back to top
13.2 C
Athens
Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2025

Αυξημένες κατά 25% οι κυβερνοαπειλές στο λιανεμπόριο ενόψει της Black Friday

Το 2024, πραγματοποιήθηκαν πάνω από 38 εκατομμύρια επιθέσεις phishing από εγκληματίες του κυβερνοχώρου, οι οποίοι εμφανίζονταν ως γνωστά καταστήματα, τράπεζες και καταστήματα τεχνολογίας. Κλεμμένα δεδομένα από τις κάρτες που χρησιμοποιούνται για τις πληρωμές πωλούνται σε φόρουμ του dark web, σε τιμές από 70 έως 315 δολάρια ανά σετ.

Η Kaspersky παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στις κυβερνοαπειλές που σχετίζονται με αγορές. Όσο οι καταναλωτές ετοιμάζονται για τις σημαντικές περιόδους εκπτώσεων, όπως η Black Friday, αναζητώντας τις καλύτερες προσφορές, οι ερευνητές της εταιρείας παρατηρούν ότι κυβερνοεγκληματίες και οι απατεώνες ετοιμάζονται να εκμεταλλευτούν αυτή τη ζήτηση. Επιδιώκουν συγκεκριμένα την κλοπή προσωπικών δεδομένων, χρημάτων, καθώς και τη μετάδοση κακόβουλου λογισμικού μέσω παραπλανητικών, ελκυστικών αγορών.

- Advertisement -

Από τον Ιανουάριο μέχρι τον Νοέμβριο του 2024, τα προϊόντα της Kaspersky απέτρεψαν 38.473.274 επιθέσεις phishing που συνδέονται με το ηλεκτρονικό εμπόριο, τα συστήματα πληρωμών και τα τραπεζικά ιδρύματα. Το 44% εξ αυτών περιελάμβανε τη χρήση τραπεζικών υπηρεσιών ως δόλωμα — σημειώνοντας αύξηση σχεδόν κατά 25%, συγκριτικά με τις 30.803.840 επιθέσεις phishing που καταγράφηκαν την ίδια περίοδο πέρυσι.

Οι απατεώνες συχνά παρουσιάζονται ως μεγάλα καταστήματα όπως η Amazon, η Walmart και το Etsy, στέλνοντας παραπλανητικά email που ισχυρίζονται ότι προσφέρουν αποκλειστικές εκπτώσεις. Τα email αυτά οδηγούν σε ψεύτικες ιστοσελίδες που μοιάζουν με τις νόμιμες, συνήθως με ανεπαίσθητα ορθογραφικά λάθη ή μικρές παραλλαγές στο domain name. Όσοι προσπαθούν να ψωνίσουν μέσω αυτών των ιστοσελίδων συνήθως πέφτουν θύματα απάτης και χάνουν τα χρήματά τους.

- Advertisement -

Η επιθυμία των καταναλωτών να κερδίσουν δώρα γίνεται επίσης συχνά αντικείμενο εκμετάλλευσης. Οι επιτήδειοι στέλνουν μηνύματα που προωθούν έρευνες περιορισμένου χρόνου με κληρώσεις, οι οποίες προσφέρουν πολύτιμα δώρα, όπως δωρεάν iPhone 14. Για να κινητοποιήσουν τα θύματα, ισχυρίζονται ότι μόνο λίγοι «επιλεγμένοι» χρήστες θα κερδίσουν την προσφορά, ασκώντας πίεση στους παραλήπτες να δράσουν γρήγορα. Οι απατεώνες προσφέρουν κάποια «επιβράβευση» στους χρήστες, σε αντάλλαγμα για τις «βασικές πληροφορίες» που μοιράζονται, όπως τη διεύθυνση email τους, αλλά και για τη χρηματική συναλλαγή που πραγματοποιούν στον ψεύτικο ιστότοπο.

Έχοντας μελετήσει την πορεία που ακολουθούν οι απατεώνες, οι ειδικοί της Kaspersky αποκαλύπτουν ότι τα κλεμμένα δεδομένα είτε αξιοποιούνται άμεσα, είτε πωλούνται σε αγορές του dark web. Η αξία των δεδομένων καθορίζει και την τιμή τους. Για παράδειγμα, ολοκληρωμένα σετ κλεμμένων στοιχείων πιστωτικών καρτών, γνωστά ως “fullz”, συνήθως περιλαμβάνουν τον αριθμό της κάρτας, την ημερομηνία λήξης, τον κωδικό CVV, το όνομα του κατόχου, τη διεύθυνση τιμολόγησης και τον αριθμό τηλεφώνου.

Παράδειγμα διαφήμισης στο dark web που πουλά δεδομένα αγορών χρηστών. Ανακτήθηκε με την τεχνολογία Kaspersky Digital Footprint Intelligence.

Ο Marc Rivero, επικεφαλής ερευνητής ασφαλείας στην Παγκόσμια Ομάδα Έρευνας και Ανάλυσης της Kaspersky, σχολιάζει: «Φέτος, οι στρατηγικές στις τιμές και οι τακτικές μάρκετινγκ που χρησιμοποιούν οι αγορές του dark web μιμούνται αυτές των νόμιμων online καταστημάτων. Κάποιες επίσης προσφέρουν προωθητικές ενέργειες τύπου Black Friday, όπως εκπτώσεις και πακέτα προσφορών, παρόμοιες με τις εποχιακές εκπτώσεις σε δημοφιλείς ιστοσελίδες».

Στο πλαίσιο αυτής της προωθητικής καμπάνιας, ένας πωλητής προσέφερε έκπτωση 10% σε κλεμμένα στοιχεία πιστωτικών καρτών από χώρες όπως ο Καναδάς, η Αυστραλία, η Ιταλία και η Ισπανία – με τιμές που κυμαίνονταν από 70 έως 315 δολάρια για κάθε κάρτα, ανάλογα με την ποιότητα και την προέλευσή της.

Πωλήσεις Black Friday στο dark web. Ανακτήθηκε με την τεχνολογία Kaspersky Digital Footprint Intelligence.

Για να μάθετε περισσότερα για τις απειλές που σχετίζονται με αγορές το 2024, επισκεφτείτε το Securelist.com.

Για να απολαύσετε στο έπακρο τη Black Friday φέτος, φροντίστε να ακολουθήσετε κάποιες συστάσεις ασφαλείας:

Μην εμπιστεύεστε κανένα σύνδεσμο ή συνημμένο αρχείο που λαμβάνετε μέσω email:

-Ελέγξτε προσεκτικά τον αποστολέα πριν ανοίξετε οτιδήποτε.

-Ελέγξτε προσεκτικά τις ιστοσελίδες των e-shop πριν καταχωρήσετε οποιαδήποτε πληροφορία: Είναι σωστό το URL; Υπάρχουν ορθογραφικά ή σχεδιαστικά λάθη;

-Προστατέψτε όλες τις συσκευές που χρησιμοποιείτε για online αγορές με μια αξιόπιστη μέθοδο ασφαλείας. Το Kaspersky Premium προστατεύει τους χρήστες του από διάφορους τύπους απάτης που σχετίζονται με αγορές.

-Αν επιθυμείτε να αγοράσετε κάτι από μια άγνωστη εταιρεία, ελέγξτε τις κριτικές πριν πάρετε κάποια απόφαση.

Όσες προφυλάξεις και αν λάβετε, πιθανότατα δεν θα αντιληφθείτε ότι κάτι δεν πάει καλά μέχρι να δείτε την κίνηση του τραπεζικού σας λογαριασμού ή της πιστωτικής σας κάρτας. Αν λοιπόν εξακολουθείτε να λαμβάνετε έντυπα αντίγραφα κινήσεων, μην περιμένετε να φτάσουν σε εσάς μέσω ταχυδρομείου. Συνδεθείτε και δείτε διαδικτυακά αν όλες οι χρεώσεις φαίνονται νόμιμες – και αν όχι, επικοινωνήστε άμεσα με την τράπεζα ή την εταιρεία που σας παρείχε την πιστωτική κάρτα σας για να διορθώσετε την κατάσταση.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Οικονομικές κυβερνοαπειλές: 3,6 φορές επάνω το κακόβουλο λογισμικό στο mobile banking

Με την επέκταση των ψηφιακών συναλλαγών παγκοσμίως, το 2024 οι κυβερνοεγκληματίες έστρεψαν την προσοχή τους στις κινητές συσκευές

Love Gone Phishy: Όλες οι κυβερνοαπειλές την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου


Τον Ιανουάριο του 2025, η Check Point Research διαπίστωσε πάνω από 18.000 νέους ιστότοπους που σχετίζονται με τα θέματα Valentine's/Love

Δ. Πέτρουλα: Οι απειλές είναι σύνθετες και προκαλούν μεγάλες ζημιές – Ο ρόλος της ΑΙ

Ο τομέας της κυβερνοασφάλειας βρίσκεται σε μια εποχή ραγδαίων αλλαγών, καθώς οι κυβερνοαπειλές γίνονται ολοένα και πιο συχνές και σύνθετες

ΕΑΕΕ: Όλη η εκδήλωση «Cyber Insurance – Trends & Insights» (vid)

Σημαντικοί ομιλητές μίλησαν για τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από την cyber ασφάλιση, τους κυβερνοκινδύνους και το τοπίο που διαμορφώνεται σήμερα για επιχειρήσεις, πολίτες και ασφαλιστική αγορά.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

The Fair Five: Η Eurolife FFH μεταμορφώνει τη διαδικασία των αποζημιώσεων οχήματος με ΤΝ

Το προηγμένο σύστημα σημαίνει «λιγότερη γραφειοκρατία και περισσότερο χρόνο για ουσιαστική, ανθρώπινη εξυπηρέτηση»

Cyber Monday: Συμβουλές για ασφαλείς ηλεκτρονικές συναλλαγές από την ΕΕΚΕ

H Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας ενημερώνει το αγοραστικό κοινό για τα δικαιώματά του και εφιστά την προσοχή

Η Εθνική Ασφαλιστική προειδοποιεί – «Οι hackers περιμένουν το Black Friday όσο κι εσύ»

Με το Full Cyber Protection η εταιρεία στοχεύει να ενισχύσει το αίσθημα ασφάλειας των καταναλωτών την περίοδο των προσφορών αλλά και μετά

Δημόσια διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ίδρυση Ελληνικού Εργοστασίου Τεχνητής Νοημοσύνης»

Βασικός στόχος του νομοσχεδίου, η εναρμόνιση του νομοθετικού πλαισίου της ΗΔΙΚΑ ΑΕ με τις νέες αρμοδιότητες και η μετεξέλιξή της

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

Μ. Παπαζαρκάδα: «Θέλουμε να είμαστε ο πρώτος συνεργάτης που σκέφτεται κάθε επιχειρηματίας όταν χρειάζεται ασφάλεια και αξιοπιστία» 

Η Country Manager της Coface στην Ελλάδα μιλά στο Insurance World και στον Λάμπρο Ρόδη για τη φιλοσοφία, τη στρατηγική και το όραμα της εταιρείας

EIOPA: Νέο εργαλείο εκτίμησης κινδύνου φυσικών καταστροφών για ιδιοκτήτες κατοικιών και επιχειρήσεων

Η ανάπτυξη μιας πανευρωπαϊκής πλατφόρμας ενημέρωσης θεωρείται κρίσιμο βήμα προς τη βελτίωση της κλιματικής ανθεκτικότητας

ΥΕΚΑ: Σύσταση για τη λήψη μέτρων προστασίας των εργαζομένων εξαιτίας της κακοκαιρίας

Τα μέτρα που οφείλουν να λαμβάνουν οι εργοδότες για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων τους επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το Υπουργείο

Αυτό είναι το νέο ΔΣ του ΣΠΑΤΕ – Επικεφαλής ο Γ. Χατζηγεωργάκης

Πρόεδρος για τη θητεία διοίκησης 2025-2027 αναλαμβάνει ο πλειοψηφών σύμβουλος Γεώργιος Χατζηγεωργάκης – Νέες παρουσίες στο ΔΣ

H Eurolife FFH στηρίζει το ΕΕΑ για την παροχή δωρεάν επαναπιστοποιήσεων στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές

Η Eurolife FFH επενδύει διαχρονικά στη γνώση και στην εξέλιξη των στελεχών του ασφαλιστικού κλάδου