back to top
31.1 C
Athens
Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2025

SVV: Γιατί ο ασφαλιστικός κλάδος πρέπει να δραστηριοποιηθεί άμεσα απέναντι στην ΤΝ

Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι ασφαλιστικές εταιρείες εργάζονται και αλληλεπιδρούν με τους πελάτες τους. Ο διεθνώς αναγνωρισμένος Ευάγγελος Αβραμάκης Foresight, Intelligence & Development auprès de Swiss Re, συνομιλώντας με την Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελβετίας, SVV,  εξηγεί γιατί ο κλάδος θα πρέπει να αναλάβει γρήγορα δράση.

SVV:  Ο  ασφαλιστικός κλάδος εξετάζει προσεκτικά την τεχνητή νοημοσύνη: είναι απλώς μια περαστική μόδα ή μήπως η τεχνητή νοημοσύνη τελικά θα μεταμορφώσει τον κλάδο;

- Advertisement -

Η τρέχουσα κατάσταση θυμίζει τη φούσκα των dot-com στα τέλη της δεκαετίας του 1990, όταν η πρόσβαση στο διαδίκτυο έγινε ευρέως διαδεδομένη. Και τότε, όλοι αναρωτιόντουσαν τι αντίκτυπο θα είχε αυτή η εξέλιξη στον κλάδο μας. Το ίδιο ισχύει και για την Τεχνητή Νοημοσύνη: ενώ οι δυνατότητές της είναι ακόμα δύσκολο να κατανοηθούν, είναι βέβαιο ότι θα μεταμορφώσει τον ασφαλιστικό κλάδο.

SVV:  Σε ποιο βαθμό;

- Advertisement -

Προς το παρόν, η Τεχνητή Νοημοσύνη αποδεικνύεται πρωτίστως χρήσιμη στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των εργασιακών διαδικασιών. Ωστόσο, αυτή είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Οι αλλαγές που φέρει θα ξεπεράσουν κατά πολύ αυτό που μπορούμε να φανταστούμε σήμερα. Η ταχύτητα με την οποία οι ασφαλιστικές εταιρείες προσαρμόζονται σε αυτή τη νέα πραγματικότητα θα είναι καθοριστική. Στο εγγύς μέλλον, το παραδοσιακό επιχειρηματικό μοντέλο δεν θα είναι πλέον βιώσιμο.

SVV:  Είναι πιθανό η εργασία μας να αλλάξει εντελώς;

Η ασφάλιση είναι ένα προϊόν που βασίζεται σε μια σχέση εμπιστοσύνης. Ενώ αυτή η εμπιστοσύνη μπορεί να παρουσιαστεί ψηφιακά, πρέπει να επαληθευτεί σε περίπτωση αξίωσης. Εδώ είναι που η ανθρώπινη υποστήριξη αποκτά τόσο μεγάλη σημασία. Μόνο σε τέτοιες περιπτώσεις μπορεί ο πελάτης να κρίνει εάν το προϊόν τηρεί τις υποσχέσεις του. Οι ανθρώπινες σχέσεις, και οι εξατομικευμένες συμβουλές θα γίνουν ολοένα και πιο καθοριστικοί παράγοντες στη μακροπρόθεσμη εξασφάλιση πιστότητας των πελατών.

SVV:  Ποιος είναι ο ρόλος της ανταλλαγής πληροφοριών σε αυτό το πλαίσιο;

Η ασφάλιση και η μοντελοποίηση κινδύνου πρέπει να εξατομικευτούν περαιτέρω, η αποτελεσματικότητά τους να βελτιστοποιηθεί και να γίνει «πιο έξυπνη». Οι πελάτες αναμένουν εξατομικευμένες λύσεις. Η Τεχνητή Νοημοσύνη διευκολύνει τη δημιουργία λεπτομερών προφίλ κινδύνου, τη διατύπωση ιδιαίτερα στοχευμένων συστάσεων και την καθιέρωση νέων προσεγγίσεων, για παράδειγμα στην πρόληψη, την παρακολούθηση ή τη διανομή. Δεν αρκεί πλέον να στέλνετε μια επιστολή ή ένα τιμολόγιο δύο φορές το χρόνο.

SVV:  Επομένως, εξακολουθούν να είναι οι άνθρωποι απαραίτητοι;

Δεν πρόκειται για επιλογή μεταξύ «εμείς ή η μηχανή», αλλά μάλλον για την εύρεση της σωστής ισορροπίας και τον προσδιορισμό του είδους της αλληλεπίδρασης που δημιουργεί προστιθέμενη αξία τόσο για τους πελάτες όσο και για τους ασφαλιστές. Οι συνήθεις εργασίες, όπως η συμπλήρωση εντύπων, μπορούν εύκολα να αυτοματοποιηθούν. Η κατάσταση είναι διαφορετική όταν αντιμετωπίζουμε συναισθηματικά φορτισμένες καταστάσεις: όταν πρόκειται για ζητήματα όπως ασθένεια, απώλεια εργασίας, ατύχημα ή θάνατο, η επίδειξη ενσυναίσθησης είναι απαραίτητη. Οι εργαζόμενοι πρέπει να είναι σε θέση να διαχειρίζονται αυτές τις ευαίσθητες στιγμές με την κατάλληλη ευαισθησία. Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί στη συνέχεια να αποδειχθεί χρήσιμη, για παράδειγμα, διατυπώνοντας συστάσεις για δράση σε πραγματικό χρόνο, ώστε να διασφαλίζεται ότι οι συζητήσεις διεξάγονται με μέγιστη εν-συναίσθηση

SVV:  Τι πρέπει να κάνει σήμερα ο ασφαλιστικός κλάδος όσον αφορά την Τεχνητή Νοημοσύνη;

Εάν ο κλάδος χρειαστεί τόσο χρόνο για να προσαρμοστεί όσο με την έλευση του διαδικτύου, ορισμένες εταιρείες κινδυνεύουν να μείνουν πίσω. Οι ευκαιρίες ανάπτυξης είναι αναμφισβήτητες και σημαντικές. Ωστόσο, απαιτούν μια ορισμένη συνέπεια δράσης. Επί του παρόντος, ο ρυθμός  που κινούνται οι ασφαλιστικές να είναι πολύ χαμηλοί.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η Deloitte επαναπροσδιορίζει μέσω τεχνητής νοημοσύνης το μέλλον των ελεγκτικών υπηρεσιών

Βασισμένη στην πολυβραβευμένη πλατφόρμα Omnia, η νέα σουίτα λειτουργιών επαναπροσδιορίζει μέσω GenAI βασικά στάδια της ελεγκτικής διαδικασίας

Πώς οι κυβερνοεγκληματίες αντλούν βιομετρικά δεδομένα μέσω AI, deepfakes και δημοφιλών apps

Η εξέλιξη του phishing με τη βοήθεια της ΤΝ θέτει σε κίνδυνο ιδιώτες και επιχειρήσεις, προειδοποιεί η Kaspersky

Η ΔΕΗ στο XTRUST-6G για την κυβερνοασφάλεια των ευφυών υποδομών ηλεκτροκίνησης

Συμμετοχή του Ομίλου ΔΕΗ στο ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο XTRUST-6G με πιλοτική εφαρμογή για την ασφάλεια στην ηλεκτροκίνηση

Mediterraneo Hospital: Το πρώτο online δίκτυο αντιμετώπισης εγκεφαλικών επεισοδίων

Mια καινοτομία με ιδιαίτερη σημασία για τα νησιά, ιδίως κατά την τουριστική περίοδο

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Στα 2,9 δισ. αυξήθηκε η ασφαλιστική παραγωγή 6μήνου

Πτώση -3,9% καταγράφηκε στους κλάδους Ζωής - Δείτε τη μελέτη της ΕΑΕΕ και το σχετικό infographic

Τα τρία μέτωπα των ασφαλιστικών υγείας

Τα θέματα με τον Δείκτη Υγείας, τις αποζημιώσεις και τον καθορισμό των ασφαλίστρων βρίσκονται σε επικίνδυνο σημείο...

Να αποσυρθεί ο Νόμος Κεραμέως ζητά η ΟΑΣΕ

Η ομοσπονδία διεκδικεί την επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων και διαπραγματεύσεων, καθώς και της μονομερούς προσφυγής στον ΟΜΕΔ

ΕΑΕΕ: Η θέση της ευρωπαϊκής ασφαλιστικής αγοράς για τη στρατηγική της Ένωσης Δεδομένων

H ομοσπονδία υποδεικνύει ένα σύγχρονο πλαίσιο που υποστηρίζει επιχειρήσεις, προστατεύει καταναλωτές και επιτρέπει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της κοινωνίας

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Στα 2,9 δισ. αυξήθηκε η ασφαλιστική παραγωγή 6μήνου

Πτώση -3,9% καταγράφηκε στους κλάδους Ζωής - Δείτε τη μελέτη της ΕΑΕΕ και το σχετικό infographic

Τα τρία μέτωπα των ασφαλιστικών υγείας

Τα θέματα με τον Δείκτη Υγείας, τις αποζημιώσεις και τον καθορισμό των ασφαλίστρων βρίσκονται σε επικίνδυνο σημείο...

Να αποσυρθεί ο Νόμος Κεραμέως ζητά η ΟΑΣΕ

Η ομοσπονδία διεκδικεί την επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων και διαπραγματεύσεων, καθώς και της μονομερούς προσφυγής στον ΟΜΕΔ

ΕΑΕΕ: Η θέση της ευρωπαϊκής ασφαλιστικής αγοράς για τη στρατηγική της Ένωσης Δεδομένων

H ομοσπονδία υποδεικνύει ένα σύγχρονο πλαίσιο που υποστηρίζει επιχειρήσεις, προστατεύει καταναλωτές και επιτρέπει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της κοινωνίας

Interamerican: Στρατηγική συνεργασία με την ΕΟΔ για την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών – Βίντεο

Η ασφαλιστική συνέβαλε στην επισκευή του σκάφους RESCUE 1 και σε σειρά βίντεο που μετατρέπουν τη γνώση σε πράξη και την πρόληψη σε κουλτούρα