Εδώ και χρόνια υπάρχει αναρχία στον κλάδο

Ιωάννης Ραπτόπουλος, Πρόεδρος Express Service

Η οδική βοήθεια, έχει αναπτυχθεί πολύ στην Ελλάδα και οι περισσότεροι την έχουν ή νομίζουν ότι την έχουν στα αυτοκίνητά τους.
Υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις στο χώρο, οι περισσότερες όμως, δεν εφαρμόζουν τον ισχύοντα νόμο που ψηφίστηκε το 2008.
Εδώ και πολλά χρόνια υπάρχει μια αναρχία στον κλάδο και θα πρέπει ως κράτη – μέλη, να ακολουθούμε τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το 1996, άρχισαν να προσφέρουν οδική βοήθεια και οι ασφαλιστικές εταιρίες με μη νόμιμα όμως αυτοκίνητα. Καταφύγαμε στη δικαιοσύνη που τους απαγόρευσε να παρέχουν οδική βοήθεια.

Μετά από μακρά διαδικασία, οι αποφάσεις αυτές τελεσιδίκισαν (πρωτοδικείο 2007, εφετείο 2009), αλλά ποτέ δεν εφαρμόστηκαν.
Επίσης, από το νέο νόμο που έχει ειπωθεί ότι «φωτογραφίζει» την Express Service, προκύπτει ότι κατά τόπους, απαιτούνται εφτά τουλάχιστον άτομα προσωπικό. Αυτό σημαίνει, ότι με τις ώρες ανάπαυσης κλπ, στους περισσότερους νομούς αντιστοιχούν… 1,5 άτομα ανά βάρδια και αν αρρωστήσει κάποιος;

Θα έλεγα, ότι ο νόμος είναι αστείος με αυτό το δεδομένο. Εντούτοις και έτσι ακόμα, δεν εφαρμόζεται. Μάλιστα αυτός που διαθέτει 1,5 άτομα, επιδιώκουν να εξυπηρετήσει και περισσότερες (τρεις εταιρίες).

Πώς είναι «φωτογραφικός» όμως, αφού η Express Service διαθέτει πολύ περισσότερα άτομα και ποιος είναι ο λόγος ύπαρξης του νόμου από το να προστατεύει το καταναλωτικό κοινό; Επίσης γιατί δεν εφαρμόζονται οι δικαστικές αποφάσεις και πώς προστατεύεται ο καταναλωτής;

Είναι προφανές ότι επικρατεί ένα χάος και προσωπικά έχασα πολλά χρήματα από το 1996, ενώ άλλες εταιρίες του κλάδου δεν άντεξαν και έκλεισαν. Η Express Service από το 1996, καταγράφει ζημιές. Αν ήξερα ότι δε θα εφαρμόζονταν οι δικαστικές αποφάσεις, θα έκλεινα.

Θετική προοπτική δεν προκύπτει με βάση τα σημερινά δεδομένα, που ο νόμος αν και «κουτσός», δεν εφαρμόζεται. Η εξέλιξη των πραγμάτων στο μέλλον, εξαρτάται αποκλειστικά από τις επιλογές της Πολιτείας.

Η κρίση επίσης που υπάρχει σήμερα, επηρεάζει αρνητικά την απόφαση του καταναλωτή σε σχέση με την οδική βοήθεια. Κάτι αναμενόμενο αν σκεφτεί κανείς, ότι έχουμε μεγάλο όγκο ανασφάλιστων οχημάτων, με την κάλυψη ως γνωστόν, να είναι υποχρεωτική. 

Η Express Service που έχει λάβει μέχρι σήμερα έξι βραβεία για το επίπεδο των υπηρεσιών της, άρχισε υπό αυτές τις συνθήκες, να συνεργάζεται με τρεις ασφαλιστικές εταιρίες. 

Ο αθέμιτος ανταγωνισμός όμως, καθιστά δύσκολο το έργο της επιβίωσης. Η εταιρία, διαθέτει 95 σταθμούς εξυπηρέτησης και συνεργάτες σε όλη την Ελλάδα, 1.500 άτομα εργάζονται υπό το όνομά της και διαθέτει πάνω από 400 αυτοκίνητα.