Χρειάζεται να δουλέψουν οι ελληνικές εταιρίες

Στην ελληνική ασφαλιστική αγορά κυριαρχούσαν ανέκαθεν δύο δυνάμεις αντίρροπες. Την μία  δύναμη-τάση συνιστούσαν όσοι πίστευαν στην κυριαρχία των ισχυρών ομίλων, των μεγάλων εταιριών των πολυεθνικών

Την άλλη δύναμη-τάση δομούσαν όσοι πίστευαν στις μικρές εταιρίες, τις ευέλικτες, κυρίως τις ελληνικές οι εκπρόσωποι των οποίων είχαν τα δικά τους επιχειρήματα την δική τους φιλοσοφία ανάπτυξης και σαφώς πίστευαν όχι μόνο επιχειρηματικά αλλά και θεσμικά στην αναγκαιότητα της παρουσίας τους. Χρόνια συνυπήρχαν και όσο δύσκολη και να φαινόταν η συμβίωση είχε αρχές και σταθερές. 

Ήταν μια δοκιμασία συμβίωσης η οποία διατηρήθηκε με τις ισορροπίες της. Σήμερα όμως, μετά από τα όσα έχουν συμβεί στην αγορά, η αγαστή σχέση διασαλεύτηκε. 

Σήμερα δεν υπάρχουν κανόνες συμπεριφοράς δεν τηρούνται οι «τύποι». Ο λόγος; Διότι η τάση των ελληνικών ευέλικτών ασφαλιστικών επιχειρήσεων παρουσίασε σημάδια σήψης. Δεν ήταν βέβαια όλες. 

Ήταν όμως πολλές και αρκετές για να κλονίσουν την εμπιστοσύνη, των καταναλωτών, της πολιτείας και των εταιρειών της ισχυρής δύναμης με τα μεγάλα ονόματα και τις πολυεθνικές διαβεβαιώσεις. 

Τώρα ισχύει ο νόμος  της εξόντωσης όσων δεν έχουν δυνάμεις αρκετές και κυρίως όσων δεν έχουν «πλάτες» τραπεζικές για να δίνουν τα εχέγγυα ότι ακόμα και έλλειμμα να επιδείξει η ασφαλιστική κάποιος υπάρχει για το καλύψει. 

Και το κλίμα αυτό καλλιεργείται και σταδιακά εκπαιδεύονται οι καταναλωτές ώστε να επιλέγουν «πλευρά» που θα ταχθούν και θα αγοράσουν συμβόλαια και θα πληρώσουν χρήματα. Οι ελληνικές δυνάμεις δείχνουν να πιέζονται για να χάσουν έδαφος. 

Και όμως υπάρχουν εταιρίες, εύρωστές υγιείς -ελληνικές- που αναπτύσσονται, είναι νοικοκυρεμένες, και βρίσκονται χρόνια στην αγορά. Αυτές αδικαιολογήτως τις καταδικάζει ο γενικός αφορισμός που επικρατεί και αναπτύχθηκε από τους επιτήδειους οι οποίοι έκλεισαν ή θα κλείσουν. Η όποια ζημιά προκλήθηκε πρέπει να περάσει στο παρελθόν. 

Οι ελληνικές εταιρίες που σήμερα έχουν μείνει στην αγορά καλούνται να δουλέψουν και να αποδείξουν μαζί με τους συνεργάτες τους ότι μπορούν να υπάρχουν καλές ελληνικές εταιρίες που θα διατηρήσουν ένα μερίδιο αγοράς. Και χρειάζονται προσπάθειες τόσο σε επίπεδο ανάπτυξης όσο και σε επίπεδο βελτίωσης της εικόνας που έχει δημιουργηθεί.