Οκτώ εμπόδια στην αστική ευθύνη οχημάτων

Στο κενό βρίσκεται ο κλάδος ασφάλισης αστικής ευθύνης οχημάτων, έχοντας δεχθεί από την αρχή της κρίσης οκτώ βαριά χτυπήματα, που οδήγησαν τα έσοδά του σε πλήρη απαξίωση. Τελευταία διαπίστωση ήταν αυτή του πρώτου διμήνου του 2015, οπότε τα έσοδα από ασφαλιστικές εργασίες μειώθηκαν κατά 21% έναντι του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος.
Πως όμως ο κλάδος κατρακύλησε στα χαμηλά, συμπαρασύροντας μαζί του όλη την αγορά; Όπως σημειώνουν υψηλόβαθμα στελέχη ασφαλιστικών εταιρειών, από το 2008 έως και σήμερα συνέβησαν τα εξής:
– Οι εταιρείες στην προσπάθειά τους να διατηρήσουν αλώβητα τα μερίδιά τους, αλλά και να εξασφαλίσουν ρευστότητα οδηγήθηκαν σε εξοντωτικές μειώσεις ασφαλίστρων, οι οποίες σωρευτικά μπορεί να φθάνουν πλέον και το 40%.
– Ο στόλος των κυκλοφορούντων οχημάτων μειώθηκε δραματικά προκαλώντας περαιτέρω απώλειες στα έσοδα του κλάδου.
– Επίσης, ο στόλος αύξησε τη μέση ηλικία του με αποτέλεσμα να μειωθούν και τα ασφάλιστρα που εισπράττονται για μια σειρά από συμπληρωματικές καλύψεις.
– Οι ίδιες οι συμπληρωματικές καλύψεις περιορίσθηκαν αριθμητικά, με την τάση να εμφανίζει τους ασφαλισμένους να επιδιώκουν την κάλυψή τους μόνο για τους υποχρεωτικούς από το νόμο κινδύνους.
– Από την αγορά «χάθηκαν» λόγω υψηλού κόστους οι μικτές ασφαλίσεις.
– Οι περισσότερες παραγωγικές – εισαγωγικές επιχειρήσεις , καθώς και οι εταιρείες μεταφορών παρόπλισαν ένα μεγάλο μέρος του στόλου των φορτηγών ΙΧ λόγω μείωσης της ζήτησης και άρα διακίνησης των αγαθών, με αποτέλεσμα να χαθούν «βαριά» ασφάλιστρα από την αγορά.
– Οι προμήθειες των ασφαλιστικών εταιρειών προς τα δίκτυα πωλήσεων μειώθηκαν σε μια προσπάθεια μείωσης των ασφαλίστρων.
– Μερίδα ασφαλισμένων άρχισαν συστηματικά να ανανεώνουν τα ασφάλιστρα με χρονοκαθυστερήσεις που πολλές φορές ξεπερνούσαν και τον έναν μήνα ώστε σε ετήσια βάση να περιορίσουν τα καταβαλλόμενα ασφάλιστρα.