύσκολη για τον κλάδο Ζωής, που κατέγραψε πτώση 2,94% σε σχέση με το 2008, η υγεία κράτησε ψηλά τη «σημαία» όλου του κλάδου, καθώς κατέγραψε αύξηση ασφαλίστρων κατά 20,26% με συνολική παραγωγή στα 64,6 εκατ. ευρώ.

Στην επικράτηση αυτή, δε θα πρέπει να ξεχνάμε από την άλλη πλευρά και το παλαιό θέμα της κερδοφορίας των προγραμμάτων αυτών για τις ασφαλιστικές εταιρίες, οι οποίες προσφέρουν ποικιλία πακέτων προκειμένου να καλύψουν όλες τις εισοδηματικές δυνατότητες.

Το ζητούμενο είναι βέβαια να βρίσκεται σε ισορροπία το τρίπτυχο: ο πελάτης να είναι επαρκώς καλυμμένος, τα ασφάλιστρα να κινούνται σε λογικά πλαίσια – ώστε να μη μείνει στην ευχή το «αν είχατε τη δυνατότητα» – και το προϊόν να είναι κερδοφόρο για την ασφαλιστική εταιρία.

Από τα υπόλοιπα προγράμματα, αξίζει να αναφέρουμε το χαμηλό ποσοστό των καλύψεων ζωής που δείχνει – πέραν των άλλων λόγων – τα χαμηλά επίπεδα της ασφαλιστικής συνείδησης στην Ελλάδα.
 
Χαμηλά είναι επίσης τα ποσοστά για τα παιδικά, καθώς και για τις καλύψεις πυρός / σεισμού με τα χαμηλά ασφάλιστρα (ιδιαίτερα στην περίπτωση της πυρός από μόνη της). Το χαμηλό ποσοστό των επενδυτικών μπορεί να θεωρηθεί αναμενόμενο με την «ταλαιπωρία» των αγορών όλο αυτό το διάστημα.