Ένωση Καταναλωτών Κρήτης: «Κόλπα» σε ασφαλιστήρια αυτοκινήτου αφήνουν ακάλυπτους τους οδηγούς

[starbox]

Την αυστηρότερη λειτουργία της εποπτικής αρχής της ασφαλιστικής αγοράς ζητά η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, όσον αφορά τις πρακτικές «διαφόρων» επαγγελματιών της ασφαλιστικής αγοράς στον κλάδο αυτοκινήτου, που εντοπίζονται σε όλη την Ελλάδα.

Σύμφωνα με την κα Ιωάννα Μελάκη, πρόεδρο της Ένωσης, οι καταναλωτές πρέπει να προστατευτούν από την αρμόδια αρχή, καθώς έχουν υπάρξει περιπτώσεις «κακών» πρακτικών όπου ο ασφαλισμένος μένει εν αγνοία του ακάλυπτος.
Έχουν μάλιστα εντοπιστεί περιπτώσεις όπου διαμεσολαβητές αν και έχουν εισπράξει από τους ασφαλισμένους τα ασφάλιστρα, δεν έχουν δώσει στους πελάτες το ασφαλιστήριο ή απόδειξη με αποτέλεσμα όταν τους σταματά η τροχαία να είναι στην ουσία ακάλυπτοι.
Στοιχεία που έχουν φτάσει στην Ένωση έχουν διασταυρωθεί και έχει εντοπιστεί το πρόβλημα. Όπως μας αναφέρει η κα Μελάκη το θέμα των ασφαλιστηρίων συμβολαίων αποτελεί ένα πεδίο στο οποίο πρέπει να δραστηριοποιηθούν οι Ενώσεις Καταναλωτών για να προστατευθούν οι πολίτες όταν εντοπίζονται παρόμοια ζητήματα.
Σε επιστολή της προς το Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, η πρόεδρος της Ένωσης ζητά από τον κ. Στουρνάρα «να εφαρμοστούν άμεσα για όλους οι κανόνες δικαίου και η εποπτική αρχή να επιμεληθεί άμεσα την εφαρμογή την υπάρχουσας νομοθεσίας». Και επισημαίνει: Σταματήστε να “χαϊδεύετε αυτιά” σε εκείνους που υπόσχονται ότι θα βελτιώσουν τα κακώς κείμενα, κοροϊδεύοντας και εσάς τον ίδιο, και αφήνοντας εκτεθειμένους τους καταναλωτές, διαχειριζόμενοι την καλή πίστη των πελατών, αλλά προ πάντων εκμεταλλευόμενοι χιλιάδες ποσά, χωρίς οι καταναλωτές να έχουν κανένα τεκμήριο (απόδειξη πληρωμής)».
Στο ίδιο κείμενο η Ένωση Καταναλωτών κάνει λόγο “πρακτικές”, οι οποίες λόγω του εντόνου ανταγωνισμού ξέφυγαν της νομιμότητας σε πολλά σημεία: «Ένα σωρό «εφευρέσεις» έχουν βρει “κάποιοι”, πατώντας σε ημερομηνίες ειδοποιητηρίων, τυποποιημένες ή όχι ανανεώσεις, ημερομηνίες πληρωμής, ημερομηνίες έναρξης συμβολαίου και άλλα απίθανα για να παραπλανήσουν την ασφαλιστική εποπτεία, μα περισσότερο τον ίδιο τον καταναλωτή ,ο οποίος πιστεύει ότι είναι ασφαλισμένος, αλλά ουσίας βρίσκεται ανασφάλιστος».
Αυτό που πρέπει εν τέλει να προσέξουν οι καταναλωτές, για να μη βρεθούν προ εκπλήξεων σε ένα ατύχημα ή σε κάποιο έλεγχο της τροχαίας, είναι πως «μόνο η απόδειξη πληρωμής, ότι έχουν πληρωθεί τα ασφάλιστρα τους κατοχυρώνει έναντι των ελεγκτικών αρχών».