Γιατί ο Έλληνας δεν διαθέτει ασφαλιστική συνείδηση

Είναι θέμα ιδιοσυγκρασίας, συγκυριών, συμφέροντος και εύρυθμης λειτουργίας του συστήματος. Όταν σε μία σχέση, εν προκειμένω, ασφαλιστών και αγοραστικού κοινού, κάτι δεν πάει καλά, φταινε συνήθως και τα δύο μέρη. 

Αφενός οι Έλληνες, από την φύση μας είμαστε πιο ριψοκίνδυνοι σαν ιδιοσυγκρασία: ιστορικά, πρώτα επιχειρούμε κάτι και στην πορεία αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα. Ισχύει το «βλέποντας και κάνοντας», καθότι δεν προνοούμε από πριν με επιμελή σχεδιασμό για τις «λεπτομέρειες».

Αφετέρου, η μέχρι σήμερα υπερβολική εξάρτηση από την κρατική πρόνοια και την αρωγή που απαιτούμε σαν κοινωνία από την Πολιτεία στα δύσκολα, διαμόρφωσαν μια συλλογική νοοτροπία που απλά ρωτάει «πού είναι το κράτος»; 

Η αρωγή της Πολιτείας με χρηματικά βοηθήματα σε όλα τα δεινά, όπως σεισμοί και φυσικές καταστροφές, δεν μας οδηγεί στο να προνοούμε σε ατομικό-οικογενειακό επίπεδο. 

Πολλές φορές, η στάση της πολιτείας, να επιδοτεί με «δωρεάν» αρωγή τους μη προνοητικούς λειτουργεί ως αντικίνητρο στην ασφάλιση.

Παλαιότερα επίσης, ο «εξαναγκασμός» σε ασφάλιση εκ μέρους του δανειοδότη προς τον δανειολήπτη, έφερε αντίδραση στην συνείδηση του πολίτη που θεωρούσε ότι η ασφάλιση είναι άλλο ένα «χαράτσι» και όχι απαραίτητη εξασφάλιση απέναντι στην αβεβαιότητα του μέλλοντος. 

Επίσης, η χαμηλή ποιότητα και το ανεπαρκές επίπεδο εκπαίδευσης πολλών διαμεσολαβούντων δεν μπορούν να πείσουν όσους από τους υποψήφιους πελάτες μας είναι πιο ενημερωμένοι, με αποτέλεσμα την έλλειψη εμπιστοσύνης στο θεσμό. 

Η αρνητική δημοσιότητα των «ψιλών γραμμάτων» και των καταχρηστικών όρων, η έλλειψη επαρκούς επικοινωνίας και το marketing για την αξία του προϊόντος μας από εμάς τους ίδιους τους Ασφαλιστές, λειτούργησαν επίσης προς αυτή την κατεύθυνση.

Χρειάζεται χρόνος και συνεπής προσπάθεια εκ μέρους της αγοράς μας προκειμένου να ανατραπούν τα παραπάνω στην συλλογική συνείδηση.

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε την ενημερωτική έκδοση για την ασφαλιστική εταιρία HDI-Gerling