back to top
19.4 C
Athens
Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2025

myPyrasfaleiaLive: Πλατφόρμα ραντεβού ενημέρωσης για τη νομοθεσία πυρασφαλείας κτιρίων

Σε παραγωγική λειτουργία τίθεται από σήμερα η πλατφόρμα myPyrasfaleiaLive, μέσω της οποίας κάθε ενδιαφερόμενο φυσικό πρόσωπο, εκπρόσωπος νομικού προσώπου ή μηχανικός μπορούν να κλείσουν ραντεβού ηλεκτρονικά προκειμένου να εξυπηρετηθούν με φυσική παρουσία, με τηλεφωνική εξυπηρέτηση ή με τηλεδιάσκεψη/βιντεοκλήση (videoconference) από τα 54 αρμόδια Γραφεία Προληπτικής και Κατασταλτικής Πυρασφάλειας του Πυροσβεστικού Σώματος (Γραφεία Πυρασφάλειας) ανά την επικράτεια.

Σύμφωνα με Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλη Κικίλια, μέσω της πλατφόρμας οι ενδιαφερόμενοι πολίτες θα λαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με την ισχύουσα νομοθεσία πυρασφαλείας κτιρίων, οικονομικών φορέων και εγκαταστάσεων.

- Advertisement -

Η υπηρεσία υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης με μέριμνα του γγ, Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου, σε συνεργασία με το Τμήμα Προληπτικής Πυροπροστασίας του Αρχηγείου Πυροσβεστικού Σώματος.

Η πλατφόρμα είναι διαθέσιμη είτε μέσω του gov.gr στην κατηγορία «Πολίτης και Καθημερινότητα» είτε απευθείας στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://myPyrasfaleia.live.gov.gr και η σύνδεση γίνεται με τη χρήση κωδικών TaxisNet.

- Advertisement -

Η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού είναι ιδιαίτερα απλή:

– Ο ενδιαφερόμενος εισέρχεται στην πλατφόρμα, επιλέγει την υπηρεσία για την οποία επιθυμεί να κλείσει ραντεβού, τον δήμο του Γραφείου Πυρασφάλειας και τον επιθυμητό τρόπο εξυπηρέτησης (διά ζώσης, τηλεφωνικά ή με τηλεδιάσκεψη).

– Στη συνέχεια επιλέγει την ημέρα και την ώρα που επιθυμεί να εξυπηρετηθεί από λίστα διαθέσιμων ραντεβού και καταχωρίζει στοιχεία επικοινωνίας του και κάποιες πληροφορίες σχετικές με το αίτημά του.

– Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία λαμβάνει email επιβεβαίωσης του ραντεβού στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχει δηλώσει, όπου αναφέρονται οι πληροφορίες για το ραντεβού και παρέχεται η δυνατότητα επαναπρογραμματισμού ή ακύρωσής του.

Σημειώνεται ότι τα ψηφιακά ραντεβού μπορούν να προγραμματιστούν και από τρίτα πρόσωπα, ωστόσο στο ραντεβού απαιτείται αυτοπρόσωπη παρουσία του ενδιαφερομένου.

Πρόκειται για ένα νέο σύγχρονο εργαλείο επικοινωνίας και απομακρυσμένης εξυπηρέτησης που συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη, αποδοτικότερη και γρηγορότερη εξυπηρέτηση των πολιτών και των μηχανικών από τα Γραφεία Προληπτικής και Κατασταλτικής Πυρασφάλειας του Πυροσβεστικού Σώματος για σύνθετες διαδικασίες που υποχρεώνονται να εφαρμόσουν σύμφωνα με τη ισχύουσα νομοθεσία. Επιπλέον, θα συμβάλλει στη μείωση συμφόρησης στις υπηρεσίες και στην αποφυγή συνωστισμού, καθώς και στην ορθότερη διαχείριση των πόρων του Δημοσίου.

Οι υπηρεσίες που παρέχονται, σε αυτήν τη φάση, είναι δύο:

– Η πρώτη αφορά στη διάθεση πληροφοριών στους πολίτες για την ισχύουσα νομοθεσία πυρασφάλειας κτιρίων, οικονομικών φορέων, εγκαταστάσεων, καθώς και για τις διοικητικές διαδικασίες, όπως δικαιολογητικά έγκρισης μελετών (ενεργητικής) πυροπροστασίας και χορήγησης πιστοποιητικού (ενεργητικής) πυροπροστασίας, την απαίτηση εφοδιασμού με πιστοποιητικό (ενεργητικής) πυροπροστασίας και τη χρονική διάρκεια ισχύος του, καθώς και κάθε άλλη ειδικότερη διαδικασία που απαιτείται για τη χορήγηση/έκδοση των ανωτέρων πράξεων.

– Η δεύτερη απευθύνεται αποκλειστικά σε εξουσιοδοτημένο διαχειριστή της αίτησης στο πληροφοριακό σύστημα «e-Άδειες». Ως εξουσιοδοτημένος διαχειριστής νοείται ένας εκ των μηχανικών του έργου ή τεχνική εταιρεία, στους οποίους ανατίθεται από τον ιδιοκτήτη-εκμεταλλευτή του οικονομικού φορέα-εγκατάστασης η υποβολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών και εγγράφων για την έκδοση της διοικητικής πράξης πυροπροστασίας στο πληροφοριακό σύστημα «e-Άδειες» και επιθυμούν να λάβουν διευκρινήσεις για τυχόν παρατηρήσεις ή ελλείψεις που έχουν λάβει από το αρμόδιο γραφείο πυρασφάλειας.

Στο μέλλον προβλέπεται να επεκταθούν οι δυνατότητες της πλατφόρμας με τη διάθεση νέων υπηρεσιών στους πολίτες, τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις.

Με την υπηρεσία myPyrasfaleiaLive διευρύνεται η ομπρέλα των παρεχόμενων υπηρεσιών ηλεκτρονικού ραντεβού και αυξάνεται ο αριθμός των φορέων του Δημοσίου που αξιοποιούν την επιτυχημένη πλατφόρμα myDeskLive, η οποία παρέχεται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Σημειώνεται ότι από την έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας myDeskLive έχουν προγραμματιστεί περίπου 1.650.000 ψηφιακά ραντεβού πολλών φορέων του Δημοσίου, οι οποίοι έχουν αξιοποιήσει την πλατφόρμα εντάσσοντας δεκάδες υπηρεσίες τους σε αυτήν.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Δωρεάν ραντεβού με γιατρούς του ΕΣΥ μέσω πλατφόρμας: Ξεκίνησε η νέα ψηφιακή υπηρεσία υγείας

Η πρωτοβουλία συγκεντρώνει όλες τις διαθέσιμες επιλογές σε ένα σημείο, διευκολύνοντας εκατομμύρια πολίτες

Εντατικοποιούνται οι έλεγχοι πυρασφάλειας στα πλοία

Επιπλέον έλεγχοι για την ενεργητική και παθητική πυρασφάλεια, καθώς και εξοικείωση των πληρωμάτων μέσω ασκήσεων

Μεγάλη η ασφαλιστική κάλυψη του Καραμολέγκου από πυρκαγιά

Πλήρως ασφαλισμένο ήταν το Κέντρο Logistics του Απολλώνιον και του Καραμολέγκου με ασφαλισμένο κεφάλαιο που ξεπερνά τα 50 εκατ. ευρώ

L.A: Η πύρινη κόλαση, τα δισεκατομμύρια ασφαλιστικών αποζημιώσεων και ο φόβος για ντόμινο

Μια προκαταρκτική εκτίμηση του οικονομικού αντίκτυπου των πυρκαγιών που κατακαίνε τα προάστια της μεγαλούπολης του Λος Άντζελες

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Σεμινάριο Ασφαλίσεων Ευθύνης Στελεχών Διοίκησης – D&O Liability από το ΕΙΑΣ

Σε υβριδικό περιβάλλον webinar και φυσικής τάξης, την Τρίτη 11 και την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025

Νέο επεισόδιο podcast «Και Αν Συμβεί… στο Δρόμο;» με τον Κ. Λάττα, διασώστη του ΕΚΑΒ

Η Στ. Ζουλινάκη συζητά με τον Κ. Λάττα για τη σημερινή κατάσταση στους ελληνικούς δρόμους και τα συνηθέστερα λάθη των οδηγών

Νέα ψηφιακή εκπαιδευτική πλατφόρμα από την Υδρόγειο Ασφαλιστική για νέους επαγγελματίες

Η πλατφόρμα συνδυάζει θεωρητικές ενότητες με πρακτικές δοκιμασίες που εστιάζουν στις εξετάσεις της Τράπεζας της Ελλάδος

In Motion for Safety: Σεμινάριο ασφαλούς οδηγικής συμπεριφοράς από το ΕΜΠ και τον Όμιλο Σαρακάκη

Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2025, 15:00-18:00, στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο στου Ζωγράφου, με ελεύθερη είσοδο

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Οι προτροπές της Fitch στις ασφαλιστικές για την Τεχνητή Νοημοσύνη

Ασφαλιστικές με σωστή διακυβέρνηση και έλεγχο των δεδομένων θα πρέπει να είναι σε θέση να ενσωματώσουν τις νέες απαιτήσεις

Ο Αλ. Σαρρηγεωργίου στο Columbia, για την ασφάλιση, την ΤΝ και την ανθεκτικότητα

O Πρόεδρος και CEO της Eurolife FFH συμμετείχε σε ένα ξεχωριστό fireside chat στο πλαίσιο της Climate Week NYC

Νέος γύρος ελέγχων για ανασφάλιστα οχήματα και απλήρωτα τέλη – 187.000 ειδοποιητήρια σε ιδιοκτήτες

87.026 οχήματα βρέθηκαν να μην έχουν ούτε ασφάλεια ούτε τέλη κυκλοφορίας - Οι ιδιοκτήτες έχουν προθεσμία 15 ημερών για να τακτοποιήσουν εκκρεμότητες

Ο Θοδωρής Παπαλουκάς ομιλητής στο 4ο Συνέδριο του Συνεταιρισμού «Πάνορμος»

Το επετειακό συνέδριο θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου στο Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος

Δ. Γαβαλάκης στην ΕΡΤ: «Τα ανασφάλιστα οχήματα αποτελούν σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα – Ώρα να συμμορφωθούν όλοι οι οδηγοί»

Υπενθύμισε επίσης ότι το κράτος δεν αποζημιώνει πλέον ζημιές σε οχήματα από φυσικές καταστροφές