Σαράντης: Ανάπτυξη θα φέρει η Ανατ. Ευρώπη το 2010

Ανάπτυξη κατά 4,2% προβλέπει η διοίκηση της Σαράντης για τον όμιλο το 2010 με τον τζίρο να υπολογίζεται ότι θα διαμορφωθεί στα 230 εκατ. ευρώ έναντι 220,65 εκατ. ευρώ το 2009. Σε ότι αφορά τα Κέρδη προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA), προβλέπεται αύξηση το 2010 στα 28,75 εκ. ευρώ από 27,08 εκ. ευρώ που ήταν το 2009. Τα Κέρδη προ Φόρων και Τόκων (EBIT) αναμένεται να διαμορφωθούν στα 25,05 εκ. ευρώ από 23,44 εκ. ευρώ που ήταν το 2009, ενώ τα Κέρδη προ Φόρων προβλέπεται να ανέλθουν στα 22 εκ. ευρώ το 2010. Τέλος, τα Κέρδη Μετά Φόρων καθώς και τα Καθαρά Κέρδη του Ομίλου το 2010 αναμένεται να διαμορφωθούν στα 17,82 εκ. ευρώ.
Η πρόβλεψη σύμφωνα με τον Οικονομικό Διευθυντή του Ομίλου, κ. Κωνσταντίνο Ροζακέα. στηρίζεται στο καλό πρώτο τρίμηνο που είχαν οι αγορές στην Ανατολική Ευρώπη όπου οι πωλήσεις σε όρους ευρώ είναι αυξημένες πάνω από 20% ενώ σε τοπικό νόμισμα η αύξηση  περιορίζεται σε μονοψήφια ποσοστά. Το guidance της εταιρείας για όλο το έτος προβλέπει αύξηση 7% στις χώρες της ανατολικής Ευρώπης έναντι μηδενικής αύξησης στην εγχώρια αγορά. Για την Ελλάδα συγκεκριμένα ο κ. Ροζακέας ανέφερε ότι δεν φαίνεται να έχει κάποια πτώση στο πρώτο τρίμηνο, αλλά οι καταναλωτές φαίνονται ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στις αγορές τους.

Εξαγορά στην Αν. Ευρώπη

Ο οικονομικός διευθυντής του ομίλου Σαράντη, δεν αποκλείει το ενδεχόμενο η εταιρεία να προχωρήσει μέσα στο 2010 σε κάποια εξαγορά καθώς όπως ο ίδιος τονίζει «κάθε δέκα μέρες μας έρχεται ένας στόχος για εξαγορά στην Αν. Ευρώπη. Με 30-35 εκατ. ευρώ θα μπορούσαμε να αγοράσουμε κάποια εταιρεία που έχει κερδοφορία 8-10% και παράλληλα να εκμεταλλευτούμε κάποια brand names και να αυξήσουμε μερίδια».
Πέραν των ενδεχόμενων εξαγορών, ο όμιλος επέκτεινε στις αρχές του 2010 τη συνεργασία του με την τουρκική EVYAP, η οποία προωθεί προϊόντα του στην τοπική αγορά. Επιπλέον η εταιρία διέκοψε τις εμπορικές της συνεργασίες στη Ρωσία και στην Ουκρανία, αγορές όπου είχε διατηρήσει μικρή παρουσία μέσω αντιπροσώπων.
Γενικά η Σαράντης θα δώσει το 2010 μεγαλύτερο βάρος στα household προϊόντα της που δείχνουν πιο ανθεκτικά στην κρίση έναντι των Cosmetics τα οποία φαίνεται ότι δεν αποτελούν προτεραιότητα σε αυτή τη φάση για τους καταναλωτές. Αυτό ενδέχεται να μειώσει τα περιθώρια κέρδους της εταιρείας καθώς στα cosmetics είναι μεγαλύτερα από ότι στα household.
Σε ότι αφορά το 2009 ο όμιλος είχε πτώση πωλήσεων 14,93% και κερδών 35,42%.
Όπως ανέφερε ο κ. Ροζακέας, οι ενοποιημένες πωλήσεις του Ομίλου Σαράντη κατά το 2009 ήταν σε συμφωνία με τις εκτιμήσεις της διοίκησης είναι, ενώ σε επίπεδο κερδοφορίας τα αποτελέσματα ξεπέρασαν τους στόχους. Όλες οι προϊοντικές κατηγορίες και οι γεωγραφικές αγορές του Ομίλου επηρεάστηκαν αρνητικά από το δυσμενές  οικονομικό περιβάλλον κατά το 2009. Παρόλα αυτά η έγκαιρη και επιτυχής υλοποίηση μέτρων συγκράτησης των εξόδων καθώς και η αποτελεσματική διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης συντέλεσαν στον μετριασμό των αρνητικών συνεπειών. Επίσης, αξίζει να αναφερθεί ότι η καθοδική πορεία περιορίστηκε κατά το Δ’ τρίμηνο του 2009, ενισχυόμενη την σταθεροποίηση των υποβαθμισμένων ισοτιμιών στις ξένες χώρες του Ομίλου κατά το τέλος του 2009 καθώς και τον τερματισμό  της πρακτικής μείωσης  αποθεμάτων στο λιανικό εμπόριο. Εξάλλου, τα ιδιοπαραγόμενα προϊόντα του Ομίλου ενίσχυσαν την συνεισφορά τους στις συνολικές πωλήσεις του Ομίλου.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε επίσης στις ισχυρές ταμειακές ροές και τον χαμηλό δανεισμό του Ομίλου που συμβάλλουν στην ισχυρή οικονομική θέση του.
Όσον αφορά τις προβλέψεις και κινήσεις του Ομίλου για το 2010, ο κ. Ροζακέας τόνισε ότι εν μέσω του ανταγωνιστικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος, ο Όμιλος παραμένει επικεντρωμένος στους κύριους στρατηγικούς άξονες που ακολουθεί και που συνίστανται σε οργανική ανάπτυξη στις βασικές δραστηριότητες και έμφαση στα ιδιοπαραγόμενα προϊόντα, ανάπτυξη των υπαρχόντων μεριδίων αγοράς των ιδιοπαραγόμενων προϊόντων στην Ανατολική Ευρώπη, συνεχή παρακολούθηση των εξελίξεων στις οικονομίες των χωρών δραστηριοποίησης του Ομίλου και προσαρμογή του στις εκάστοτε νέες συνθήκες καθώς και έμφαση στην διερεύνηση πιθανών στόχων για εξαγορά στις παλαιές αγορές, που να διαθέτουν ικανά μερίδια αγοράς, κερδοφορία και δομή δαπανών που επιτρέπει την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη άσκηση συνεργιών μετά την εξαγορά.