Νέο ρεκόρ εσόδων για τη SAS, εν μέσω κρίσης

Ένα ακόμα ρεκόρ στα οικονομικά της αποτελέσματα κατέγραψε η SAS, ηγέτιδα εταιρία στα Business Analytics, παρουσιάζοντας έσοδα 2,31 δις δολαρίων για το 2009, σημειώνοντας αύξηση 2,2% σε σχέση με τα αποτελέσματα του 2008. 

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι ούτε η οικονομική ύφεση της προηγούμενης χρονιάς στάθηκε αρκετή για να ανακόψει τη συνεχόμενη ανάπτυξη της εταιρίας για 34 συναπτά έτη, από την ημερομηνία δηλαδή ίδρυσής της.

«Η συνεχόμενη ανάπτυξή μας και το 2009 αποτελεί μία ακόμα ισχυρή απόδειξη ότι οι μακροχρόνιες σχέσεις με τους πελάτες και τους εργαζόμενους, καθώς και η βαθιά αφοσίωσή μας στην Έρευνα & Ανάπτυξη, ανταμείβονται» δήλωσε, εμφανώς ικανοποιημένος, ο CEO της εταιρίας, κ. Jim Goodnight. «Δεν κατορθώσαμε μόνο να ξεπεράσουμε την κρίση, αλλά βγήκαμε και κερδισμένοι».

Μόνο τα έσοδα από τις πωλήσεις λογισμικού αυξήθηκαν κατά 3,3% όταν τα αντίστοιχα έσοδα των μεγάλων προμηθευτών παρουσίασαν πτώση. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η SAS επανεπένδυσε το 23% των εσόδων του 2009 στον τομέα της Έρευνας & Ανάπτυξης και, όπως είχε υποσχεθεί ο k. Jim Goodnight πριν από ένα χρόνο, έκλεισε τη χρονιά χωρίς απολύσεις, υπογραμμίζοντας τη δέσμευση της εταιρίας στην καινοτομία και τους εργαζομένους.

«Τον περασμένο Ιανουάριο είχα πει στους εργαζόμενους ότι δεν θα υπήρχαν απολύσεις μέσα στο έτος» τόνισε ο Goodnight. «Ήθελα να παραμείνουν συγκεντρωμένοι στις ανάγκες των πελατών και να μην αποσπούν την προσοχή τους με ζητήματα που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα της επιχείρησης. 

Το αποτέλεσμα είναι ότι η ανάπτυξή μας συνεχίστηκε, εν μέσω κρίσης, και είμαστε έτοιμοι να παρουσιάσουμε συναρπαστικά νέα προϊόντα το 2010. Το μομέντουμ είναι καλύτερο από ποτέ για την εταιρεία».

Στην Ελλάδα η SAS πέτυχε αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά 24% σε σύγκριση με το 2008, με την εταιρία να καταγράφει σημαντικές πωλήσεις τόσο στις λύσεις διαχείρισης κινδύνων, κυρίως σε τράπεζες, ασφαλιστικές και τηλεπικοινωνιακές εταιρίες, όσο και στις κάθετες λύσεις business analytics που απευθύνονται σε συγκεκριμένους κλάδους της αγοράς. 

Συνολικά, τα έσοδα από τις πωλήσεις λογισμικού αυξήθηκαν κατά 33% σε σχέση με το 2008. Όπως επισημαίνει ο κ. Νίκος Πέππας, Γενικός Διευθυντής Ελλάδας και Κύπρου της SAS: «Η πορεία της SAS στην Ελλάδα  και την Κύπρο, ειδικά την τελευταία τετραετία, χαρακτηρίζεται από υψηλότατους ρυθμούς ανάπτυξης τόσο σε ότι αφορά τα οικονομικά της μεγέθη όσο και το ανθρώπινο δυναμικό της -και μάλιστα εν μέσω κρίσης, επιβραβεύοντας τη στρατηγική της εταιρείας και την προσήλωση στις ανάγκες των πελατών της».

Οι δύσκολες συγκυρίες αυξάνουν τις πωλήσεις λύσεων καταπολέμησης της κρίσης

Τα οικονομικά αποτελέσματα του 2009 αποτελούν ουσιαστικά έναν καθρέπτη του 2008 υπό την έννοια ότι οι πελάτες συνέχισαν να αναζητούν τις λύσεις διαχείρισης κινδύνου της SAS για να αυξήσουν τα έσοδά τους, μέσα από τη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας των σχέσεων με τους πελάτες και την καλύτερη διαχείριση των λειτουργιών. Οι λύσεις Αnalytics, πελατειακής ευφυΐας, ενοποίησης δεδομένων και διαχείρισης του κινδύνου γνώρισαν τη μεγαλύτερη αύξηση.

Μεταξύ των κλαδικών λύσεων, τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης γνώρισαν αυτές για τον τραπεζικό, τον ασφαλιστικό και το δημόσιο τομέα και τους τομείς της υγείας και της λιανικής. 

Άξια μνείας είναι η αύξηση των πωλήσεων στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 42% των συνολικών εσόδων. 

Οι εταιρίες αυτές στράφηκαν στη SAS για να τους βοηθήσει να αντιμετωπίσουν τις αλλαγές στις ανάγκες των πελατών, τα επιχειρηματικά μοντέλα, και την εποπτεία των κυβερνήσεων και της κεντρικής τράπεζας. 

«Η επίτευξη ανάπτυξης στο συγκεκριμένο τομέα αποτελεί ένα πραγματικό επίτευγμα», επεσήμανε ο Jim Goodnight «και αποδεικνύει την εμπιστοσύνη που επιδεικνύουν οι εταιρείες παροχής χρηματοοικονομικών υπηρεσιών στην ικανότητά μας να συνεργαστούμε μαζί τους για την επίλυση πολύπλοκων επιχειρηματικών θεμάτων».

Στο δημόσιο τομέα, ο οποίος αντιπροσωπεύει το 15% των εσόδων της SAS, οι βασικοί προβληματισμοί αφορούν στη μείωση των φορολογικών εσόδων, τη διαχείριση του επιπέδου των υπηρεσιών και τη διαφάνεια. 

«Βλέπουμε το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τη χρήση των δεδομένων ως στρατηγικό πλεονέκτημα για την καταπολέμηση της απάτης, την αποτελεσματικότερη είσπραξη των φόρων και την εξασφάλιση ότι οι πολίτες αποκομίζουν τη μέγιστη ανταπόδοση για κάθε δολάριο που φορολογείται» δήλωσε ο κ. Goodnight.

Οι πωλήσεις στη λιανική σημείωσαν αύξηση 12% παρά τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετώπισε ο συγκεκριμένος τομέας τη χρονιά που μας πέρασε. 

«H διψήφια αύξηση στον τομέα της λιανικής είναι ασφαλώς αξιοσημείωτη», είπε ο Goodnight. «Βοηθάμε τους λιανέμπορους στην τιμολόγηση των προϊόντων και στη διατήρηση των αποθεμάτων των καταστημάτων, λαμβάνοντας υπόψη τις περιφερειακές, τοπικές και ακόμη και τις -σε επίπεδο καταστήματος- προτιμήσεις των πελατών τους. Οι έμποροι λιανικής πώλησης έχουν πολύ σφιχτά περιθώρια κέρδους και στόχος μας είναι να τους βοηθούμε να βρουν τρόπους για τη βελτίωσή τους».

H SAS στον κόσμο

Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, η αύξηση των εσόδων της SAS ήταν ισορροπημένη σε παγκόσμιο επίπεδο. Έτσι, η Αμερική αντιπροσωπεύει το 44% των συνολικών εσόδων, η περιοχή της EMEA (Europe/Middle East/Africa) το 45% και η Άπω Ανατολή το 11%.

Στο 83% των 120 χωρών στις οποίες η SAS έχει επιχειρηματική παρουσία σημειώθηκε αύξηση των πωλήσεων λογισμικού. Στις ώριμες αγορές, οι ρυθμοί ανάπτυξης των πωλήσεων λογισμικού ήταν υψηλότεροι στις ΗΠΑ, το Ην. Βασίλειο, τον Καναδά, τη Γερμανία και την Ολλανδία, κυμαινόμενοι μεταξύ 6 και 17% σε σταθερό νόμισμα. 

Στις αναπτυσσόμενες αγορές, διψήφιος αριθμός ανάπτυξης επιτεύχθηκε στις περισσότερες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, τη Μέση Ανατολή, τη Νότια Αφρική, και σε μερικές χώρες της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής.

Ανάπτυξη σημαίνει και νέους πελάτες

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι η SAS προσέθεσε 1.389 νέους πελάτες σε όλο τον κόσμο το 2009. Ανάμεσα σε αυτούς συγκαταλέγονται οι:Anglopharma, Bombay Stock Exchange, the Clorox Company of Canada Ltd., Efficiency Unit, Fiat Automóveis, Lego Systems Inc., Loyalty New Zealand, Niagara Health System, RH Donnelly Inc., Telefonica, TV 2 AS (Νορβηγία), WestJet, Wet Seal Inc., Wistron Corp. και Vattenfall.

Η ανάπτυξη λύσεων επιχειρηματικών analytics έχει συνδεθεί με μεγάλους οργανισμούς. Αυτό αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι από τις 100 κορυφαίες εταιρείες που συμπεριλαμβάνονται στη λίστα Global 500 του περιοδικού Fortune για το 2009, οι 92 είναι πελάτες της SAS. 

Παράλληλα, το 80% των νέων πελατών στις ΗΠΑ αφορούν σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, γεγονός που αποδεικνύει ότι οι οργανισμοί με ετήσιες πωλήσεις κάτω των 500 εκατ. δολάρια αναγνωρίζουν την αξία των επιχειρηματικών analytics της SAS.

Οι επιτυχημένες συνεργασίες φέρνουν αποτελέσματα

Στο αναπτυσσόμενο δίκτυο συνεργατών και καναλιού διανομής της SAS πιστώθηκαν το 25% των νέων πωλήσεων και περίπου οι μισές από τις 50 κορυφαίες επιχειρηματικές συμφωνίες το 2009.

Άξιες αναφοράς είναι στρατηγικές πρωτοβουλίες που περιλαμβάνουν συνεργασίες με κορυφαίους συμβούλους επιχειρήσεων και systems integrators, επέκταση των λειτουργιών των εσωτερικών βάσεων δεδομένων σε πολλαπλές πλατφόρμες συνεργατών και συνεχή έμφαση σε ανάπτυξη καναλιών τρίτων.

Συγκεκριμένα, οι συνεργασίες με παγκόσμιους systems integrators, όπως οι Accenture, CapGemini, Deloitte και Wipro Technologies, προσφέρουν στους πελάτες τους πόρους και την τεχνογνωσία για να αυξήσουν την αποδοτικότητα των Business Analytics της SAS σε όλο το εύρος της επιχείρησης. 

Δεδομένου ότι το τοπίο στο χώρο του επιχειρηματικού λογισμικού συνεχίζει να αλλάζει, η SAS θα συνεχίσει να συνεργάζεται με αυτές τις εταιρίες έτσι ώστε να δημιουργήσουν καινοτόμες λύσεις analytics, καθώς και νέες μεθόδους διανομής για να καλύψει τις ανάγκες των πελατών της.
 
Επιπλέον, η SAS θα συνεχίσει να οδηγεί τις εξελίξεις στο χώρο των analytics με τους τεχνολογικούς της συνεργάτες, όπως η Teradata και η Netezza.

Μελλοντικές προοπτικές

Με την οικονομική ανάκαμψη να δείχνει τα πρώτα της σημάδια σε πολλές χώρες, οι οργανισμοί θα συνεχίσουν να επικεντρώνονται στη βελτίωση της επικέντρωσης στον πελάτη, την ενίσχυση των εσόδων και τη βελτιστοποίηση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων τους το 2010. 

Η SAS θα βοηθήσει, μέσω του Business Analytics Framework, το οποίο αναπτύσσεται με την πάροδο του χρόνου και επιτρέπει τη λήψη ταχύτατων και ουσιαστικών αποφάσεων, ανάλυση των κινδύνων και λύσεις βελτιστοποίησης για την εξοικονόμηση χρημάτων, πελατειακή ευφυΐα και marketing automation για την αύξηση των εσόδων, και ανάλυση των κοινωνικών δικτύων για την πρόληψη της απάτης και την αποκάλυψη των τρομοκρατικών απειλών καθώς και επιχειρηματικών ευκαιριών.

«Ζούμε σε μια παγκοσμιοποιημένη οικονομία» τόνισε ο κ. Jim Davis, Senior Vice President της εταιρίας. «Ασφαλώς όλες οι χώρες του κόσμου δεν βρίσκονται στην ίδια κατάσταση. 

Το 2010, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πού βρίσκονται οι ευκαιρίες και πώς μπορούμε να τις προσεγγίσουμε με βάση τις προοπτικές εξόδου της κάθε περιοχής από την κρίση».