Που βρήκαν στέγη τα 800 χιλ. αυτοκίνητα των εταιριών που ανακλήθηκε η άδειά

Με ουρές ή χωρίς, σημαντικά είναι τα οφέλη για τις εταιρίες του κλάδου αυτοκινήτου μετά το κλείσιμο των πέντε εταιριών, που απελευθέρωσαν μεγάλο στόλο αυτοκινήτων, άνω των 800.000. 

Οι ανακατατάξεις μεριδίων που λαμβάνουν χώρα στην αγορά είναι σημαντικές καθώς η πολιτική εξυγίανσης αναδεικνύει κερδισμένους, όσους ακολούθησαν επιθετική πολιτική πρόσκτησης νέων εργασιών αλλά και τους ισχυρούς του κλάδου, που αξιοποιώντας τη σιγουριά του «μεγάλου», προσέλκυσαν νέα πελατεία με το αζημίωτο. 

Τα στοιχεία του Οκτωβρίου για τον ασφαλισμένο στόλο που διαθέτουν οι μεγάλοι του κλάδου είναι αντιπροσωπευτικά των μετακινήσεων που συνέβησαν στον κρίσιμο διάστημα μετά την ανάκληση των πέντε εταιριών στις 21 Σεπτεμβρίου και παρά το γεγονός ότι μεγάλος όγκος των ανακατατάξεων συνέβη κατά τη διάρκεια του 10μήνου,  είναι ενδεικτικά της μάχης που ξέσπασε στην ασφαλιστική αγορά για την επικράτηση στον κλάδο. 

Μεγάλος κερδισμένος αναδεικνύεται η Εθνική Ασφαλιστική, η οποία μέσα σε ένα χρόνο διπλασίασε σχεδόν το στόλο των αυτοκινήτων της, εκτινάσσοντας τις εργασίες της από τα 456.000 ασφαλισμένα αυτοκίνητα στο τέλος του 2008 σε 795.000 σήμερα. 

Επιθετική πολιτική ακολούθησε και η International Life, η οποία πέτυχε υπερδιπλασιασμό του ασφαλισμένου στόλου της από 70.000 σε 170.000, ενώ σημαντική ήταν η αύξηση που πέτυχε και η Interamerican, αυξάνοντας τα ασφαλισμένα αυτοκίνητα από 325.000 σε 415.000. 

Αντίστοιχα κερδισμένη εμφανίζεται η Αγροτική Ασφαλιστική αυξάνοντας το στόλο της από τις 295.000 σε 350.000 αυτοκίνητα, ενώ πιο συντηρητική πολιτική ακολούθησε η Υδρόγειος που αύξησε τα ασφαλισμένα αυτοκίνητα από 400.000 σε 430.000.  

Η ασφάλεια του ισχυρού ευνόησε και την Allianz, η οποία αύξησε το στόλο της στα 165.000 αυτοκίνητα από 116.000 στο τέλος του 2008, ενώ η Ευρωπαϊκή Πρόνοια Ασφαλιστική Μινέττα, πέτυχε αύξηση του στόλου της από τα 226.000 ασφαλισμένα οχήματα σε 270.000. 

Η Ευρωπαϊκή Πίστη, κατάφερε με τη σειρά της  να ανακτήσει τις απώλειες που είχε καταγράψει κατά τη διάρκεια του έτους λόγω των αυξήσεων που είχε κάνει στα ασφάλιστρα, σταθεροποιώντας το στόλο της στα 180.000 αυτοκίνητα, ενώ σημαντικά είναι τα οφέλη της Victoria, που αύξησε το στόλο στα 250.000 αυτοκίνητα έναντι 163.000 που είχε στο τέλος του 2008. 

Αυξημένος αλλά χωρίς τις υπερβολές που διαρρέουν στην αγορά, είναι και ο ασφαλισμένος στόλος της Αιγαίον, που ενισχύθηκε κατά 12.000 αυτοκίνητα, ανεβάζοντας το συνολικό της στόλο στα 110.000 αυτοκίνητα, ενώ στα 122.000 από 105.000 στο τέλος του 2008, αυξήθηκαν και τα ασφαλισμένα αυτοκίνητα της Συνεταιριστικής. 

Με απώλειες εμφανίζεται η Commercial Value, η οποία έχασε περί τις 60.000 αυτοκίνητα σε σχέση με το 2008, αλλά τις απώλειες φέρεται να καρπώθηκε η άλλη εταιρεία του ομίλου, η Πρώτη Ασφαλιστική. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία του 10μήνου ο ασφαλισμένος στόλος της Commercial μειώθηκε στα 300.000 αυτοκίνητα, αλλά το μεγαλύτερο μέρος των απωλειών ανέκτησε η Πρώτη, η οποία αύξησε το στόλο της από τις 111.000 αυτοκίνητα σε 200.000. 

Στους χαμένους συγκαταλέγεται και η Διεθνής Ένωση η οποία μείωσε τον στόλο των ασφαλισμένων αυτοκινήτων της από τις 265.000 σε 203.000, εξέλιξη που οφείλεται στις αυξήσεις ασφαλίστρων που έκανε η εταιρία στη διάρκεια του 2009 με στόχο την εξυγίανση του χαρτοφυλακίου και μείωση των υποχρεώσεων της για αποθέματα.