back to top
21.3 C
Athens
Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Πόσο αλάτι μπορούμε να τρώμε;

Νέα μεγάλη έρευνα δείχνει ότι για τη συντριπτική πλειονότητα των ατόμων η κατανάλωση αλατιού δεν αυξάνει τους κινδύνους για την υγεία, εκτός από εκείνους που τρώνε περισσότερο από 5 γραμμάρια την ημέρα. Δηλαδή, μπορούμε να τρώμε μέχρι 2,5 μικρά κουταλάκια αλάτι ημερησίως.

Λιγότερο από το 5% των ατόμων στις ανεπτυγμένες χώρες υπερβαίνουν αυτό το επίπεδο. Η μεγάλη, διεθνής μελέτη δείχνει επίσης ότι ακόμη και για τα άτομα αυτά υπάρχουν καλά νέα. Οποιοσδήποτε κίνδυνος για την πρόσληψη αλατιού ουσιαστικά εξαλείφεται εάν οι άνθρωποι βελτιώσουν την ποιότητα της διατροφής προσθέτοντας φρούταλαχανικάγαλακτοκομικά προϊόνταπατάτες και άλλα πλούσια σε κάλιο τρόφιμα.

- Advertisement -

Η έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο έγκυρο ιατρικό περιοδικό The Lancet, εκπονήθηκε από επιστήμονες του Ινστιτούτου Έρευνας για την Υγεία του Πληθυσμού (PHRI) του Πανεπιστημίου McMaster και της Hamilton Health Sciences, μαζί με τους ερευνητές από συνολικά 21 χώρες.

Οι επιστήμονες παρακολούθησαν 94.000 ανθρώπους, ηλικίας 35 έως 70 ετών, κατά μέσο όρο 8 χρόνια σε κοινότητες από 18 χώρες σε όλο τον κόσμο και διαπίστωσε ότι υπάρχει σχετικός κίνδυνος καρδιαγγειακών παθήσεων και εγκεφαλικών επεισοδίων μόνο όταν η μέση πρόσληψη υπερβαίνει τα 5 γραμμάρια νατρίου την ημέρα.

- Advertisement -

Η Κίνα είναι η μοναδική χώρα, όπου το 80% των κοινοτήτων έχει πρόσληψη νατρίου μεγαλύτερη από πέντε γραμμάρια την ημέρα. Στις άλλες χώρες, η πλειοψηφία των κοινοτήτων είχε μια μέση κατανάλωση νατρίου από 3 έως 5 γραμμάρια την ημέρα (ισοδύναμη με 1,5 έως 2,5 κουταλάκια αλάτι).

«Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συνιστά την κατανάλωση λιγότερων από 2 γραμμάρια νατρίου την ημέρα – δηλαδή ενός κουταλάκι του γλυκού αλατιού – ως προληπτικό μέτρο κατά των καρδιαγγειακών παθήσεων, αλλά υπάρχουν ελάχιστα αποδεικτικά στοιχεία για τα οφέλη στην υγεία με τόσο χαμηλό επίπεδο», δήλωσε ο Andrew Mente, επικεφαλής της μελέτης και ερευνητής του PHRI.

Πρόσθεσε ότι η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία συνιστά ακόμη λιγότερα – 1,5 γραμμάρια νατρίου ημερησίως – για άτομα που κινδυνεύουν από καρδιακές παθήσεις.

«Μόνο στις κοινότητες με τη μεγαλύτερη πρόσληψη νατρίου – πάνω από 5 γραμμάρια ημερησίως – κυρίως στην Κίνα, βρήκαμε μια άμεση σχέση μεταξύ πρόσληψης νατρίου και σημαντικών καρδιαγγειακών συμβαμάτων, όπως καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικό επεισόδιο.

«Στις κοινότητες που κατανάλωναν λιγότερα από 5 γραμμάρια νατρίου την ημέρα, το αντίθετο συνέβαινε. Η κατανάλωση νατρίου συνδέθηκε αντιστρόφως με έμφραγμα του μυοκαρδίου ή με καρδιακές προσβολές και συνολική θνησιμότητα και χωρίς αύξηση του εγκεφαλικού επεισοδίου».

Από την άλλη, πρόσθεσε: «Βρήκαμε όλα τα βασικά καρδιαγγειακά προβλήματα, συμπεριλαμβανομένου του θανάτου, μειωμένα στις κοινότητες και στις χώρες όπου υπάρχει αυξημένη κατανάλωση καλίου που βρίσκεται σε τρόφιμα όπως φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά, πατάτες και φασόλια»

Οι ερευνητές τονίζουν ότι τα ευρήματά μας δείχνουν ότι οι παρεμβάσεις σε κοινοτικό επίπεδο για τη μείωση της πρόσληψης νατρίου θα πρέπει να στοχεύουν σε κοινότητες με υψηλή κατανάλωση νατρίου και θα πρέπει να ενσωματωθούν σε προσεγγίσεις για τη βελτίωση της συνολικής διατροφικής ποιότητας».

Ο Martin O’Donnell, ερευνητής PHRI και συνεργάτης και κλινικός καθηγητής στο McMaster ανέφερε ότι «δεν υπάρχουν πειστικές αποδείξεις ότι άτομα με μέτρια ή μέση πρόσληψη νατρίου πρέπει να μειώσουν την πρόσληψη νατρίου για την πρόληψη καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικού επεισοδίου”, δήλωσε ο O’Donnell.

Στην έρευνα συμμετείχαν οι ακόλουθες χώρες: Καναδάς, Αργεντινή, Μπαγκλαντές, Βραζιλία, Χιλή, Κίνα, Κολομβία, Ινδία, Ιράν, Μαλαισία, Πακιστάν, Φιλιππίνες, Πολωνία, Σαουδική Αραβία, Τανζανία, Τουρκία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Ζιμπάμπουε.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Pricefox : Ποιες οι τάσεις στην ασφάλιση αυτοκινήτου

Η μελέτη της Pricefox αναφέρεται στις τάσεις που επικρατούν στην εγχώρια ασφαλιστική αγορά αλλά στα προιόντα τα οποία πουλάει στην πλατφόρμα της .

Eπικίνδυνη και παραβατική η οδήγηση στην Ελλάδα

Οι Έλληνες οδηγούν και περπατούν με το κινητό, το 67% παραβιάζει κόκκινο σηματοδότη.

Κίνητρα και ενθάρρυνση ΤΩΡΑ για ασφαλιστική ευθύνη

Οι  συνθήκες είναι πλέον ώριμες και στην Ελλάδα, ώστε να διαμορφωθούν και κυρίως να εφαρμοσθούν κυβερνητικές πολιτικές ενθάρρυνσης της ατομικής ασφαλιστικής ευθύνης

Οι Διαμορφωτές του Αύριο; – Νέα έρευνα από το Allianz Foundation

Οι νέοι ενήλικες στην Ελλάδα θεωρούν την οικονομική σταθερότητα και ασφάλεια, τη δίκαιη και φιλική κοινωνία και τους ισχυρούς δημοκρατικούς θεσμούς

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης

Οι νέοι ορίζοντες που ανοίγονται για την ΕΥΡΩΠΗ ΑΕΓΑ από τις αρχές 2025 

Η επιχειρηματική δικαίωση του Ν. Μακρόπουλου ως βασικού μετόχου και  σε έναν μεγάλο όμιλο  

Οι τρεις προτάσεις της ΕΑΔΕ στο υπ. Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών

Η ΕΑΔΕ κρίνει αναγκαίατ η διεύρυνση της ασφαλιστικής κάλυψης οχημάτων με την προσθήκη των κινδύνων από σεισμό και χαλαζόπτωση

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Γ. Χατζηθεοδοσίου: “Σοκ και δέος. Να το δούμε να γίνεται πράξη”

Mε ανακοίνωσή του, ο πρόεδρος του Ε.Ε.Α και Επίτιμος Διδάκτορας ΠΑ.ΠΕΙ. κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου χαιρέτισε τις ανακοινώσεις διά στόματος πρωθυπουργού

Η ERGO Μεγάλος Χορηγός του ΣΕΓΑΣ και του 41ου Αυθεντικού Μαραθωνίου Αθήνας

Η ERGO Ασφαλιστική, σταθερός υποστηρικτής του ΣΕΓΑΣ και του δρομικού κινήματος από το 2011, έδωσε για μία ακόμα φορά δυναμικό «παρών» στον 41ο Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας

Ν. Σπυράτος, ERGO: Η ασφαλιστική διείσδυση στις ΜμΕ είναι εξαιρετικά χαμηλή

Στη σύγχρονη, ψηφιακή εποχή, στην οποία η χρήση του Διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής,

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης