back to top
10 C
Athens
Πέμπτη Ιανουάριος 16 2025

Μια διαδρομή βασισμένη στη γνώση και στη δύναμή της

Λόγω της μακρόχρονης επαγγελματικής ενασχόλησής του με θέματα αξιολόγησης των επιχειρήσεων και διαχείρισης του πιστωτικού ρίσκου, είδε τη νέα τάση στην αγορά, που είναι τα θέματα της βιώσιμης ανάπτυξης και της αξιολόγησης των επιχειρήσεων, όχι μόνο από τις οικονομικές τους επιδόσεις, αλλά και από τις μη χρηματοοικονομικές τους αναφορές.
«Η αλλαγή του λογοτύπου του ΣΕΜΑ σχετίζεται με τη νέα εποχή στην οποία πλέον εισερχόμαστε σαν αγορά, σαν κοινωνία, σαν πλαίσιο λειτουργίας, σαν επιλογή Πολιτείας.

Προβάλαμε το “Μ”, τον Μεσίτη, τον εκπρόσωπο των συμφερόντων του πελάτη, και το διανθίσαμε με το σύμβολο του απείρου και του Συνδέσμου, για να δώσουμε την αναγκαία έμφαση ότι η σχέση μας με τους πελάτες μας για την προάσπιση των συμφερόντων τους στην αποτελεσματική διαχείριση ρίσκου είναι μια διαρκής, χωρίς τέλος, στενή σχέση και διαδικασία».

- Advertisement -

«Θέλω να θίξω το νέο πλαίσιο για την υιοθέτηση των οδηγιών Εταιρικής Βιωσιμότητας (ESG). Το πλαίσιο αυτό επηρεάζει νομοθετημένα το είδος των επενδύσεων που επιλέγουν οι ασφαλιστικές εταιρείες σε κινητές αξίες, τους όρους ασφάλισης των επιχειρήσεων και της τιμολόγησης του κινδύνου, ανάλογα με την υιοθέτηση πρακτικών λειτουργίας από τους ασφαλισμένους, με στόχο τη μείωση του ανθρακικού τους αποτυπώματος, καθώς και τις συνεργασίες σε οποιοδήποτε επίπεδο».

Ο Νικόλας Βαγιάννης σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, στο Τμήμα Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης, στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Από επιλογή, κατευθύνθηκε σε μαθήματα που σχετίζονταν με την ασφαλιστική επιστήμη και, παρά το γεγονός ότι σε κάποια από αυτά δεν είχε πάρει καλή βαθμολογία –είχε καθηγητή τον κ. Παπακωνσταντίνου, στέλεχος της Helvetia τότε και μετά στην Allianz–, σε μια δεύτερη εξέταση όλα τα σχετικά μαθήματα τα πέρασε με άριστα.

- Advertisement -

Στην ουσία, ξεκίνησε την επαγγελματική του δραστηριότητα σε ένα συνοικιακό ασφαλιστικό γραφείο όντας τελειόφοιτος φοιτητής και, σε σύντομο χρονικό διάστημα, βρέθηκε σε μια μικρή γαλλική ασφαλιστική εταιρεία, στο Τμήμα Ομαδικών Συμβολαίων. Από εκεί έλαβε συστάσεις, όπως και από το Πανεπιστήμιο Πειραιά, για να φύγει και να σπουδάσει στο Henley Management College στην Αγγλία, σε ένα εξειδικευμένο Business School, με κατεύθυνση τη Στρατηγική και εξειδίκευση στη Χρηματοοικονομική Στρατηγική.

Με την επιστροφή του, μην έχοντας τις κατάλληλες γνωριμίες, εντάχθηκε στην Οικονομική Διεύθυνση της τότε SCA Hygiene Products (προϊόντα Zewa), αναζητώντας, παράλληλα, θέση στην ασφαλιστική αγορά.

Η επιστροφή στην Ελλάδα…

Στα τέλη του 1999, από μία γνωριμία, του γίνεται σύσταση να δώσει το βιογραφικό του στον Όμιλο Gerling –τότε, στην Ελλάδα, είχε αναλάβει ένας νέος διευθύνων σύμβουλος, ο κ. Θεόδωρος Κοκκάλας. Η θέση για την οποία συζήτησαν ήταν βοηθός για το Marine Insurance.

«Θυμάμαι, χαρακτηριστικά, τι μου είχε πει ο κ. Κοκκάλας τότε: “Για το Marine Insurance δεν μου κάνεις, αλλά μου κάνεις για το Credit Insurance”. Αφελέστατα, ρώτησα τότε: “Tι είναι αυτό”; Θυμάμαι, μου είπε: “Μην ανησυχείς, εγώ ξέρω ότι μου κάνεις”, έτσι ξεκίνησε η πορεία στο Credit Insurance. Τόσο διορατικός ήταν και εύστοχος στις επιλογές του» μας λέει, χαρακτηριστικά, για εκείνη την περίοδο της ζωής του.

«Συνεργάστηκα, για πέντε και πλέον έτη, αρχικά στην Gerling, μαζί με τον σημερινό διευθύνοντα σύμβουλο, τον Μάκη Τζέη, που, μετά τους δίδυμους πύργους και τις καταστροφικές συνέπειες, έγινε Atradius. Πολλές ώρες εργασίας για να εδραιώσουμε την αναγκαιότητα του Credit Insurance στην Ελλάδα, μια αγορά ανώριμη εκείνη την περίοδο, όπως επίσης και την ύπαρξη και το όνομα της εταιρείας Gerling στην Ελλάδα απέναντι σε ανταγωνιστές με τραπεζική υποστήριξη (Εθνική Ασφαλιστική με Εθνική Τράπεζα, Φοίνικα Πιστώσεων με Εμπορική Τράπεζα). Και, βέβαια, με συναδέλφους από άλλη χώρα, με διαφορετική κουλτούρα, που έπρεπε να τους εκπαιδεύσεις πώς να γίνουμε πιο ευέλικτοι και ανταγωνιστικοί στην ελληνική αγορά. Μεγάλο σχολείο, πολυεθνικό περιβάλλον, σημαντικά projects, αναρίθμητες ώρες εργασίας, πολλή δημιουργικότητα, υψηλή τεχνογνωσία», συνεχίζει να εξιστορεί την πορεία του ο κ. Βαγιάννης.

«Βασικά, το μότο τότε ήταν “ποιότητα, αξιοπιστία, σκληρή δουλειά και αποτέλεσμα”. Με αυτά κερδίσαμε την αγορά. Στην πορεία αυτών των πέντε ετών, ανέλαβα την Εμπορική Διεύθυνση της εταιρείας, με διατηρησιμότητα χαρτοφυλακίου άνω του 95% και ετήσια αύξηση εργασιών στο 40%» τονίζει ο κ. Βαγιάννης. Και συνεχίζει: «Έφυγα, το 2005, για να γίνω οικονομικός διευθυντής σε έναν μεγάλο κυπριακό πολυεθνικό όμιλο. Σε σύντομο χρονικό διάστημα –υπήρχε το «μικρόβιο» μέσα μου–, με προσέγγισαν από το Management των στελεχών που είχαν έρθει από τον όμιλο της Euler Hermes για να μετασχηματίσουν την εταιρεία από Φοίνικα Πιστώσεων σε Euler Hermes (είχαν πάρει, ήδη, από το τέλος του 2004, την πλειοψηφία των μετοχών). Δέχτηκα την πρόκληση. Στα οκτώ χρόνια της πορείας μου εκεί, τους άνοιξα την αγορά της Κύπρου, που δεν είχε η εταιρεία τότε κάνει κανένα βήμα –ήμουν, άλλωστε, ο πρώτος που έκανα το πρώτο συμβόλαιο πιστώσεων στην Κύπρο, στις αρχές του 2003. Θήτευσα στον όμιλο για τη δημιουργία του τότε εμπορικού λογισμικού του sales force και, παράλληλα, έχοντας μια διατηρησιμότητα συμβολαίων στο 95%, ήμουν πάντα στην κορυφή της Διεύθυνσης Πωλήσεων, όχι για τους όγκους, αλλά για την ποιότητα του χαρτοφυλακίου. Ήταν, άλλωστε, η κουλτούρα που μετέφερα από τους Γερμανούς…» αναφέρει.

Τελικά, διακόπτει τη συνεργασία του με την Euler Hermes τον Ιούλιο του 2013. Από κοινούς γνωστούς που είχε στη διάρκεια της θητείας του στην Euler Hermes, οι οποίοι είχαν μεταπηδήσει στην Coface, έγινε η πρώτη επαφή, τον Αύγουστο του 2013, όπου του προτάθηκε να κάνει Οικονομική Ανάλυση για τον Όμιλο Coface, που μέχρι τότε δεν είχε παρουσία στην ελληνική αγορά (είχε, έως το 2009, σχέση εξωτερικού συνεργάτη με την Εθνική Ασφαλιστική).

Τον Μάρτιο του 2014, μετά την εισαγωγή του ομίλου στο Χρηματιστήριο του Παρισιού, του προτάθηκε να ανοίξει ένα γραφείο αντιπροσώπευσης του Ομίλου Coface στην Αθήνα. Συμφωνία που επιτεύχθηκε τον Ιούλιο του 2014, με την προοπτική να γίνει υποκατάστημα του ομίλου στην Ελλάδα, για πρώτη φορά, το 2015. Λόγω της τότε πολιτικής αλλαγής, το σχέδιο πήρε παράταση, αλλά, χάρη στα καλά αποτελέσματα του 2015, το Γραφείο παρέμεινε ανοιχτό, με την προοπτική για το μέλλον. Επιπλέον, το 2016, δόθηκε η δυνατότητα, μετά από σχετική παρουσίασή του, να μεταβληθεί προς το θετικό η εικόνα που είχε ο νέος CEO του ομίλου (ο ίδιος και σήμερα, Xavie Durand) για την Ελλάδα και να δοθεί η δυνατότητα για πιο ενεργή παρουσία του ομίλου και των παρεχόμενων καλύψεων στην Ελλάδα.

Το 2019, μετά από μια συνεχώς ανοδική παρουσία του Γραφείου στην Ελλάδα, επιτεύχθηκε το άνοιγμα του υποκαταστήματος όπως λειτουργεί μέχρι και σήμερα.

«Στο υποκατάστημα, είχα τη θέση του εμπορικού διευθυντή. Αποχώρησα από την εταιρεία Coface τον Μάιο του 2021, έχοντας επιτύχει επτά έτη συνεχή αναπτυξιακή δυναμική και διατηρησιμότητα χαρτοφυλακίου σε επίπεδο 96%. Το 2020, η διατηρησιμότητα ήταν 100% και η ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου ήταν 30%» αναφέρει.

Η δική του εταιρεία

Και, ύστερα, ακολούθησε το ξεκίνημα της νέας μεσιτικής εταιρείας ΕCΟΝΟΜΙΑ ΝΕΤ, στην οποία είναι διευθύνων σύμβουλος, με εξειδικευμένες λύσεις τόσο από την αγορά της ασφάλισης πιστώσεων όσο και από την αγορά της πρωτογενούς παραγωγής που σχετίζεται με την κάλυψη της θερμοκηπια­κής καλλιέργειας και των ελεύθερων καλλιεργειών σε συγκεκριμένα είδη (από τη Γερμανία).

Παράλληλα, λόγω της μακρόχρονης επαγγελματικής ενασχόλησής του με θέματα αξιολόγησης των επιχειρήσεων και διαχείρισης του πιστωτικού ρίσκου, είδε τη νέα τάση στην αγορά, που είναι τα θέματα της βιώσιμης ανάπτυξης και της αξιολόγησης των επιχειρήσεων, όχι μόνο από τις οικονομικές τους επιδόσεις, αλλά και από τις μη χρηματοοικονομικές τους αναφορές.

«Μια σύνθετη εργασία, που είναι πλέον και θεσμοθετημένα απαιτητή και είναι απαραίτητη για πολλές επιχειρήσεις, όχι μόνο για τις μεγάλες ή τις εισηγμένες, ως καθημερινή πρακτική λειτουργία, στα πλαίσια ενός οργανισμού που θέλει να έχει μέλλον στην αγορά» μας λέει, χαρακτηριστικά, ο έμπειρος κ. Νικόλας Βαγιάννης, διευθύνων σύμβουλος της ECONOMIA NET.

Απαντήσεις εφ’ όλης της ύλης

iw? Κύριε Βαγιάννη, συναντιόμαστε στο τέλος μιας χρονιάς, στη διάρκεια της οποίας είδαμε ζητήματα της ασφαλιστικής αγοράς να βρίσκουν «ευήκοα ώτα» στην κυβέρνηση και διεκδικήσεις του κλάδου να γίνονται νομοθετικές πρωτοβουλίες. Προσωπικά, θεωρείτε ότι πράγματι κάτι αλλάζει στη σχέση κράτους και ιδιωτικής ασφάλισης;

απ. Χαίρομαι ιδιαίτερα που μας δίνεται η δυνατότητα να συναντηθούμε από κοντά, ώστε να συζητήσουμε και να κάνουμε μια σύντομη επισκόπηση των όσων έχουν συμβεί έως σήμερα. Αφετηρία αυτής της ανασκόπησης είναι, πιστεύω προσωπικά, η 5η Σεπτεμβρίου 2023, ημέρα εκδήλωσης της καταιγίδας Daniel, και φτάνουμε έως σήμερα, μετά την πρόσφατη ψήφιση του νέου φορολογικού νομοσχεδίου, την περασμένη Τετάρτη, από την Ολομέλεια της Βουλής.

Είναι σαφές ότι αυτή η συνεχής συζήτηση μεταξύ της αγοράς, της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, των ασφαλιστικών εταιρειών και της Πολιτείας έχει οδηγήσει στο σημερινό θετικό αποτέλεσμα, το οποίο θεωρώ πως πρέπει να συνεχιστεί. Σίγουρα, παρατηρείται αλλαγή νοοτροπίας από την πλευρά της Πολιτείας, ενώ οι σημερινές συνθήκες καθιστούν αυτήν την αλλαγή επιτακτική.

Ως αξιόπιστο κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οφείλουμε να ακολουθήσουμε το Σύμφωνο Σταθερότητας, με την αύξηση των πρωτογενών δαπανών μας να διατηρείται γύρω στο 3,5% του προϋπολογισμού. Οι δαπάνες για το 2025 εκτιμώνται, σύμφωνα με το σχέδιο του προϋπολογισμού, στα 80,562 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 4,344 δισ. ευρώ.

Η περσινή καταιγίδα Daniel προκάλεσε ζημιές ύψους άνω του 1,5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας, ενώ οι αποζημιώσεις από τις ασφαλιστικές εταιρείες ανήλθαν σε 372,047 εκατ. ευρώ (Παρουσίαση της ΕΑΕΕ 02/2024). Είναι φανερό, από τα παραπάνω μεγέθη, ότι η Πολιτεία ακολούθησε μια συνετή πολιτική, επιτρέποντας στην ασφαλιστική αγορά να διαχειριστεί, με την απαραίτητη τεχνογνωσία και εμπειρία, την κάλυψη των κλιματικών κινδύνων, αποδεχόμενη εν μέρει τις προτάσεις των εκπροσώπων μας.

Επιπλέον, η συχνότητα των ακραίων φυσικών φαινομένων, με υπερτοπικά χαρακτηριστικά, είναι, πλέον, πολύ συχνή. Επιγραμματικά, πρέπει να σημειώσουμε ότι, στο διάστημα 2010-2023, συγκριτικά με την περίοδο 1960-2000, η συχνότητα αυτών των φαινομένων έχει αυξηθεί κατά 75%. Τα μέτρα που έχουν ληφθεί είναι μια καλή αρχή, αλλά θεωρώ ότι έχουμε ακόμη πολύ δρόμο μπροστά μας για να φτάσουμε στα επιθυμητά επίπεδα, επωφελώντας το σύνολο της κοινωνίας.

iw? Μετά τις φυσικές καταστροφές στην Ελλάδα, κατά την τελευταία πενταετία, πιστεύετε ότι αναδείχθηκε και η αληθινή διάσταση της υπασφάλισης των πολιτών έναντι των γεγονότων;

απ. Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σας. Το ανέφερα ήδη παραπάνω με τα στοιχεία που παρέθεσα. Επιπλέον, επιτρέψτε μου να σας δώσω ένα παράδειγμα. Το γραφείο μας, με στρατηγική επιλογή εργασιών στους εξειδικευμένους κινδύνους, ειδικεύεται και στις ασφαλίσεις θερμοκηπίων και πρωτογενούς παραγωγής.

Στην περσινή καταιγίδα Daniel, αντιμετωπίσαμε μια περίπτωση που είχε υποστεί ζημιές και από την καταιγίδα Ιανός το 2020. Τότε, σύμφωνα με τα λεγόμενα του ιδιοκτήτη στον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, το κόστος της ζημίας ήταν 930.000 ευρώ, ενώ οι αποζημιώσεις που έλαβε, μετά από 18 μήνες, ανήλθαν σε 225.000 ευρώ.

Αντίθετα, στην πρόσφατη καταστροφή του Daniel, η προκαταβολή της αποζημίωσης που καταβλήθηκε μέσα σε μία εβδομάδα έφτασε τα 200.000 ευρώ, ενώ η συνολική αποζημίωση ολοκληρώθηκε με βάση το πλήρες ασφαλισμένο κεφάλαιο.

Παρά ταύτα, είναι απαραίτητη η εκπαίδευση των πολιτών σχετικά με την ιδιωτική ασφάλιση, καθώς εξακολουθεί να υπάρχει σκεπτικισμός από την πλευρά των καταναλωτών. Πρέπει να καταπολεμήσουμε τις αρνητικές αντιλήψεις που επικρατούν –κυρίως στις περιοχές της Περιφέρειας– σχετικά με την έννοια της ιδιωτικής ασφάλισης.

Αυτό αποτελεί κυρίως ευθύνη των διαμεσολαβητών, οι οποίοι χρειάζεται να διατηρούν συνεχή παρουσία στην αγορά. Είναι σημαντικό να προσεγγίσουμε κάθε νοικοκυριό, να αφιερώσουμε χρόνο και να εξηγήσουμε με σαφήνεια, τόσο στους καταναλωτές όσο και στους επιχειρηματίες, τι ακριβώς προσφέρουμε.

Αυτή η προσπάθεια απαιτεί συνεχή επένδυση χρόνου από την πλευρά μας, όχι μόνο για την αλληλεπίδραση με τους ενδιαφερομένους, αλλά και για τη δική μας καθημερινή εκπαίδευση.

iw? Το 2024, είδαμε τον ΣΕΜΑ, του οποίου είστε μέλος του ΔΣ, να αλλάζει λογότυπο. Με έμφαση στο «Μ», τονίζετε τον συνδετικό ρόλο των μεσιτών, που γεφυρώνουν την επιχειρηματικότητα με τον ασφαλιστικό κλάδο. Ποια είναι τα σχέδιά σας για το 2025;

απ. Η αλλαγή του λογοτύπου του ΣΕΜΑ αντικατοπτρίζει τη νέα εποχή στην οποία εισερχόμαστε ως αγορά, κοινωνία, πλαίσιο λειτουργίας και επιλογή της Πολιτείας. Δώσαμε έμφαση στο «Μ», τον Μεσίτη, ως εκπρόσωπο των συμφερόντων του πελάτη, και το πλαισιώσαμε με το σύμβολο του απείρου και του Συνδέσμου. Με αυτόν τον τρόπο, υπογραμμίζουμε ότι η σχέση μας με τους πελάτες για την προάσπιση των συμφερόντων τους και την αποτελεσματική διαχείριση ρίσκου είναι διαρκής, αδιάλειπτη και στενή.

Υπό αυτό το πρίσμα, στόχος μας είναι να συνεχίσουμε τις προσπάθειες για τη βελτίωση των πολιτικών που ενισχύουν την ιδιωτική ασφάλιση, με τη συμμετοχή της Πολιτείας. Για τον σκοπό αυτό, εκπονούμε μελέτη σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιά και διατηρούμε στενή συνεργασία με το Επιμελητήριο, από το οποίο απολαμβάνουμε αμέριστη υποστήριξη και συνεργασία. Με την αξιοποίηση εμπεριστατωμένων στοιχείων, επιδιώκουμε να διαμορφώσουμε την κατάλληλη επιχειρηματολογία για τη συνέχιση και τη διεύρυνση των πρόσφατων πολιτικών αποφάσεων, προς όφελος των πολιτών και των επιχειρήσεων.

Επενδύουμε, επίσης, στην εκπαίδευση. Σύντομα, με πρωτοβουλία των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, θα ανακοινωθεί ένα νέο πρόγραμμα εκπαίδευσης, σε συνεργασία με τον ΕΙΑΣ, με στόχο την περαιτέρω αναβάθμιση των στελεχών των γραφείων μας. Επιπλέον, μέσω αυτής της πρωτοβουλίας, επιδιώκουμε να αυξήσουμε το ενδιαφέρον για εργασία στον ασφαλιστικό κλάδο από το νέο ανθρώπινο δυναμικό που παράγεται από την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι σημαντικό η πανεπιστημιακή κοινότητα να μας αναγνωρίζει ως μια σημαντική εναλλακτική επιλογή απασχόλησης για τους αποφοίτους των ιδρυμάτων της.

Επιπλέον, εργαζόμαστε για να προσελκύσουμε όλα τα άτομα που διαθέτουν σήμερα την άδεια του Μεσίτη στην Ελλάδα, ενισχύοντας τον αριθμό των μελών του ΣΕΜΑ. Αυτή τη στιγμή, τα μέλη μας εκπροσωπούν περίπου το 40% της συνολικής παραγωγής ασφαλίστρων και το 60% της αγοράς στις επιχειρηματικές ασφαλίσεις, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας.

Παράλληλα, θέλουμε να ενισχύσουμε τον κοινωνικό ρόλο του Συνδέσμου μας μέσω δράσεων που συμβάλλουν στη μείωση των ανισοτήτων που εξακολουθούν να υπάρχουν στην κοινωνία μας. Είμαστε αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνίας, βιώνουμε τα καθημερινά προβλήματά της και έχουμε την υποχρέωση να ανταποδίδουμε όσα μας προσφέρει η αγορά και η κοινωνία.

iw? Εν γένει, τον χρόνο που αφήνουμε πίσω μας πώς θα τον χαρακτηρίζατε ως μέλος αυτής της μεγάλης ασφαλιστικής οικογένειας;

απ. Το 2024 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το έτος που σηματοδοτεί την απαρχή μιας νέας εποχής. Η Πολιτεία, έχοντας πλήρη αντίληψη των συνθηκών, αναγνωρίζει τον ρόλο και την ευθύνη της ιδιωτικής ασφάλισης στη λειτουργία της κοινωνίας και της οικονομίας. Οι φορείς, δηλαδή η διαμεσολάβηση και οι ασφαλιστικές εταιρείες, οφείλουν να ανταποκριθούν σε αυτήν την αλλαγή.

Πρέπει να συνεργαστούμε με τις ασφαλιστικές εταιρείες προκειμένου να ανατρέψουμε τις παλιές νοοτροπίες και στάσεις της κοινωνίας, αξιοποιώντας τα εργαλεία που θεσμοθετήθηκαν και μας καθοδηγούν προς τη νέα εποχή.

Ταυτόχρονα, είναι απαραίτητο να συνεχίσουμε τις παρεμβάσεις με στόχο την επέκταση της ιδιωτικής ασφάλισης στην αγορά και να ενισχύσουμε το επίπεδο εκπαίδευσης, που παραμένει παράγοντας καίριας σημασίας.

Σε αυτό το πλαίσιο, θα ήθελα να αναφέρω τη νέα νομοθεσία που αφορά την υιοθέτηση των οδηγιών Εταιρικής Βιωσιμότητας (ESG). Είναι ένα νέο κανονιστικό πλαίσιο, που επηρεάζει το σύνολο της αγοράς, όπως βέβαια και την ασφαλιστική αγορά, σε τομείς όπως π.χ.: α) τις επενδύσεις που επιλέγουν οι ασφαλιστικές εταιρείες σε κινητές αξίες, β) τους όρους ασφάλισης των επιχειρήσεων, γ) τη διαδικασία τιμολόγησης του κινδύνου κ.λπ. Όλα αυτά σε συνάρτηση με τις επιλογές για την υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών από τους ασφαλισμένους, πολίτες και επιχειρήσεις. Στόχος είναι η συμβολή τους στη μείωση του ανθρακικού τους αποτυπώματος, την ανάδειξη της σημασίας των ανθρώπων στις επιχειρήσεις, αλλά και τις αλλαγές στους τρόπους διοίκησης των επιχειρήσεων, επηρεάζοντας με συγκεκριμένους τρόπους την αλυσίδα αξίας και τη συνέχιση ή μη των συνεργασιών στο σύνολο της αγοράς.

Η προσαρμογή της αγοράς σε αυτήν την αλλαγή απαιτεί την κατάλληλη εκπαίδευσή μας σε συνεργασία με τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις, ώστε να προετοιμάσουμε εμάς τους ίδιους ως επαγγελματίες, αλλά και τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, για τις νέες απαιτήσεις. Είναι μια σημαντική παράμετρος για το μέλλον των δικών μας γραφείων.

Aπό το περιοδικό Insurance World

Θεόδωρος Αναγνωστόπουλος/PHOTOPRESS Θ&Α Αναγνωστόπουλοι

Σχετικές δημοσιεύσεις

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

NN Hellas: Τοp Employer 2025

Για 7η χρονιά, στους Κορυφαίους Εργοδότες της Ευρώπης

Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία για την αναπροσαρμογή ασφαλίστρων υγείας

Αναπροσαρμογή ασφαλίστρων μακροχρόνιων συμβάσεων υγείας και διαφάνεια ως προς τις τιμές παροχής υπηρεσιών υγείας και ασφάλισης υγείας

ERGO Ασφαλιστική: Μονοψήφιες οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας

Η ERGO Ασφαλιστική, παραμένοντας δίπλα στους ασφαλισμένους της, κατανοεί τις οικονομικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές οικογένειες

Ξεκινά η υποβολή των αιτήσεων μείωσης ΕΝΦΙΑ σε ασφαλισμένες κατοικίες

Ξεκινά σήμερα η υποβολή των αιτήσεων μείωσης ΕΝΦΙΑ ασφαλισμένων κατοικιών, για το 2025. Ειδικότερα με την Απόφαση του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Κυριαρχούν τα περιστατικά ασφάλειας δικτύου: Στόχος το 88% των εταιρειών

Κατά τη διάρκεια του 2024, ο πιο συχνός τύπος περιστατικών ασφαλείας που αντιμετώπισαν οι εταιρείες αφορούσε την προστασία των δικτύων

NN Hellas: Τοp Employer 2025

Για 7η χρονιά, στους Κορυφαίους Εργοδότες της Ευρώπης

Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία για την αναπροσαρμογή ασφαλίστρων υγείας

Αναπροσαρμογή ασφαλίστρων μακροχρόνιων συμβάσεων υγείας και διαφάνεια ως προς τις τιμές παροχής υπηρεσιών υγείας και ασφάλισης υγείας

ERGO Ασφαλιστική: Μονοψήφιες οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας

Η ERGO Ασφαλιστική, παραμένοντας δίπλα στους ασφαλισμένους της, κατανοεί τις οικονομικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές οικογένειες

Ξεκινά η υποβολή των αιτήσεων μείωσης ΕΝΦΙΑ σε ασφαλισμένες κατοικίες

Ξεκινά σήμερα η υποβολή των αιτήσεων μείωσης ΕΝΦΙΑ ασφαλισμένων κατοικιών, για το 2025. Ειδικότερα με την Απόφαση του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας