Τα «κλειδιά» για τον εκσυγχρονισμό των μεσιτικών γραφείων

[starbox] Μοιάζει δύσκολο να προσδιορίσει κανείς τον κλάδο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης μετά από τρία, τέσσερα ή πέντε χρόνια.

Οι ραγδαίες μεταβολές στην οικονομία δεν αφήνουν περιθώρια εύκολων υπολογισμών και σταθερών προβλέψεων. Ποιος είναι σε θέση να αξιολογήσει το τι επιφυλάσσει η αυριανή μέρα, πόσο μάλλον τα πιο πέρα χρόνια. Αυτό που μπορούμε να υποστηρίξουμε με περισσότερη σιγουριά είναι ότι ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής του σήμερα είναι μικρότερος από αυτόν των επόμενων ετών ο οποίος θα είναι:

1. Μεγαλύτερος διότι η αγορά υποχρεώνει όλους σε κινήσεις συνεργασιών,
2. Αποτελεσματικότερος διότι οι επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες αποτελούν μονόδρομο και
3. Σύγχρονος διότι ο ανταγωνισμός έχει περάσει (και) στο διαδίκτυο όπου θα πρέπει να εισέλθουν άπαντες.

Ας δούμε όμως με την βοήθεια του προέδρου του ΣΕΜΑ κυρίου Γιώργου Καραβία, αναλυτικότερα τις τρεις αυτές αλλαγές, οι οποίες δεν επελέγησαν –αναφέρει- τυχαία αλλά αντίθετα αποτελούν στην φυσική συνέχεια της επαγγελματικής δραστηριότητας της διαμεσολάβησης.

Και συγκεκριμένα: οι απαιτήσεις της εποχής οδηγούν σε συνεργασίες οι οποίες και θα γίνουν. Στη συνεχεία τα μεγαλύτερα πλέον σχήματα θα προχωρήσουν σε επενδύσεις στην τεχνολογία και, τέλος, η τεχνολογία με τη σειρά της οδηγεί στην ολική αξιοποίηση του ίντερνετ. Αναφορικά με τις συγχωνεύσεις, είναι εμφανές ότι το οικονομικό περιβάλλον υποχρεώνει στην αναζήτηση ενός νέου επιχειρηματικού μοντέλου. Ο μέχρι σήμερα τρόπος εργασίας περνάει στο παρελθόν. Οι στρατηγικές ξεπερνιούνται και πρέπει η κάθε μονάδα αλλά και ο κλάδος να μετεξελιχθεί, κάτι που επιτυγχάνεται ευκολότερα μέσα από τις συνέργειες. Είναι μια καλή επιλογή για συνεργασίες, δημιουργία μεγαλύτερων «αθροισμάτων» σε πωλήσεις, σε οικονομίες κλίμακας, σε παραγωγικότητα, σε κέρδη και σε διασπορά κινδύνου.

Συνεργασία σημαίνει δράση και ανάπτυξη. Σημαίνει κινητοποίηση δυνάμεων. Σημαίνει πολλά εφόσον γίνει σε υγιείς βάσεις και πρόθεση για σκληρή εργασία όλων. Για να επιτευχθεί όμως υψηλή απόδοση δεν αρκεί η συγκρότηση κοινών μετώπων. Απαιτούνται επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες, σε τεχνολογίες μέσω των οποίων η «αλυσίδα» παραγωγή – τιμολόγηση – διάθεση ασφαλιστικών προϊόντων, αλλά και το σέρβις προς τον πελάτη θα είναι, on line.
Χρειάζεται αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, αυτών, που κάνουν τις ασφαλιστικές διαδικασίες αυτόματες και αφήνουν στο έμψυχο δυναμικό την ενημέρωση, την σωστή πρόταση ασφάλισης, και την υποστήριξη μετά την πώληση.
Ο μεσίτης ασφαλίσεων των επόμενων ετών θα έχει το laptop και μέσω αυτού θα επικοινωνεί με τους συνεργάτες του, με τους προμηθευτές και τους πελάτες του, επιλέγοντας μεταξύ του e-mail και του skype. Θα λαμβάνει και θα αποστέλλει προσφορές ηλεκτρονικά. Θα τιμολογεί, θα πουλά, αλλά και θα εισπράττει ηλεκτρονικά. Αυτό σηματοδοτεί οικονομίες κλίμακας, ταχύτητα στην εξυπηρέτηση, διαφάνεια, γρήγορους ελέγχους και βέβαια αποτελεσματικότητα, ανταγωνιστικότητα, υψηλότερα έσοδα και κατά συνέπεια μεγαλύτερη κερδοφορία. Καρτέλες με καλύψεις και χρεώσεις, όροι συμβολαίων, εκκρεμείς πρόσθετες πράξεις, λογιστικές καταστάσεις, πραγματογνωμοσύνες, αποζημιώσεις, όλα θα λειτουργούν ηλεκτρονικά περισσότερο από σήμερα.

Σε αυτή τη βάση θα κινηθεί ο εκσυγχρονισμός ενός διαμεσολαβητικού γραφείου. Οι επαγγελματίες μπορούν να πάρουν τα «κλειδιά» του μελλοντικού σπιτιού τους και να αρχίζουν να το γεμίζουν με όλα όσα είναι απαραίτητα για τη λειτουργία του. Δηλαδή, συνεργασίες, τεχνολογία και ίντερνετ. Μέχρι τότε, η προσμονή του αγνώστου ας μην δημιουργεί αίσθημα ανησυχίας. Το μέλλον πάντα αποτελεί τον καθρέπτη του σήμερα. Και οι διαμεσολαβητές μπορούν καλλιεργώντας τις δεξιότητές τους και αυξάνοντας την επάρκειά τους να προχωρήσουν μπροστά.

Πηγή: Το άρθρο δημοσιεύτηκε στον “Οδηγό Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης 2015”, που κυκλοφόρησε με το περιοδικό ΧΡΗΜΑ της Ethos Media

Δείτε εδώ σε ηλεκτρονική μορφή τον Οδηγό Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης 2015