Ευκαιρίες στην αγορά αυτοκινήτου «βλέπουν» οι εταιρίες

Την καλύτερη, την πιο προσοδοφόρα και περισσότερο αναπτυσσόμενη περίοδο της καριέρας τους διάγουν οι ασφαλιστές! (;) Αυτό τουλάχιστον διατείνονται όσοι ερωτώνται για τις επιδώσεις τους εν μέσω κρίσης. Ανάλογες είναι και οι αναφορές από τις διοικήσεις των ασφαλιστικών εταιρειών. Ήδη από τις αρχές του έτους προβαίνουν σε ανακοινώσεις για τον καλύτερο Ιανουάριο της τελευταίας τετραετίας, για τον πιο αποδοτικό Φεβρουάριο, για τον πιο θετικό Μάρτιο και πάει λέγοντας.
Μ΄ όλα αυτά, θα έλεγε κανείς ότι, ειδικά στην Ελλάδα, η ασφαλιστική αγορά αντί να υποστεί πλήγμα από την κρίση, ωφελήθηκε τα μέγιστα !!!
Για όσους όμως έχουν πρόσβαση στα στοιχεία των διοικήσεων των ασφαλιστικών εταιρειών, όπως και για τους κοινωνούς των εν λόγω δεδομένων, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι ο κλάδος βιώνει μια από τις πιο δύσκολες περιόδους του.
Καταρχήν διότι ουδείς, σήμερα, καταφέρνει να πουλήσει επενδυτικά προϊόντα εφάπαξ καταβολών, κατά δεύτερον διότι οι ακυρώσεις στον κλάδο πάνε… σύννεφο, τρίτον διότι λόγω της οικονομικής δυστοκίας δύσκολα τα νοικοκυριά αποφασίζουν να επιβαρυνθούν με ένα ακόμη πάγιο έξοδο και τέταρτο διότι τα μετοχικά χαρτοφυλάκια απαξιώνονται με τον πλέον γρήγορο ρυθμό.
Όπως λοιπόν καταμαρτυρούν γνωστοί παράγοντες, για το 2009, το ζητούμενο είναι η επιβίωση και όχι η ανάπτυξη της ασφαλιστικής αγοράς. 

Τα πλάνα των εταιρειών στην πλειοψηφία τους είναι αναθεωρημένα προς τα κάτω, και όλοι πασχίζουν να μην οδηγηθούν σε αρνητικούς ρυθμούς, όπως βέβαια και σε αρνητικό καθαρό αποτέλεσμα.

Τα στελέχη των εταιρειών όλο αυτό το διάστημα έχουν πάρει τους δρόμους, αλωνίζοντας τη χώρα, για τη διενέργεια επαφών με τα δίκτυα. Στόχο τους έχουν να αναπτερώσουν το ηθικό των συνεργατών τους, να τους καθοδηγήσουν, αλλά και να τους περάσουν το μήνυμα πως, ότι κι αν συμβεί, ο κλάδος πρέπει να βγει αλώβητος από την κρίση, διατηρώντας έστω τις επιδώσεις του στα επίπεδα του 2008.
 
Βασικοί άξονες στρατηγικής
 
Για το σκοπό αυτό επιμένουν ότι οι πωλήσεις φέτος θα πρέπει να εστιαστούν σε τρεις βασικούς άξονες. Στην αύξηση του χαρτοφυλακίου με τις Συντάξεις περιοδικών καταβολών, στη ενίσχυση του χαρτοφυλακίου με τις ασφαλίσεις Ζωής και στην ένταση των ρυθμών ανάπτυξης των Νοσοκομειακών προγραμμάτων.
Και όντως, ο κλάδος δείχνει να κινείται προς αυτές τις τρεις κατευθύνσεις, μόνο που δύσκολα, μα πολύ δύσκολα, πιάνει τους στόχους του, διότι το γενικότερο κλίμα στην αγορά δεν είναι καλό.
Έτσι, οι μεγάλοι «παίκτες» της ασφαλιστικής βιομηχανίας προσβλέπουν και σε ένα ακόμη άξονα. Στις ασφαλίσεις Αυτοκινήτου. 

Όπως δηλώνει κορυφαίος παράγοντας της αγοράς, το 2009 οι ισχυροί και υγιείς αναμένουν από τις ασφαλίσεις Αυτοκινήτων πολλά, διότι έχουν ήδη υπάρξει οι καθιερωμένες ανατιμήσεις του έτους, αναμένονται και νέες που θα προκληθούν από τις αυξήσεις στα υποχρεωτικά όρια ασφάλισης, ενώ ταυτόχρονα δρομολογούνται ανακατατάξεις λόγω της εξυγίανσης που επιχειρεί ο Επόπτης και που ήδη έχει προκαλέσει το κλείσιμο της EOS. 

Άπαντες υποστηρίξουν ότι οι ανακλήσεις θα έχουν και συνέχεια, γεγονός το οποίο θα οδηγήσει την αγορά σε περαιτέρω συγκέντρωση και σε ανάπτυξη τους εναπομείναντες σε αυτή.