Η Allianz γίνεται «ψηφιακή»

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

Την αυξημένη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών όσον αφορά τα προϊόντα που αναπτύσσει και τη διανομή τους προωθεί ο γερμανικός ασφαλιστικός κολοσσός Allianz που επιδιώκει να αξιοποιήσει τις ψηφιακές τεχνολογίες ως “μοχλό” για τη διείσδυσή της σε νέες αγορές.

Οπως δήλωσε στο Intelligent Insurer ο Solmaz Altin, επικεφαλής της νέας μονάδας “ψηφιακού μετασχηματισμού” της Allianz (που συστήθηκε την 1η Ιανουαρίου), η εταιρεία έχει επικεντρωθεί στην απλοποίηση προϊόντων και διαδικασιών και στην ανάπτυξη τεχνολογιών και πλατφορμών προς την κατεύθυνση της πλήρους ψηφιοποίησης του ομίλου. Στόχος είναι η αύξηση της παραγωγικότητας κατά 1 δισ. ευρώ ετησίως έως το 2018 και η ανάδειξη της Allianz ως “ψηφιακού ηγέτη”.  (digital leader)

Η διαδικασία της ψηφιοποίησης θα διευκολύνει επίσης την είσοδο της Allianz σε νέες αγορές ή την επέκταση της παρουσίας της σε αγορές όπου ήδη δραστηριοποιείται, καθώς μειώνει δραστικά τις απαιτούμενες επενδύσεις για ένα τέτοιο εγχείρημα, λέει ο κ. Altin. “Σήμερα, με τις υπηρεσίες cloud, μπορεί κάποιος να αποκτήσει όση υπολογιστική δύναμη και αποθηκευτική παραγωγική δυναμικότητα θέλει, σε συγκριτικά χαμηλές τιμές”, εξηγεί. “Παρότι αυτό διευκολύνει και τους δυνητικούς ανταγωνιστές να εισέλθουν σε μια αγορά, το ίδιο ισχύει και για την Allianz και θα μας επιτρέψει να διευρύνουμε το γεωγραφικό μας αποτύπωμα”. Η Allianz θεωρεί ως βασικές αγορές της την Γερμανία, την Γαλλία, την Ιταλία και τις ΗΠΑ, έχει όμως δραστηριότητες σε πολλές άλλες χώρες του κόσμου. Υπάρχουν ωστόσο “κενά” στην παρουσία της στην Αφρική, την Μέση Ανατολή και την Λατινική Αμερική.

Το Νοέμβριο του 2015, η Allianz δημιούργησε κοινοπραξία με τον κινεζικό πάροχο υπηρεσιών πλοήγησης στο Διαδίκτυο Baidu και την επενδυτική εταιρεία Hillhouse για την δημιουργία μιας ψηφιακής ασφαλιστικής εταιρείας στην Κίνα. Στόχος είναι η δημιουργία ψηφιακών ασφαλιστικών λύσεων και η διανομή τους online. Οι τρεις εταίροι θέλουν να αναπτύξουν καινοτόμες προσεγγίσεις για την ταξιδιωτική ασφάλιση, το ηλεκτρονικό εμπόριο, την χρηματοδότηση συναλλαγών μέσω internet (internet finance), το lifestyle και δυνητικά την ασφάλιση οχημάτων στο μέλλον, στηριζόμενοι στις εκτιμήσεις ότι τα ψηφιακά ασφάλιστρα στην Κίνα θα αυξηθούν από 25 δισ. δολάρια το 2010 στα 107 δισ. δολ. το 2020.

Οπως παρατηρεί η Pia Tischhauser, υψηλόβαθμο στέλεχος της Boston Consulting Group, η “ψηφιακή ανάπτυξη” είναι ενδεδειγμένη μέθοδος οργανικής ανάπτυξης για έναν παραδοσιακό ασφαλιστικό όμιλο, καθώς ειδάλλως τα κόστη είναι πολύ υψηλά. Ομως, μια τέτοια στρατηγική μπορεί να αποδώσει καρπούς σε πενταετή τουλάχιστο ορίζοντα, χωρίς να αποκλείεται και το ενδεχόμενο αποτυχίας. “Ομως, ως μακροπρόθεσμη στρατηγική, είναι σίγουρα στη σωστή κατεύθυνση”, καταλήγει η κ. Tischhauser.